Gå til innhold

kalosturbo's turboKalos B12S1 med Magnat High End Stereo

Ranger emnet


kalosturbo

Anbefalte innlegg

Hei folkens, Kenneth her, og dette er mitt prosjekt kalt

"Kalos-turbo" enkelt og greit.

 

Bilen er en Chevrolet (Daewoo) Kalos, 2006 modell, 1,2se som er gått 33500km. Denne bilen kjøpte jeg billig av svigermor og har i et år nå fått høre AKKURAT hva folk syntes om denne lille koreaneren... men nå er det nok...

 

Bilen ser kjedelig ut, går som en dass og interiøret er billig koreansk plast.... MEN.. Det har jeg tenkt å gjøre noe med :)

 

I 1. omgang blir det en turbokonvertering. Deretter total innvendig ombygging med stereoinstallasjon, og så litt styling.

 

Dette skal inn:

 

(x)- KKK K03-003 vag turbo, m overgangsflens.

(x)- Intercooler fra Torshov (450x160x68mm) med silikon/alu-rør

(x)- Oljekjølerkit fra Torshov m/stålomspunnede slanger

(x)- Boost-controller

( )- Spitfire Twin-core pluggledninger

(x)- NGK iridium tennplugger

(x)- HKS tilleggsprut (2 dyser)

( )- 2,5" eksos

(x)- Optima Blue-top Gelebatteri

 

 

Utenom motor så har jeg montert 8000k xenon i nær/fjærnlys, bygget om til dual-eksos bak, kjøpt hvite Kosei 5-eikede, 17" felger kjøpt inn komplett Magnat High End anlegg som skal bygges i vinter/vår.

 

Har regnet ut sånn ca at med denne turboen ved 0,5bar så vil dette øke de orginale 72 hestene til 105-110 med ca 140nm.

Siden den bare veier 990kg så bør jeg kunne klare å ta en 1,6 Golf, ellers kaster jeg bilen.

 

Bilder kommer.....

Endret av kalosturbo
Glemte å skrive navn, prosjektnavn osv...

"...det er fælt når forsterkerne i bilen leverer over 10% av effekten jeg har i motoren..."

Optima, Magnat, Alpine, Apple

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Moro med annerledes prosjekt, slikt liker vi :D Kjør på med bilder og info :thumb

 

Da får jeg legge ut noen bilder av hvordan bilen ser ut per nå...

 

DSC01522.jpg

 

DSC01504.jpg

 

05092009102-1.jpg

Endret av kalosturbo

"...det er fælt når forsterkerne i bilen leverer over 10% av effekten jeg har i motoren..."

Optima, Magnat, Alpine, Apple

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med understelllsdeler til disse mht bedre veigrep etc?

 

Det er et mareritt å skaffe deler til denne bilen, men har valgt meg ut et senkesett fra H&R som er bestilt... Resten av bilen, dvs understell, bremser mm er likt på 1,4 liters utgaven så har litt å gå på der :) Har forsåvidt også bestilt Tar-ox skiver og EBC klosser fra http://www.europerformance.co.uk (masse billig og bra der faktisk) så det skal stoppe rimelig bra også.. :D

 

Har fått masse nye varer i dag, så bilder kommer!!

"...det er fælt når forsterkerne i bilen leverer over 10% av effekten jeg har i motoren..."

Optima, Magnat, Alpine, Apple

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ha lykke til!

 

Tusen takk :)

 

Kjør på, skal følge med....

 

Så bra!! Skal sørge for at det verdt å se på :p

 

Se der ja! Til å være en chevrolet/daewoo, så syns jeg den så ganske bra ut :D Tror det kan bli tøft dette :)

 

Så et par bilder av en stylet Kalos, og så fikk jeg denne praktisk talt kastet på meg av svigermor, så skal motbevise konebil-stemplet ;)

"...det er fælt når forsterkerne i bilen leverer over 10% av effekten jeg har i motoren..."

Optima, Magnat, Alpine, Apple

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja! Til å være en chevrolet, så syns jeg den så ganske bra ut :D

 

I all anstendighets navn må vi kunne slå fast at man ikke kan tillate seg alt mellom himmel og jord, fordi om man titulerer seg Super Moderator.

 

 

Reodor F

Administrerende direktør (og Chevrolet-eier)

Felgen-konsernet

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig prosjekt. tror mulighetene for å få bilen kul er mange. turbokit hjelper jo med en gang. les stuk/stance tråden så får du noe inspirasjon til utseendet også:) stå på;)

 

Takk så mye for tipset :) vil bare legge til at det ikke er et ferdig kit (vet ikke om det var det du mente) for ingen har faktisk ikke gjort dette før med B12S1-motoren før :)

 

Liten update med bilder av nyinnkjøpt snacks :p

 

001.jpg

 

002.jpg

 

003.jpg

 

004.jpg

 

Litt utstyr til stereobiten også :)

 

006.jpg

 

008.jpg

 

Kommer litt mer godsaker i morgen (2 stk 15" sub, 2 stk 10" sub/midbass, batterilader mm...) så til da, god kveld og god natt....

"...det er fælt når forsterkerne i bilen leverer over 10% av effekten jeg har i motoren..."

Optima, Magnat, Alpine, Apple

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all anstendighets navn må vi kunne slå fast at man ikke kan tillate seg alt mellom himmel og jord, fordi om man titulerer seg Super Moderator.

 

Med all respekt til dine meninger så var det vel ikke riktig å kun "quote" chevrolet, da han spesielt mente GM-Daewoo sin utgave av Chevrolet...

 

Tror ikke han var nedlatende til type Am-car-Chevy'en så det er sagt....

 

menmen...

"...det er fælt når forsterkerne i bilen leverer over 10% av effekten jeg har i motoren..."

Optima, Magnat, Alpine, Apple

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med all respekt til dine meninger så var det vel ikke riktig å kun "quote" chevrolet, da han spesielt mente GM-Daewoo sin utgave av Chevrolet...

 

Tror ikke han var nedlatende til type Am-car-Chevy'en så det er sagt....

 

menmen...

 

Vil det si at du ikke føler deg som naturlig inventar i Lillestrøm fjerde juli? Dette er forstemmende takter fra en Chevrolet-eier.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår