Gå til innhold

Chaddylac sin Audi 80

Ranger emnet


Chaddylac

Anbefalte innlegg

Har da kontaktet en bekjent av min mor som er bilmekaniker. "Bestilte" time hos han nå førstkommende søndag. Blir da full sjekk på bile; motor og drivverk, etc. For å høre om hvor mye det koster for å fikse bilen.

 

Skal høre om det med setene også. Bytte om fester, eller noe. :P

 

Takker for svar ang. olje :P

Endret av Chaddylac

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Forsetene fra C4 skal passe i B3 typ89. En kompis har seter fra S4 i sin 80 t89. Baksetene er det vel værre med.

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsetene fra C4 skal passe i B3 typ89. En kompis har seter fra S4 i sin 80 t89. Baksetene er det vel værre med.

 

Tok ut forsetene idag og prøvde å sette inn fra Audi 100, men festene var et par cm for brede på selve setene. Må gjøres noen justeringer, evt. bytte selve festene til de som allerede er montert på originalsetene?

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mot sommertidene har jeg lyst på en litt grommere lyd i bilen. Finnes det noen gode, men ikke så alt for dyre metoder for å få dette til?

 

Tenkte kanskje å ta vekk den bakerste lyddemperen og sette inn sportsfilter, m.m. Og evt. 2,5" - 3" eksospotte?

 

Snart må jeg jo også tenke på å dekorere bilen til russetiden (blir en midlertidig russepolitibil.:coplight ) Så før den tid har jeg planer om å sette anlegget tilbake igjen i bilen.

 

Noen guide om hvordan man setter dette inn på en ordentlig måte, tenker ikke da på kabelstrekninger og slikt, for det er piece of cake. Men om jeg burde la dette gå igjennom sikringsboksen i bilen, eller noe?

 

Det forrige anlegget var "direktekoblet" til batteriet, hvilket jeg ikke tenkte på etter at sikringen gikk i stykker. Hadde ikke det nødvendige verktøyet i bilen for å koble forsterkeren fra batteriet og tenkte vel egentlig ikke på det, så jeg prøvde å sette inn en ny sikring og så sa det bare "poof" og det begynte å ryke.

 

Og i frykt for at det mulig skulle ta fyr, prøvde jeg å røske hele forsterkeren ut av bilen, men det fungerte ikke helt som planlagt, men røyken stoppet. Jeg skulle da byttelåne bil den dagen, så jeg måtte finne ut en måte å få frakoblet forsterkeren til batteriet, til jeg kom opp med den glupe ideen om å kutte ledningen til batteriet med kniven min. :idea:

 

Man kan si at når jeg sto der og skulle til å kutte ledningen, i frykt for at den skulle begynne å ryke igjen og kanskje ta fyr, kom jeg til å tenke på én viktig ting. Aldri kutt strømledninger :shake

 

Fikk da revet ut forsterkeren, i tillegg til at jeg klarte å ryke strømledningen ved batteriet i motorrommet, slik at strømledningen til forsterkeren ikke skulle lede strøm lengre.

 

Men har da en splitter ny, dobbelt så stor forsterker stående på rommet, så det er det minste problemet.. Men det er bare det at jeg helst ikke har lyst til å gjenoppleve dette scenarioet. Etter hva jeg vet så sitter bensintanken bak ryggen/ under setene i baksetet? Altså rett bak/under forsterkeren?

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør for mye ut av de eksosgreiene. Stor bromlepotte blir du fort lei lyden av, i tillegg vil du redusere motoreffekten med for stor eksos ;)

 

Når det gjelder + ledninger ut fra batteriet så er det påkrevd å ha sikring på disse (innen 15 cm tror jeg). Hadde du hatt det så ville sikringen ha røket i stedet for å kjøre rundt med en potensiell brannfare. Tanken er bak bakseteryggen, men denne trenger du ikke frykte. Det tar ikke fyr inni tanken så lenge det er bensin igjen på den, den vil heller aldri eksplodere da atmosfæren der er alt for mettet med bensindamp til at den kan antenne ;) Slikt skjer kun i Hollywood.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør for mye ut av de eksosgreiene. Stor bromlepotte blir du fort lei lyden av, i tillegg vil du redusere motoreffekten med for stor eksos ;)

Hadde ikke tenkt meg store greiene, egentlig. Bare en litt grommere lyd. :) Kanskje det bare holder med å bytte til sportsfilter? Har planer om å gjøre dette uansett, et dette vanskelig å bytte på min bil?

 

Når det gjelder + ledninger ut fra batteriet så er det påkrevd å ha sikring på disse (innen 15 cm tror jeg). Hadde du hatt det så ville sikringen ha røket i stedet for å kjøre rundt med en potensiell brannfare.

 

Er ikke sikker på om denne er gåen (bildet), men den hvite sikringen som sto i selve forsterkeren var svidd.

 

IMG_0066.JPG

Endret av Chaddylac

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke tenkt meg store greiene, egentlig. Bare en litt grommere lyd. :) Kanskje det bare holder med å bytte til sportsfilter? Har planer om å gjøre dette uansett, et dette vanskelig å bytte på min bil?

 

Bytt ut bakre potte med en std 2" Simons potte og du har lyd nok. På din bil er det std ringfilter, er ikke her innsugslyden forsvinner på din bil, den forsvinner i filterboksen og tilhørende innsugsrør før denne. Modifiseringer her anbefales ikke da det nok ender opp med ising i forgasseren og plagene dette medfører.

 

Er ikke sikker på om denne er gåen (bildet), men den hvite sikringen som sto i selve forsterkeren var svidd.

 

Så du har sikring ja :) Den kan du måle, står vel litt langt fra batteriet ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har sikring ja :) Den kan du måle, står vel litt langt fra batteriet ;)

 

Helt til venstre på bildet kan man se litt av batteriet. Men kanskje ledningen var litt lenger enn 15 cm fra sikring til koblingen til batteriet?

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin bil. Blir artigt å se hva du kan f til med denne.

 

Takk, takk. Skal mest sannsynlig inn på verksted med denne nå for å se over motor og drivverk m.m. Så får vel koste på denne dette, evt. skaffe byttemotor hvis reperasjon blir for dyrt?

 

Er russ nå til våren, så da blir bilen midlertidig russepolitibil. Hehe. ;) Men har planer om å få denne i fin stand. :P

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Skjer d noe mer her `a?

 

Joda, skjer mer snart. hehe..

 

Må bare få kjøpt inn de siste delene til motoren først. ;)

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har tenkt å fikse litt på eksteriøret etterhvert. Har i den anledning tatt noen bilder av hva som skal repareres.

 

Hele høyre forskjerm er skjev:

 

IMG_0097.jpg?t=1300036110

 

Bulk over høyre blinklys bak:

 

IMG_0096.jpg?t=1300036110

 

Bulk ved høyre bakdør:

 

IMG_0095.jpg?t=1300036110

 

Bulk under førerdør.. Forrige eier hadde et blidt møte med en trestubbe:

 

IMG_0094.jpg?t=1300036110

 

 

Noen som har nyttige tips eller lignende? :)

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har jeg ringt på en ny bil, samt lagt igjen et par meldinger til vedkommende. Det er en 1989 Audi 80 i bedre stand enn denne. Blir eventuelt å bruke min nåværende bil som delebil, hvis jeg får kjøpt den bilen jeg ønsker. :)

 

EDIT: Den var solgt! :(

Endret av Chaddylac

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår