Gå til innhold

Olje i rør foran innsugsmanifold '01 V70 XC 2,4T

Ranger emnet


weeegar

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en '01 mod XC70 (eller V70 XC som det står bakpå :P) med 2,4T. Bilen har PPC Tuning installert.

 

Jeg gikk over noen kontakter i motorrommet med electro-cleaner i tilfelle det skulle være dårlig kontakt noe sted. Har nemlig en irriterende orange trekant som lyser litt nå og litt da på instrumentpanelet, sammen med meldingen "Motorsystem serv. erfordras". Motoren går helt fint, men cruisecontrollen slår seg ut av og til. Irriterende... Men tilbake til det jeg skal spørre om:

 

Jeg tok ut temp.føleren på røret rett foran gasspjeldet (altså røret fra IC til innsugsmanifolden). Der oppdaget jeg at føleren var fuktig med olje. Jeg kobla av røret ved IC'n og så noen dråper med olje renne ut. Skrudde det på igjen litt bedre enn det satt siden jeg så det hadde svettet ut olje rundt skjøten.

 

Hvor kommer denna olja fra? Kan det være andre steder enn fra turboen? I såfall, hva er dette et tegn på?

 

Forøvrig; Er det andre som har vært borti problemet med cruisecontrol og den feilmeldinga? Har lest av feilkoder, men får beskjed om at det ikke er noen.

 

På forhånd, takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått langt ?

 

Usikker åssen det er på disse, men regner med at du har en slange fra veivhusventilasjonen inn før turboen en plass. Denne vil gi noe oljedamp\søl i rør osv.

 

Kunne være den trengte en rens ? Sitter en boks en plass som samler opp det meste og sender det ned i blokka igjen, men noe vil det alltid være. Så hvor ille det faktisk er på din bil blir jo opp til deg å bestemme ;)

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår