Gå til innhold

c20ne går varm på lenger tomgang

Ranger emnet


LuxXxuS

Anbefalte innlegg

hei!

Har en Vectra a c20ne 8 v. Når jeg står lenger tid på tomgang (5-10 min ) så går temp målern på 100 grader og vifta slår seg inn men så tviler jeg at dette skal være normalt. tempen går ned igjen etter vifta har vore på. hva kan være feilen?

 

og når jeg først er her inne. så lurer jeg på om vectra a kan gå i nødmodus? etter jeg skiftet motor fra en 92\93 vectra og satt den inn så måte jeg dra ut gasspjeldsensoren og tomgangsregulatoren for at bilen går men jeg syns den går bra men kompisen min sa at bilen går på nødmodus viss bilen mangler de kontaktene men syns ikke at bilen går så dårlig. noe som har peiling om bilen kan gå på nødmodus og hva jeg eventuelt kan gjøre for å få bilen til å gå bra med kontaktan. når jeg tok gammle gasspjeld sensoren så passer ikke den :S har dessverre ikke gammle motoren lenger for da kunne jeg vell bare bytte innsuget.

Endret av LuxXxuS

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med temperaturen er normalt. Slik er det i vert fall på de jeg har/har hatt.

 

C20NE er levert med motronic 4.1 i Vectra og 1.5 i Calibra. Er vel kanskje 1.5 i nyere Vectra også da. 4.1 har en spjeldsensor med to kontaktsett, et som blir lagt inn ved tomgang og et ved full gass. 1.5 har et potmeter og det benyttes en analog inngang i motorstyringen for å avgjøre fullgass/tomgang/vanlig.

 

Du må derfor få tak i et spjeldhus fra riktig årsmodell dersom det ikke går ann å bytte ut spjeldsensoren. Jeg har et spjeldhus som du kan få for 400 kr + frakt (forskuddbetaling). Kan hentes i Ålesund. Ta kontakt på 99406755 om det er av interesse.

 

Alternativ kan du sette inn motorstyringen fra den nye motoren, dersom du har den. Den passer rett inn.

Endret av Motronic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

Jeg har styreenheten fra den andre motoren men passer ikke siden den som står org i bilen har 2 rekke med kontakter og den andre har 3 rekke med kontakter eller omvendt.. men anngående spjeldhuset du har liggendes. jeg bor i Fiksdalen og hadde tenkt meg til Moa på lørdagen kan no ta kontakt om jeg er int. men følge det med spjeldhus sensoren? men kan vectran gå på nødmodus eller kan de vectran ikke gjøre dettte?

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår