AlexB Skrevet September 16, 2010 Rapporter Share Skrevet September 16, 2010 ascona 1.6s (C3 SED) med sprengt motor + ascona 1.8i (C1 CMB) med rusta karosseri. på 1.6 er det mekanisk drivstoffpumpe, og på 1.8i har jeg (til nå) ikke funnet noen drivstoffpumpe, men innbiller meg å ha hørt snakk om at det skal være elektrisk drivstoffpumpe en eller annen plass i innsprøytningsmotorene til opel? en annen ting er at på 1.8i er det også en returslange, og det er det ikke på 1.6s.. Noen forslag hvordan jeg skal løse dette? Haster litt, så dersom har noen gode svar, send mld til 93282615.. :) - Alex Siter 1993 Volkswagen Golf 3 (1.8 GL) Alex - Trondheim - HobbyMekaniker - Mannen bak Norwegian Racing Community Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z3011 Skrevet September 16, 2010 Rapporter Share Skrevet September 16, 2010 pumpa ligger vell bak under med tanken den.. retur rør kan du vell også bruke fra delebilen? muligt tanken må byttes kanskje, men er ikke helt sikker.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88modell Skrevet September 16, 2010 Rapporter Share Skrevet September 16, 2010 Mulig pumpa sitter i tanken. I og med at du har to like biler er det jo bare å flytte over alt,bensintank, pumpe, motor, girkasse osv. Hvis 1.6 som sitter der originalt har forgasser er det jo ikke retur på den, det trenger du på innsprut motoren. Siter Omega A 90 Ascona B 78 - prosjekt Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlexB Skrevet September 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2010 Hmm.. er et rundt feste på tanken der det går en slange og 2 kontakter i underkant av tanken, er litt usikker på om dette er drivstoffpumpa eller om det er tilkoblinga til tankmåleren, men skal prøve å lete litt rundt på google.. :) Har per nå ikke fått sett under 1.6s karosseriet om det ser likt ut, da det er et noe grovt senkesett som gjør det umulig å se under bilen i det store å hele.. en annen ting.. ble noe så innmari plaga med å få opp motoren pga. drivakslingene på 1.8i.. må man virkelig dra ut drivakslingene fra yttersida for å få ut motoren på ordentlig vis på asconan? holdte vel på i rundt 3 timer for å få løsna de fra innsida.. Siter 1993 Volkswagen Golf 3 (1.8 GL) Alex - Trondheim - HobbyMekaniker - Mannen bak Norwegian Racing Community Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z3011 Skrevet September 19, 2010 Rapporter Share Skrevet September 19, 2010 kan jo slippe alt ned eventuelt med gearkasse og det meste av forstilinga mener jeg..da slipper du løse drivaksler inne. men om det er noe lettere vet jeg ikke. kan jo også løse motor fra kasse, og kun løfte ut motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet September 19, 2010 Rapporter Share Skrevet September 19, 2010 Se om du kan løsne traversen under motoren og girkassa, toppen av støtdemperne styrestagg og bremmseslanger etc. På flere fabrikker settes motor og gir sammen med forstilliga og festes under bilen som en enhet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlexB Skrevet September 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2010 hvordan er det evt. å få løsnet på yttersida? mye arbeid? Siter 1993 Volkswagen Golf 3 (1.8 GL) Alex - Trondheim - HobbyMekaniker - Mannen bak Norwegian Racing Community Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.