Gå til innhold

sommerbil prosjektet

Ranger emnet


Kristian Fredrik

Anbefalte innlegg

Hei. Her er en liten tråd om min sommerbil som jeg kjøpte for en måded tid sida. Bilen er restaurert over 3 år av forrige eier. Er en 91 mod med en gammel sliten 1.6 som har gjort jobben sin og skal ut nå snart.

 

Tidligere modifikasjoner fra forrige eier er:

 

- sveisa listhul på dører

- Sveisa igjen vindusvisker og spyler på bakluke

- G60 bredding og skjørt

- Tilpassa hjulbuer

- Justerbart senkesett som er justert mest mulig

- Brock B1 9x16 med god strekk på dekka

- Emblemfri grill

- Sota lykter med kors

- Tåkelys i fanger

- Sota/røde baklykter

- Effektannlegg

- Renovert GTI for og bakstilling

- Golf 3 look dørhåndtak

- Sota blinklys forran og på sida

- monovisker og sveisa vindusviskerhull

- Audi 80 soltak med vipp

- Montert takantenne

 

Det jeg har gjort med bilen så langt er:

 

- Satt inn rallye delskinn interiøret jeg hadde fra den forrige bilen min med skinn dørtrekk

- Kobla om baklys så det er kjørelys i tåkelysa

- golf 4 girkule

- alu håndbrekk deksel

- Egenlaget clean baklukehåndtak

- Satt i sota ruter og GTI bakrute

- Montert tåkelys

- Kobla stereo

- Byttet til votex midtkonsoll

- Polert tårnstag forran og bak

- Lakket matt svart

 

Videre planer i vinter er:

 

- Konvertere til G60 og godkjenne dette (har papirer liggende og komplett motor med gir, ledningsnett, tank, renovert for og bakstiling med polyforinger hele veien, modifisert G-lader, grenrør, 2,5" effektannlegg og chip)

- Rød stripe rundt grillen

- Sentrallås og allarm

- Bygge stereo penere

- Montere GTI taktrekk

- Bytte felger eller lakke dem opp i en annen farge

- Sote ruter forran

- Bytte ratt (veit ikke til hva enda)

- Mulig rød stripe i steden for den blanke som er på tvers av dashbordet.

- Polert halvbur

- Fjerne slepekrok deksel på bakfanger

- Montere dobbel endestuss

 

Legger ved noen bilder jeg tok for to dager sida

Kom gjerne med ris/ros og forlslag til ideer :)

 

Bildene er ikke noen måte redigert og er tatt med et 6 år gammalt digitalkamera så kvaliteten er ikke aller best ;)

 

KFsbilderoktober10036.jpg

 

KFsbilderoktober10043.jpg

 

KFsbilderoktober10042.jpg

 

KFsbilderoktober10038.jpg

 

KFsbilderoktober10040.jpg

 

KFsbilderoktober10047.jpg

 

KFsbilderoktober10051.jpg

 

KFsbilderoktober10021.jpg

Endret av Kristian Fredrik

Golf 2 91 mod sommerbilen (G60 konvertering på gang)

Mercedes 123 300 TDT Prosjekt-bruksbil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/283271-min-mercedes-300-tdt.html

x anntal golf 2'ere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tusen takk for masse positive tilbakemeldinger! :) liker bilen veldig godt skjøl og gleder meg til å få litt eget preg på den har vurdert xenon lys både i lykter og grøftelys, men gir jo en litt annen stil det også...

skal ta noen bilder innvendig en dag snart

 

forresten er jeg veldig usikker på hva slags ratt jeg skal ha i bilen. har dere noen forslag? har et momo race ratt liggende som jeg brulke i den forrige golfen. Er usikker på om det er mest riktig å ha i bilen eller et golf 4/passat ratt feks. er forresten det samme interiøret på bildet som jeg har i den svarte nå og samme midtkonsoll.

 

DSC002571.jpg

Endret av Kristian Fredrik

Golf 2 91 mod sommerbilen (G60 konvertering på gang)

Mercedes 123 300 TDT Prosjekt-bruksbil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/283271-min-mercedes-300-tdt.html

x anntal golf 2'ere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den bilen var jo bare dritstilig :D

 

takk :) er en utrolig morsom bil å kjøre og er mange som snur seg etter den hehe

Golf 2 91 mod sommerbilen (G60 konvertering på gang)

Mercedes 123 300 TDT Prosjekt-bruksbil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/283271-min-mercedes-300-tdt.html

x anntal golf 2'ere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten er jeg veldig usikker på hva slags ratt jeg skal ha i bilen. har dere noen forslag? har et momo race ratt liggende som jeg brulke i den forrige golfen. Er usikker på om det er mest riktig å ha i bilen eller et golf 4/passat ratt feks. er forresten det samme interiøret på bildet som jeg har i den svarte nå og samme midtkonsoll.

 

 

Jeg ville valgt det rattet som er best å kjøre med, hvis du er med på tankegangen min:)

 

Jeg hadde et Corradoratt i min Mk2, men det havnet på hylla til fordel for et tykkere og mindre sportsratt:)

Siden du ikke trenger å tenke på airbag, annet enn å jorde den, så kan du stortsett velge å vrake i OEM ratt, Mk4 Golf/Polo/Lupo GTI osv :)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan fikk du till med den taklukeflippen? eller er det "yrkes hemmelighet"`? :D

 

Som Zebbe sier så kommer den fra en den gamle type audi 80'n altså den på 80 tallet. de er ikke like som audi 100 etter hva jeg har forstått. men du kan også bruke takluka fra de gamle 80 talls pasatene da disse er helt like.

 

disse lukene er både dyre og vanskelige å få tak i men har en ekstra liggende som jeg selger til høystbydende over 800,- ;)

Golf 2 91 mod sommerbilen (G60 konvertering på gang)

Mercedes 123 300 TDT Prosjekt-bruksbil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/283271-min-mercedes-300-tdt.html

x anntal golf 2'ere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt det rattet som er best å kjøre med, hvis du er med på tankegangen min:)

 

Jeg hadde et Corradoratt i min Mk2, men det havnet på hylla til fordel for et tykkere og mindre sportsratt:)

Siden du ikke trenger å tenke på airbag, annet enn å jorde den, så kan du stortsett velge å vrake i OEM ratt, Mk4 Golf/Polo/Lupo GTI osv :)

 

skjønner hva du mener :)ja er veldig greit slik, men passer nyere ratt som du nevner på et golf 2 nav på min 91 mod? veit de skifta ratt stamme i 88, men høres nesten for godt ut til å være sant om nyere ratt etter golf 3 og oppover skulle passe min bil

Golf 2 91 mod sommerbilen (G60 konvertering på gang)

Mercedes 123 300 TDT Prosjekt-bruksbil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/283271-min-mercedes-300-tdt.html

x anntal golf 2'ere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår