Gå til innhold

Hva slags flasker kjøper jeg til mitt mig/mag-sveiseapparat?

Ranger emnet


kingoslo

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Ble sjokkert over å finne ut at en ny 11 liter gassflaske med trykkregulator og argon/co2-mix til mag/mig koster 5500 i innkjøp.

 

Jeg ønsker å kjøpe en, ikke leie eller kjøpe engangsflaske.

 

Lurte på hva slags flasker som kan brukes.

 

Er disse passende f.eks? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=24147414

 

Mvh,

Marius

Endret av kingoslo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes 5500 var veldig mye. Mener å huske at en 5 liter koster rundt 2500. Flaskene du linket til tror jeg ikke du kan bruke. Du fyller ikke på en gassflaske, du bytter den i en som er full, og derfor tviler jeg på at flaskene du linket til kan brukes da disse ikke brukes ellers.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke en co2 brannslukker. bare å finne en passende adapter over til en trykkregulator.

 

2500+mva+innhold+regulator blir fort vekk 5.500kr når du legger sammen alt. 5L gass koster ca det samme som 10/11L med gass så da kan du regne på differansen i innkjøp.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

anbefaler virkelig ikke rein Co2 til sveising, gassen er med på å sveise den og. med rein Co2 så blir smelta mye mer voldsom og det blir vanskeligere å sveise. anbefaler deg å bite i det sure eplet å kjøpe ei flaske til blodprisen. blir billigere neste gang. det kan også lønne seg med ei større flaske om du skal sveise en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår