Gå til innhold

16v Oettinger - endelig godkjent!

Ranger emnet


Winbern mk1

Anbefalte innlegg

Ble stoppet av sivilsnuten tidligere i sommer, og ble da kjørt rett ned til biltilsynet for grundigere sjekk av golfen min. De klarte å konstantere at bilen ikke lenger var orginal, noe som resulterte i en fin smørbrød liste av mangler.

Fikk litt spark i ræva for å få godkjent bilen med 1,8 16v oettinger som satt i.

Det viste seg å ikke være så lett med Pectel datasprut osv.

Men etter flere turer inn til etterkontroll er bilen endelig godkjent!

 

Oettinger7.jpg

 

IMG_2210.jpg

VW Golf 1 GTI 16v Oettinger

VW 1600 Squareback 65'

VW 1600 Squareback 68'

VW 1600 Fastback 67'

All kapital som ikke durer, er død capital!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, fikk du godkjent dette på Mysen?? Det er jammen ikke værst. Jævlig rå bil du har:) Er det mye pes å få dette datasprut greiene til å funke? Jeg ble foreslått dette, men har null peil. Bygde du motor selv, er det noen av disse trøgstad gutta som har bygd den. Har selv med en 16v motor som jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre med, og hvem jeg skal forhøre meg med. Tar gjerne i mot noen tips!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du godkjent med pectel eller gjorde du noe mygel? Og hvem effekt fikk du i vognkortet?

 

 

Jepp, Godkjent med pectel sprut. dokumenterte at det ikke var noe mer effekt en tillat.

Bilen er godkjent med 139hk

VW Golf 1 GTI 16v Oettinger

VW 1600 Squareback 65'

VW 1600 Squareback 68'

VW 1600 Fastback 67'

All kapital som ikke durer, er død capital!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, fikk du godkjent dette på Mysen?? Det er jammen ikke værst. Jævlig rå bil du har:) Er det mye pes å få dette datasprut greiene til å funke? Jeg ble foreslått dette, men har null peil. Bygde du motor selv, er det noen av disse trøgstad gutta som har bygd den. Har selv med en 16v motor som jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre med, og hvem jeg skal forhøre meg med. Tar gjerne i mot noen tips!!

 

Nei, alt av ombygningsaker blir tatt på Økern i Oslo.

Datasprut er jævelig kurrant, men du får det du betaler for! for å bygge et selv bør du ha litt peil på bilelektro. Datasprutet er bygd hos ARP i båstad og bremset der.

Hos ARP eller Eng's er det bare å levere og si hva du skal, og selvfølgelig betale!

Begge de to er "nærmeste" nabo, så det var jo kurrant for min del.

 

Dukker opp på rudskogen til søndan. vi sees da!

VW Golf 1 GTI 16v Oettinger

VW 1600 Squareback 65'

VW 1600 Squareback 68'

VW 1600 Fastback 67'

All kapital som ikke durer, er død capital!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyh grattis! Jeg og andre har nå hatt den oppfattelsen at sprut er jævlig ukurant mtp godkjenning. For da er det "fritt frem" med både trimming og unødig miljøforuensing. Det er jævlig ålreit av deg om du vil dele litt detaljkunnskap rundt temaet. Du måå jo ikke legge ut fullstendig søknad til oss, men alt gjør mon såklart. Ble det mange brevvekslinger? Måtte du innpå der flere ganger?

 

Hva står det i vognkortet ditt f.eks?

Hva ble sagt mtp sånt som effektmåling og avgassmåling?

Endret av Skody
Tatt vekk det med 160hk. (Hadde Golf 2 på hjernen)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyh grattis! Jeg og andre har nå hatt den oppfattelsen at sprut er jævlig ukurant mtp godkjenning. For da er det "fritt frem" med både trimming og unødig miljøforuensing.

 

Det er hovedsakelig for nyere biler med strengere utslippskrav, dvs i praksis fra 1989 og oppover (med kat)

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes papirer for opp til 146hk i allefall, 16v papiret er jo også lett å skaffe.

Jeg fikk beskjed om at datasprut kunne jeg bare glemme, for da var det så lett å strupe ned motoren samt øke effekten. Det var da turbomotor.

Jeg fikk først aksept på 130hk 1,9tdi motor i min, nå blir min godkjent med abf 150hk. Håper de ikke legger merke til at det er en 9a som sitter der bare, latere motor.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk jo etterkontroll i første omg. og ble kastet ut i det..

Bestilte time på Økern og tok med papirer på en tilsvarende golf skrevet under av møller godkjent med 139hk(bremser osv....).

i tilleg bremsepapirer p motor.

 

Fikk da mangellapp der det sto at det var uoriginal motorstyring osv. Eneste kravet jeg fikk var da å tilfredstille krav til avgass.

 

kontollerte co og fikk en utskrift og vips var den godkjent:)

Endret av Winbern mk1

VW Golf 1 GTI 16v Oettinger

VW 1600 Squareback 65'

VW 1600 Squareback 68'

VW 1600 Fastback 67'

All kapital som ikke durer, er død capital!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyh grattis! Jeg og andre har nå hatt den oppfattelsen at sprut er jævlig ukurant mtp godkjenning. For da er det "fritt frem" med både trimming og unødig miljøforuensing. ?

 

 

Den oppfatninga har jeg og. MEN, I teorien skal biltilsynet kun ta seg av bilen der og da og forholde seg til papirer/dokumenter osv, ikke hvilke muligheter du har til å endre motor kjøretøy i etterkant. Det er jo faktisk bilens eier sitt problem! det er selvfølgelig jævelig dumt å si det når du står der da... :)

VW Golf 1 GTI 16v Oettinger

VW 1600 Squareback 65'

VW 1600 Squareback 68'

VW 1600 Fastback 67'

All kapital som ikke durer, er død capital!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nydelig prosjekt du har. Men dette betyr vel at det bør gå bra å godkjent med en Golf 2 1,8gti 16v motor?.138hk Eller hva tror du om den saken?.

 

 

Og hva tror dere angående motor i Cabriolet.

1991 BMW E36 3C

X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår