Gå til innhold

Chaddylac sin Audi 80

Ranger emnet


Chaddylac

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg tenkte kanskje det kunne være lurt å opprette en tråd om bilen min. Kanskje dere har noen gode tips og hva som burde gjøres etc, men kommer til å holde de som leser oppdaterte om hva som har skjedd eller blitt gjort med bilen.

 

Bilen ble kjøpt brukt forrige fredag og jeg har allerede en del mil bak rattet på den nå. hehe. Det er forøvrig en rød '88 Audi 80 1.8s :D

 

Bilder kommer snart! ;)

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her kommer bildene av bilen :)

 

IMAG0033.jpg

 

IMAG0035.jpg

 

IMAG0034.jpg

 

IMAG0038.jpg

 

Her skal gulvet bygges litt opp, slik at anlegget står rett.

 

IMAG0031.jpg

 

IMAG0039.jpg

 

IMAG0040.jpg

 

Og ja, rattet er satt på opp-ned.

 

IMAG0037.jpg

Endret av Chaddylac

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk. :)

 

Ja, jeg anser bilen som et kjørende rep objekt. Har planer om å enten pusse ned alt av rust og lakkere opp på nytt, eller skaffe "nye" deler og lakkere dem. Får se hva jeg gjør. :P

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bestevenn og jeg har idag rengjort hele bilen innvendig. Hans navn er Foxchase, her inne på forumet.

 

Vi har shinet opp dashbordet, dørene og midtkonsollen. Og støvsugd alt av seter og gulv. Til og med under baksetene og ryggen. I tillegg har vi rengjort hele bagasjerommet. Vi har også festet mange løse deler innvendig. Rattet står nesten helt perfekt nå. Så blir vel å ta det av igjen i morgen og sette det på nytt!

 

Arbeidet tok vel en ca. 6-7 timer, men det ble også gjort ganske nøye.

 

Så i morgen skal jeg ta meg en tur på skraphandleren og se om jeg finner noe interessant til bilen.

 

Har litt lyst til å trekke om alt på innsiden av bilen til svart. Det hadde egentlig vært ganske kult, synes jeg, i allefall. Hva mener dere? Helt svarte innedører, gulv, hatthylle og eventuelt skinnseter? Og mest sannsynlig taket.

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt lyst til å trekke om alt på innsiden av bilen til svart. Det hadde egentlig vært ganske kult, synes jeg, i allefall. Hva mener dere? Helt svarte innedører, gulv, hatthylle og eventuelt skinnseter? Og mest sannsynlig taket.

 

Behold den som den er. Slike prosjekter har ofte en tendens med å ende opp med et 'så som så' resultat. Konsentrer deg heller om eksteriøret.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har et godt poeng der!

 

Jeg blir vel da kanskje å sette inn noen nye seter, da disse ikke her så fine. Og lurer egentlig på skinnseter.. Er dette noe å anbefale?

 

Var på en skraphandler idag og fikk tak i nytt speil innvendig. Det var en litt "nyere" Audi 80 2.0E. De brukte vel samme speil?

Men jeg trengte i allefall et nytt, da jeg bare har et som er festet med sugekopp, uten noen form for mulighet til "dimming" dersom bilen bak har litt sterke lys.

 

Jeg blir nå etterhvert å fjerne så mye rust som mulig, og rette ut diverse bulker og ugjevnheter, da forrige eier har vært litt uforsiktig.

Blir da å lakkere opp delene hvor rusten har vært, og polere bilen.

Endret av Chaddylac

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
selger deler fra en 2.6 avant hvis noe skulle være av interesse, men PM FORT hvis du trenger noe da bilen min vrakes :) gratulerer foresten :)

 

 

Hei, så ikke denne meldingen før nå.. Antar at bilen er vraket?

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg vært litt borte fra forumet grunnet liten tid.

 

Det skal gjøres med bilen:

 

* (GJORT) Sette inn anlegget.

- Skal kjøpe et ordentlig anlegg senere, denne var relativt billig.

EDIT: Anlegget blir nå fjernet fra bilen enn så lenge, da det begynte å ryke fra forsterkeren og lukte brent. Endte med at jeg måtte rive ut forsterkeren for å forhindre brann. :( Men har et nytt liggende (dobbelt så mange W), men må legge opp nytt ledningsnett etc.

 

* (GJORT) Kappe slangen fra kjølevæskebeholderen og feste den lenger inn på radiatoren.

- Halve festet til radiatoren satt fast inne i slangen.

 

* Pusse ned bilen.

 

* Lakkere den opp igjen.

 

* Gjøre om til russepolitibil, vinyl-styling.

- Bare for russetiden.

 

* Nye blinklys på siden.

- Har firkantede blinklysglass fra Biltema i hanskerommet

 

* Elektrisk rullgardin i bakruta

- Bare sånn for moroskyld. :P

 

* (GJORT) Bytte til skinntrekk på girspaken.

- Customlaget.

 

* Bytte alle høytalerne inne i bilen.

- Alle sprengt av forrige eier.

 

* (GJORT) Legge opp ledningsnett til baklys, tåkelys og ryggelys.

- Brukte vanlige lampekabler.

 

* Sette på 2 firkantede 1000-meter foran grillen.

 

* Lakkere sommerfelgene i matt svart, med eventuellt lyse striper i midten?

 

* Bytte baklysglass

- Kanskje til amerikanske Audi 80 baklys? Helrøde med kun en liten firkant til ryggelys.

 

* Panserforlenger?

 

* Sette på effektanlegg

Endret av Chaddylac

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vel, har hentet et komplett interiør til Audi 100, hvor jeg bare skal bruke setene. På øyemål ser disse ut til å passe, så skal prøve å sette disse inn i bilen i løpet av uken.

 

Leste under på setene, og der sto det at det var Recaro-seter. :P

 

De nye setene! :)

 

Audi_100_C4_91-94_forseter.jpg

 

Forsetene :)

 

Audi_100_C4_91-94_bakseter.jpg

 

Baksetene :)

 

 

Jeg lurer på om noen av dere kanskje vet noe om hva "tikking" i motoren kan komme av? Og bilen bruker masse kjølevæske. Kan det hende at toppen er i ferd med å ta kvelden? I såfall, noen råd om hvordan dette kan fikses?

 

Bilen drar også ut mot høyre og jeg kan legge rattet over til høyre uten at den retter seg opp igjen. Forslått forstilling? foringer/endeledd?

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om noen av dere kanskje vet noe om hva "tikking" i motoren kan komme av? Og bilen bruker masse kjølevæske. Kan det hende at toppen er i ferd med å ta kvelden? I såfall, noen råd om hvordan dette kan fikses?

 

Om det tikker kun få sekunder etter oppstart på kald motor så er dette helt ufarlig. Tikker det hele tiden eller kommer og går, da er nok dine hydrauliske ventilløftere modne for utskifting. Går ut ifra at du bruker riktig oljeviskositet (5W-40 / 10W-40) og har nok olje på motoren. Å skifte løfterene er fort gjort på din motor. Har laget en enkel guide her --> http://www.bilforumet.no/audi/228858-guide-skifte-hydr-ventilloftere-8v-10v.html

 

Om bilen bruker kjølevæske så har du lekkasje en eller annen plass eller defekt toppakning. Sjekk varmeregisteret (vått under golvteppet i bilen), selve vannpumpa, tetninger rundt f.eks. temperaturgiver. Sjekk også alle slanger og koplinger inn/ut av motoren. Er alt dette ok så har du nok defekt toppakning og du vil da ha hvit røyk ut eksosen selv når motoren er varm.

 

Bilen drar også ut mot høyre og jeg kan legge rattet over til høyre uten at den retter seg opp igjen. Forslått forstilling? foringer/endeledd?

 

Antar du mener at den trekker til høyre og du retter opp ved å svinge til venstre uten nevneverdig resultat?

Sjekk om foringene i forstillingen er slarkete. Sjekk også nedre bærekuler og styrekulene. Er greit om du også har riktig forstilling (forstillingskontroll).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det tikker kun få sekunder etter oppstart på kald motor så er dette helt ufarlig. Tikker det hele tiden eller kommer og går, da er nok dine hydrauliske ventilløftere modne for utskifting. Går ut ifra at du bruker riktig oljeviskositet (5W-40 / 10W-40) og har nok olje på motoren. Å skifte løfterene er fort gjort på din motor. Har laget en enkel guide her --> GUIDE: Skifte av hydr. ventilløftere 8v/10v

 

Om bilen bruker kjølevæske så har du lekkasje en eller annen plass eller defekt toppakning. Sjekk varmeregisteret (vått under golvteppet i bilen), selve vannpumpa, tetninger rundt f.eks. temperaturgiver. Sjekk også alle slanger og koplinger inn/ut av motoren. Er alt dette ok så har du nok defekt toppakning og du vil da ha hvit røyk ut eksosen selv når motoren er varm.

 

Takker for nyttige hint. :) Det er ikke hvit røyk når bilen er varm, så da er det nok en lekkasje et eller annet sted. Den store tykke slangen til radiatoren har tidligere hoppet av og knekt halve festet.. Kuttet dette av og festet den på resterende feste på radiator.

 

Bilen tikker hele tiden, så det er nok ventilløfterne. Kanskje lurt å montere inn turteller.. I allefall etter at jeg leste i guiden. :) Og det med oljen, skal bytte olje og oljefilter på bilen igjen snart. Er det et anbefalt merke du kan foreslå? I tillegg har jeg planer om å bytte bensinfilter, plugger og batteri.

 

Antar du mener at den trekker til høyre og du retter opp ved å svinge til venstre uten nevneverdig resultat?

Sjekk om foringene i forstillingen er slarkete. Sjekk også nedre bærekuler og styrekulene. Er greit om du også har riktig forstilling (forstillingskontroll).

 

Ah, jeg var kanskje litt uklar i beskrivelsen av det problemet. Det jeg mente var at hvis jeg svinger til høyre og slipper rattet, kan bilen fortsette rundt svingen av seg selv.

 

Skal montere inn setene i bilen i morgen. Så da skal jeg ta med det nye kameraet mitt og ta bilder nede i motorrommet. Har en eller annen form for lekkasje der, som fattern sa han skulle fikse, men så mistet vi visst kontakten.. igjen.. så han fortalte meg aldri hva det var for noe.

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å montere setene idag, men dette fungerte ikke.

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det med oljen, skal bytte olje og oljefilter på bilen igjen snart. Er det et anbefalt merke du kan foreslå?

 

Fina First 5W-40 som selges på Europris er en helt ok olje til en ok pris. Det samme er nok den på Bilema.

 

Ah, jeg var kanskje litt uklar i beskrivelsen av det problemet. Det jeg mente var at hvis jeg svinger til høyre og slipper rattet, kan bilen fortsette rundt svingen av seg selv.

Høres ut til at det er noe alvorlig galt med forstillingen din ja.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår