Gå til innhold

olje i vannet på mondeon,er det topppakkningen?


tittigulle

Anbefalte innlegg

jeg oppdaget i går at det er olje i vannet på min mondeo.jeg syns bilen har virket i litt dårlig form i det siste,den har brukt mye olje,er litt lat og jeg syns den har begynt å varme litt dårligere... er det topppakningen som har gått? hvor lang tid bruker en "første gangs bytter" på en slik jobb?

mondeon er en 1.8 l,96 mod og har gått 309.765km:

det er lov å bruke hue ,selv om det gjør vondt.......

ford mondeo.96 mod(solgt)

bmw 230i,86 modjobber med saken.bmw 525ia(bruksbil og gull)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjekk peilepinnen din om det er kjølevæske på den, det er topp pakningen som er gåen ja, kompisen min hadde det samme men da hadde topplokk bolter og kamaksel knekt

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke vann i olja,bare eller bare og bare olje i vannet.....
Andre tegn på gåen toppakning er jo vanndamp i eksosen, altså hvit eksosrøyk.

 

For å være sikker kan du kjøpe kompresjonstester på Biltema, den koster kanskje 200 kroner. Det tar deg 20 min å teste kompresjonen på alle sylinderene.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke hvit skum i vannet men en slags "film", det lukter ikke noe av den.... ååååå blir helt oppgitt av dette jeg... hvor lang tid bruker mann på å bytte toppbakning da? viss alt går som det skal(optimist se).. skal ha bilen på eugodkjenning denne mnd og nå har jeg snart vært over hele bile og byttet div oxo dukker dette opp, er litt lei nå.. har jo lissom ikke andre ting å gjøre..

det er lov å bruke hue ,selv om det gjør vondt.......

ford mondeo.96 mod(solgt)

bmw 230i,86 modjobber med saken.bmw 525ia(bruksbil og gull)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jente jeg så det er ikke noe prob å finne noen som vil hjelpe til menn om de kan det er en helt annen sak.. hi hi... har jo haynes mondeo boka da... finne en god hjelper ja,en som kan det...det må da finnes.. koselig med litt selskap i garasjen innimellom.... hvor ille er det å bruke bilen til nød føre jeg får bytta?har 2 mil til nærmeste butikk og det går ikke buss..

 

vurderer å bytte kjølevæske først siden det ikke er en typisk olje og vann reaksjon og den ikke har vann i motoren.....

men den mondeon har jo rundet sine 300.000 og det er vel rundt der topppakkningen pleier å ryke...

det er lov å bruke hue ,selv om det gjør vondt.......

ford mondeo.96 mod(solgt)

bmw 230i,86 modjobber med saken.bmw 525ia(bruksbil og gull)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

polo??! nei takk,får jo ikke plass til veska mi engang i den...kjøpte mondeon billig måtte ha en bil med plass i siden vi sku på ferie... min første ford og det var ikke kjærlighet ved første blikk..liker best bmw,elsker lyden på de.

 

har løst olje i vannet problemet.... kom på at jeg hadde etterfylt med rosa frostvæske og det var blå fra før.....har skylt kjølesystemet noen ganger og nå virker alt ok.... men nå tror jeg at kanskje tempføleren har gått for motorvifta starter ikke.. vifta virker for det har jeg sjekket...

det er lov å bruke hue ,selv om det gjør vondt.......

ford mondeo.96 mod(solgt)

bmw 230i,86 modjobber med saken.bmw 525ia(bruksbil og gull)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilsøking for olje i kjølevatne. Nå er dette ein traktormotor, men det er nokså likt. Ser du har løyst problemet. Men kanskje nokon andre kan komme borti noko liknande.

http://www.traktor.no/traktor-og-teknikk/2010/10/23/slik-feilsoeker-du-for-olje-i-kjoelevannet.aspx

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår