Camarogeddon Skrevet August 22, 2010 Rapporter Share Skrevet August 22, 2010 Hei, min audi har i det siste utvilket en liten sykdom. Av og til henger forbremsene seg på, og nekter å slippe. Samtidig blir da bremsepedalen hard. bilen kan kjøres, men det blir noe varmt. (heldigvis ikke så varmt at det lukter svidd eller noe sånt, men man merker at de henger litt på) Begge bremsene henger på like mye, det virker som om trykket i systemet ikke kommer seg skikkelig ut. Dette skjer stort sett bare på langtur. Har så langt tvunget kaliperstemplene inn og ut endel ganger med tvinge, de går uten tegn til at de henger. Banene for klossene er rengjort, og glidepinnene foran går fritt. I dag var jeg en tur innom verkstedet mitt på vei hjem, og når jeg kjørte derfra gikk pedalen mye lenger ned enn normalt plutselig. (6-7 cm) dette forsvant etter at bilen hadde stått parkert en stund. Bremsevesken skiftet jeg for 2 år siden. Det er kanskje på tide med ny, men pedalproblemet oppsto etter at jeg hadde vært på verkstedet, og da hadde bremsene akkurat fått kjølt seg ned en halvtime. Så jeg tviler på at kokende veske var årsaken i det tilfellet Jeg mistenker defekt/sviktende masterpumpe, og har bestilt ny, men lurer også på om noen andre her har opplevd lignende oppførsel på disse bilene? 2,3 NF motor og ATE bremser (kort master) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
terion Skrevet August 23, 2010 Rapporter Share Skrevet August 23, 2010 Kjenner dårlig til ATE caliperene sine svakheter (har et sett fra 200 turbo liggende til overs btw) men girling-caliperene foran tok jeg å plukket ned, honet, pusset stempelet og polerte det faktisk, så satt de sammen med rep-kit, så sluttet dem å henge på, på en 100csq jeg hadde. Hadde omtrent samme problem, at de hang mer og mer på etter hvor langt jeg kjørte. Siter Audi V8 3.6 '89 Audi 200tq 10v '88 Audi 80 '73 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micromidas Skrevet August 26, 2010 Rapporter Share Skrevet August 26, 2010 Hei, min audi har i det siste utvilket en liten sykdom. Av og til henger forbremsene seg på, og nekter å slippe. Samtidig blir da bremsepedalen hard. bilen kan kjøres, men det blir noe varmt. (heldigvis ikke så varmt at det lukter svidd eller noe sånt, men man merker at de henger litt på) Begge bremsene henger på like mye, det virker som om trykket i systemet ikke kommer seg skikkelig ut. Dette skjer stort sett bare på langtur. Har så langt tvunget kaliperstemplene inn og ut endel ganger med tvinge, de går uten tegn til at de henger. Banene for klossene er rengjort, og glidepinnene foran går fritt. I dag var jeg en tur innom verkstedet mitt på vei hjem, og når jeg kjørte derfra gikk pedalen mye lenger ned enn normalt plutselig. (6-7 cm) dette forsvant etter at bilen hadde stått parkert en stund. Bremsevesken skiftet jeg for 2 år siden. Det er kanskje på tide med ny, men pedalproblemet oppsto etter at jeg hadde vært på verkstedet, og da hadde bremsene akkurat fått kjølt seg ned en halvtime. Så jeg tviler på at kokende veske var årsaken i det tilfellet Jeg mistenker defekt/sviktende masterpumpe, og har bestilt ny, men lurer også på om noen andre her har opplevd lignende oppførsel på disse bilene? 2,3 NF motor og ATE bremser (kort master) Hadde samme problemet i sommer ,men med meg så hang det på alle 4 hjula .Jeg skifta hovedbremsesylinderen (gjorde alt selv )på landeveien .og siden det har alt fungert . Siter Audi 200 turbo quattro 2,2 l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camarogeddon Skrevet August 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2010 ok, takk for tilbakemelding. jeg skal bytte master så snart jeg får den inn, så får vi se om det løser problemene. ellers så blir det vel å splitte caliperne tenker jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet Juni 18, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2015 Slår opp en gammel tråd... Hvordan gikk det med bremsene etter master-bytte? Jeg har samme problemet nå - alle fire bremsene låser seg like mye - ved langkjøring. Man kjenner at pedalen er "tom" de første cm, så blir den hard. Bremsene blir en smule varme, og det oppstår periodisk vibrasjoner i ratt/karosseri. Mulig bremseskivene vrir seg. Har bestilt ny master sylinder. Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jahny Skrevet Juni 19, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2015 Hadde dette på en 86 Audi 100... var mastersylinderen som var gåen (dvs pakninga inni sylinderen gjør ikke jobben sin lengre). Siter 13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.