Gå til innhold

Varmeanlegg og stereo

Ranger emnet


Bil123

Anbefalte innlegg

Har en opel omega 88 modell som trenger litt oppussing! Varmeaparatet funker ikke og jeg trenger bilstereo, hvor får jeg tak i dette? Er det i det hele tatt lønnsomt å investere i dette på en så gammel bil? Dette er min første bil og jeg har ikke betalt en krone for den, fikk den av noen i familien.

 

Altså mine spørsmål til dere er;

- Hvor får jeg tak i delene?

- Er det lønnsomt, eller bør jeg bare levere den inn å få vrakpanten?

- Er det mye jobb som må til for å montere delene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delene skaffer du på høgger`n, men det er greit å finne ut hva som faktisk ikke fungerer da..

Mitt klimaanlegg var helt dødt, og jeg mistenkte etterhvert at motoren til kupèvifta var død, men når jeg overstyrte den med direkte strøm fra et batteri, så blåste det som bara det.. :) (Har ikke fulgt opp videre hva som er galt, bare koblet en egen krets med bryter og sikring..)

 

Bilstereo er jo en smal sak.. Jeg skal kjøpe en billig spiller til min, da ikke cd spiller, men mp3, som har aux innganger, minnekortholder og usb inngang.. Koster under 500.- ny, ikke verdens råeste, men det funker.. :) Har den gamle Omegaen ISO-kabler så er det jo plug and play, hvis ikke er det 10 minutter med kobling..

Rød ledning er + fra tenning, gul er konstant +, svart eller brun er jording, også koble høytalere..

 

Hvis bilen er eu-godkjent og i grei stand er det vel bare å kjøre på! :) Stereoanlegget kan du jo ta ut igjen hvis bilen kvelder..

 

Min omega som er en 98" modell har vist seg å være veldig grei å skru på, og kan ikke tenke meg en eldre modell er noe verre.. Kjøp deg Haynes rep/servicebok.. (239.- på Biltema)

90" Mazda Miata

95" Jeep Cherokee 4.0 Limited

Tidligere biler: Suzuki SJ413, Ford Sierra, Ford Sierra, Ford Fiesta, Mazda MX5 1.8 sport, Subaru Forester S-Turbo,Mitsubishi Pajero, Mazda 323, Opel Omega..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Ja, jeg har 2.0.. Har ikke skrudd motor eller lignende da, kun varmeapparat, demontert ting og tang som varmeapparat, midtkonsoll, klimapanel, stereo osv..

Sånne ting er vel ikke noe verre på en 2.0 i forhold til 2.5, eller 3.2 for den saks skyld?

90" Mazda Miata

95" Jeep Cherokee 4.0 Limited

Tidligere biler: Suzuki SJ413, Ford Sierra, Ford Sierra, Ford Fiesta, Mazda MX5 1.8 sport, Subaru Forester S-Turbo,Mitsubishi Pajero, Mazda 323, Opel Omega..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omega A er kjempelett å skru på. spessielt om man har 2.0i

omega a'en til en kompis kunne kobles rett på spiller med iso kobling, men var bedre med en opel adapter (tror det har med rød og gul strømkabelenes plassering, for den fulgte tenning med adapter)

 

Omega V6 motor-rommet er kun sykt trangt bak innsuget, og småtrantr nedenfor manifoilene. ellers er det ikke dårlig plass sammenliknet med en ny turbodiesel bil eller liknende (mye pga RWD og stort motor-rom sammenliknet med nye fwd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår