Gå til innhold

Motorproblemer - Bensinpumpa får ikkje strøm?

Ranger emnet


gimmi

Anbefalte innlegg

Heiann, Har ein 91 mod golf me 1.8L motor, men får ikkje pumpene til og gå (har 2 stk, en i tanken og en under bilen rett framfor bak akslinge). pumpene går me 12v direkte på, men får ikkje strøm bak når eg hiver på tenninge eller prøve og starte en (har målt). Rele klikker inn, og sikringe er heil, noen ideer til va som kan være feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "pumpa" foran bakakslingen er trolig benzinfilter.

 

Om det er monopoint injection med elektronisk styring, så skal pumpa gå bare 1,5 sekund når du skrur på tenninga. Så stopper den til motoren har startet og så skal den gå hele tiden.

 

Sjekk om den får spenning med en gang tenninga slås på.

 

Kommer det bensin når pumpa går? Sjekkes med å koble fra slangen inn på forgasser/injection enhet.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Det er 2 pumper, ein som fører bensinen til et resovar (enliten tank som pumpe nr 2 sitter i) Så pumper Den bensin Derfra og vidare til forgassern.

 

nei. forgasser har ikke elektriske pumper. forgassergolf har mekanisk pumpe som er drevet av en "kam-lobe" på akslingen i motor. kun Injection modellene som har løftepumpe og trykkpumpe :)

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den mono point injection motorn, og den har løfte pumpe og en trykk pumpe ja. Men, nå er jo pumpa kobla fra, vil det automatiskt kute strømmen for heile pumpe annleget te bensin?

 

Prøvde og sette på plass en annen pumpe, men den får ikkje strøm heller.

 

hva med og da sjekke releet? (67 står det på dette)

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå skjønner eg ingenting... Har pussa kontaktene til hjernen,prøvd og skifta forsjelige rele, eg vet at bensinpumpe rele funker(prøvde det i en annen bil).. Har også kobla strøm direkte til begge pumpene, og prøvd og starte den da, men vil ikkje starte da heller. putter eg derimot bensin direkte i forgassern, da starter den me en gang, og dør ut når den går tom igjen. Så virker som da er 2 ting som ikkje funker som da skal: Dysa og bensinpumpen. Bensin pumpe relet får strøm på dei 2 store pinnene, men ikkje på dei 2 små? Skjønner ikkje va da kan være, så noen som har hatt samme problem eller kan hjelpe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår