Danes Skrevet September 22, 2010 Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 Heisann, Jeg har en passat 2006 modell som jeg byttet frontlyktene på. Orginale lykter hadde Halogen pærer og jeg byttet til Xenon-Led. Det er tyskproduserte lykter og lyktene er kjempefine og fungerer fint BORTSETT fra at på ene siden så forsvinner led lysene. Hvis jeg setter på parklys uten å starte motoren så lyser LED lysene på begge sidene. Jeg kan slå av og slå på og de lyser helt fint. Men når jeg starter motor derimot så lyser det MAX 1 minutt og så forsvinner det ledlys på ene hovedlykten. Altså hele linja med led forsvinner. Når jeg slår av bilen og setter på parklys så fungerer det helt perfekt. Jeg fikk høre fra de jeg kjøpte at lysene må omprogrammeres. Jeg dro til et verksted og de koblet en touchscreen som de kunne konfigurere lysene med. Der stod det Xenon: NEI, og de satt såklart det på . Flere ting som de satt på som de synes burde være på. Men LED lyset forsvinner fortsatt:( De mente hvertfall at det ikke er kabel eller rele eller noe annet. Det hadde vært fint å vite hva som VIRKELIG er galt så man kunne få en ny lykt omså. Det er ikke slik at led lysene kommer av og til på og så går de av igjen. Det skjer ikke. Man starter motoren, venter i maks 1 min så forsvinner led på ene lykten. Slår man av bilen og setter på parklys så fungerer led uten noe problem! Hva tror dere kan være problemet her? Mvh, Danes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet September 22, 2010 Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 Hvis det er billige jallalykter kan det være at det blir feil spenning inn på kretskortet som styrer ledsa. ikke uvanlig. prøv å bytte ledninga eller koble opp et rele til den aktuelle lykta. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danes Skrevet September 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 Tusen takk.. Det er ganske bra lykter faktisk. Ikke noe billig drit Har vært på verksted men jeg fikk aldri svar hva som var galt. Jeg ba de sjekke omså kablene osv osv. men de mener at alt er ok i følge data. Det er litt dårlig svar hvertfall:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet September 22, 2010 Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 Problemet er at inni i disse lampene sitter det endel elektronikk som det enten kan være feil på eller få feil spenning fra matta di. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet September 22, 2010 Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 Dem kan ikke måle spenningsfall ved lykter på dataen... det må måles med multimeter! Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
highline 2001 Skrevet September 22, 2010 Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 Hei Det er ikke pæresjekken(canbus) som ligger å tuller seg da? Regner med at det er motstand innebygd i ledremsene på lyktene. Kan jo være den som tuller Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danes Skrevet September 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 Det var sant det kompisen sa..Skriv til Bilforumet så får du mange gode svar:) Takk for tilbakemeldinger.Jeg får prøve å si til verksted at de kan sjekke de tingene dere sa. Jeg blir litt frustrert at et verksted ikke har Ideer selv til å sjekke disse tingene når dataen ikke finner noe feil. Foresten, det er snakk om disse lyktene: http://global.ebay.com/2006-2009_VW_PASSAT_B6_R8_LED_XENON_HID_CHROME_HEADLAMP/150486323144/item Takk igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danes Skrevet Oktober 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2010 Jeg fikk bilen undersøkt av en bilmekaniker og svaret var: Det er noe galt med lykten. Jeg spurte flere gang om han fant ut HVA som var galt og om det var mulig å fikse det omså, men svaret jeg fikk tilbake var: Nja, det er noe galt med lykten og det er mye rart som kan være så det er best å få ny en. Jeg synes selv at det er tynt svar rett og slett...Skal da være mulig å finne ut eksakt hva som feiler lykten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exxpulsion Skrevet Oktober 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2010 Noen som vet om de samme lyktene kommer til å passe på en 95. modells passat??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danes Skrevet November 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2010 led lysene på ene lykta har alltid fungert perfekt. Men nå som det har blitt kaldere så fungerer den heller ikke når man starter bilen. Når det er mildere så fungerer den som vanlig. Når det er kaldt så fungerer den kun når bilen ikke er startet."parklys". Det må vel være det som styrer ledlysene som er fucked? Jeg har fått Volkswagen til å omprogrammere men det har ikke vært til noe hjelp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg