Gå til innhold

Familiebilen er funnet, og hentes onsdag :)

Ranger emnet


JChE

Anbefalte innlegg

Jeg har selv en BMW 3-serie E46 Touring som jeg kjøpte for 100k (320i). Den har skinnseter, regnsensor, ryggesensor, automatgir, xenonlys og 6 airbager. En utrolig driftsikker og god bil som jeg har hatt ett år nå uten problemer, i tillegg er den en en overraskende god vinterbil! På skiferie i fjor, kjørte jeg lett forbi forhjulstrekkere som slet med kjettinger. Merk her at det blir bare bedre med bagasje baki i motsetning til en forhjulstrekker, i tillegg har dekkene alt og si med en bakhjulstrekker på glatt føre. Anbefaler en bensinmotor om du skal ha en bil fra 2000-2004

 

E46 Touring er en knallfin bil, men er den ikke litt liten? Jeg har ikke sett disse bilene innvendig, men dette er bare noe jeg har hørt fra andre...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

E46 Touring er en knallfin bil, men er den ikke litt liten? Jeg har ikke sett disse bilene innvendig, men dette er bare noe jeg har hørt fra andre...

 

Blir vel en mellomting mellom A4 og A6 tenker jeg.

Du får nok plass til en barnevogn + basskasse.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utelukk sittatreng c5 med en gang du.. ryker motoren din så har du rep-kostnad på 100 lapper;)

 

må kjøpe fabrikkny motor, siden det ikke er brukte å få tak i om du skulle være uheldig.

 

w210 stygg? da har jeg hørt det også, syns det er vanvittig vakker bil jeg, også så gode biler... ruster ikke hvis man gidder å rustbehandle, har hatt en slik bil i 2 år, kjørte i saltsuppe og all slags vær. Ikke antydning til rustdannelse.

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utelukk sittatreng c5 med en gang du.. ryker motoren din så har du rep-kostnad på 100 lapper;)

 

må kjøpe fabrikkny motor, siden det ikke er brukte å få tak i om du skulle være uheldig.

 

w210 stygg? da har jeg hørt det også, syns det er vanvittig vakker bil jeg, også så gode biler... ruster ikke hvis man gidder å rustbehandle, har hatt en slik bil i 2 år, kjørte i saltsuppe og all slags vær. Ikke antydning til rustdannelse.

 

Derfor det står to bensinere og 9 dieseler på huggere bare gjennom bruktbildeler.com rundtom i landet..? Holde kjeft hvis man ikke aner hva man prater om er alltid lurt.

 

Nei, kjøp deg en S123 JChE, med turbodiesel, så bruker du bare et par slangeklemmer for å få skikkelig bra turbotrykk og kapper et par runder av fjærene, da har du sikker og holdbar familietralle som i tillegg er gøyal å kjøre!

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor det står to bensinere og 9 dieseler på huggere bare gjennom bruktbildeler.com rundtom i landet..? Holde kjeft hvis man ikke aner hva man prater om er alltid lurt.

 

Nei, kjøp deg en S123 JChE, med turbodiesel, så bruker du bare et par slangeklemmer for å få skikkelig bra turbotrykk og kapper et par runder av fjærene, da har du sikker og holdbar familietralle som i tillegg er gøyal å kjøre!

 

du er så søt:chicken:

 

Det er ikke lengre enn to månedere siden at en kompis av fattern måtte kjøpe ny bil da det ikke var brukte motorer å skaffe til hans c5. Han kunne få fabrikkny motor til 97 000 inkl jobben..

 

Godt mulig det står delebiler rundtom, jeg veit itte, gjentok bare det han fikk beskjed om jeg. For min del så får du kjøpe hva du vil:)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor forskjell på E46 og E39 innvendig, men det er kanskje ikke annet å forvente. Mulig at 3-serien er litt hendigere på vinterføre. Men for all del, man kommer seg stort sett fram. 320i er en populær modell, prismessig tror jeg den ligger ganske likt med 520i.

'95 Subaru Legacy 2.0 GL

'99 BMW E39 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mazda 6 er jo en pen bil, men slet de ikke litt med rustproblemer? Skal sjekke ihvertfall.

 

Vet at 626 hadde litt rustproblemer, men har ikke hørt noe om 6'ern. Tok et søk på det, og fikk opp noen tråder om det på et kjent sted (Bilforumet - powered by vBulletin...). Skulle ha vært noe Mazda skulle utbedret, men leste om en som hadde hatt sin på NAF-test, hvor det ikke var utbedret. NAF mente det bare var å ta bilen til Mazda uansett, siden bilen da var under 5 år.

- Så dersom Mazda har innkalt bilen og utbedret problemet, vil jeg ikke tro det er noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Mazda 6 ruster i bakskjermer og dører. Oljeforbruk og dårlig innsug på bensin

-Mondeo ruster i dører, og kanaler. Bensinmotor er samme som Mazda 6

-Peugeot 406. Skal du ha fransk, så er det bilen. Noe herk å skru på men. Litt usikker på eldre diesel, les XL7 lengre ned

-BMW 5 serie. Pengesluk. Luftfjæring og motorkjøling er stikkord

-Suzuki XL 7. NEI. Ikke diesel i allefall. Motorene gror igjen, og da koster det fort 80 k og rense dem

-Honda Accord. Bra bil, svindyre deler.

-BMW 3 serie. Grei men trang

-Forester. Grei bil, men simpel og bruker mye drivstoff

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

w210 stygg? da har jeg hørt det også, syns det er vanvittig vakker bil jeg, også så gode biler... ruster ikke hvis man gidder å rustbehandle, har hatt en slik bil i 2 år, kjørte i saltsuppe og all slags vær. Ikke antydning til rustdannelse.

 

Smak kan ikke diskuteres, men at 210 minner litt om en bil vi gjør vår siste kjøretur i er udiskutabelt. Men hovedproblemet er ikke utseendet, men rusta. Jeg vet og om rustfrie slike biler, men det har mer med flaks enn vedlikehold å gjøre. For en normal rustbehandling inkludere ikke at man tar av gummilistene på taket, pusser ned, og lakkerer. Rustbehandling utføres i hulrom og under bilen, det hjelper lite når takplata blåser av

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange veldig gode tips her :thumb (og kanskje noen mindre gode :D)

 

Dere må ikke misforstå, jeg er ikke frankofil. (Jeg digger hverken frankrike eller folk som heter Frank). Jeg blir bare nysjerrig når jeg ser at franske biler er mye billigere enn f.eks tyske, og det er jo et faktum at mange misliker disse bilene basert på veldig gamle erfaringer/historier. Og Merce-123, selv om du har hatt en problemfri 210, betyr ikke det at alle er sånn. Det er en kjent sak at Mercedes slet fælt med disse bilene, og jeg syns heller ikke en firkanta kloss med runde, utstående lykter ser bra ut. Jeg syns faktisk disse bilene er styggere enn alt annet jeg kan komme på, inkludert siste generasjon ford scorpio. Og hadde Kia lagd en bil med det utseendet, hadde ingen kjøpt den. Men når stjerna er der, så er det greit. MEN, det er min mening, og folk får like disse bilene så mye de vil. :)

 

Jeg må si jeg heller litt mot 406, da selvfølgelig i faceliftet utgave. Jeg liker utseendet, jeg liker plassen, komforten, interiøret, utstyret, prisen, og jeg er nok ikke den eneste. Jeg har hørt flere skryte av disse bilene, selv om det ikke er så mange her på forumet som gjør det. Men jeg tar gjerne imot konkrete erfaringer hvis noen har det. Den motoren som kler 406 best er vel 2,0 eller 2,2HDi, evt en 2,0 bensin turbo. Man kan si mye dritt om Peugeot, men HDi-motorene er knallgode motorer etter mine erfaringer.

 

Ellers er jeg veldig fornøyd med de aller fleste tilbakemeldinger her, og tar gjerne imot flere hvis noen føler for å dele. Dette er jo ingen hastesak, det er jo et helt år til. Men denne gangen skal jeg ikke kjøpe et pengesluk... :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e46 er trang innvendig. Modellen er NYDELIG å kjøre som ved alt av BMW, men jeg kan vedde på at du får plassproblemer hvis du skal ha med deg barnevogn, barnestol og alt som følger med. Ville gått for en e39. Selv om de drar på åra er både kjøreegenskapene, støynivået, komforten og designet bedre enn mange nye modeller idag. Jeg ville definitivt gått for en e39 :) Det du burde sjekke er LMM og rust i bakluken.

 

Vært endel borti 406, og det er vel den beste bilen Peugeot har laget. 2HDI dieselen er lat som juling, spesielt på lave turtall, men får den litt turtall å gå på er den helt grei. Bilen er jo god å kjøre, og plassmessig ligger den jo ganske bra til. Skal du absolutt ha fransk, så ville jeg valgt 406. (selvom jeg aldri ville valgt fransk i utgangspunktet)

 

;)

Endret av Margido

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e46 er trang innvendig. Modellen er NYDELIG å kjøre som ved alt av BMW, men jeg kan vedde på at du får plassproblemer hvis du skal ha med deg barnevogn, barnestol og alt som følger med. Ville gått for en e39. Selv om de drar på åra er både kjøreegenskapene, støynivået, komforten og designet bedre enn mange nye modeller idag. Jeg ville definitivt gått for en e39 :)

 

Vært endel borti 406, og det er vel den beste bilen Peugeot har laget. 2HDI dieselen er lat som juling, spesielt på lave turtall, men får den litt turtall å gå på er den helt grei. Bilen er jo god å kjøre, og plassmessig ligger den jo ganske bra til. Skal du absolutt ha fransk, så ville jeg valgt 406. (selvom jeg aldri ville valgt fransk i utgangspunktet)

 

;)

 

Har også hørt det om e46. Det er nok ikke noe problem med den barnestolen vi bruker nå, men disse stolene tar ganske stor plass når pjokken blir større, spesielt nå som de skal sitte i spesialstol mye lenger enn før, og stolen skal være bakovervendt så lenge som mulig. Jeg liker e39 veldig godt, absolutt. Men er redd det kan bli et pengesluk hvis man ikke er heldig med kjøpet. Bakhjulstrekk er jo også et pluss.

 

Når det gjelder 406 kommer jeg nok til å gå for 2,2HDi hvis det blir det, det er jo bare 90hk i 2-literen så... Vanskelig dette.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Sikler litt på E39 stasjonsvogn også må jeg si. Er det veldig mye feil på disse generelt, eller er det bare noen som er uheldige?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sålenge du kjøper en stv som er godt vedlikeholdt med komplett servicehefte er du igrunn ganske safe.. Jeg "ekstrem"tester min E39 523i her på Tynset med -43 om vinteren, masse senk og aktiv kjørestil. Det at jeg faktisk eier bilen enda etter over 2år sier litt :)

 

Du bør kjøpe 98mod eller nyere da den har flere/raskere airbager. Sjekk for rust generelt, ville sjekka bagasjelokk og bak tanklokk ekstra grundig.

 

Motormessig ville jeg gått for bensin da det blir høye kostnader om/når noe ryker på en av disse dieselmaskinistene. Min 523 bruker ned mot 0.58 på langkjøring når jeg kjører pent. I mine øyne er det samme hvilken bensinmotor du ender opp med, spørs på gassfoten din igrunn. Min 523 går greit, ikke mer. Ville ikke gått ned til 520. Stv veier jo også mer, da er 523 og over det mest levelige. I 2001 fikk 520 plutselig en 2.2l på 170hk, denne går som 523 ca.

 

Kjøper du en gått rundt 200k km bør du være obs på at bilen etterhvert vil trenge litt omtanke. Min hadde gått 184 når jeg kjøpte, 212 nå. Har jo gjort endel vedlikehold, det viktigste er oljeskift på autkasse, nye dempere, radiator, vannpumpe og veivakselsensor.

 

Veiv og kamakselsensor ryker innimellom på m52 motorene, ellers har e39 et noe ufortjent dårlig rykte pga endel plastdeler i kjølesystem. Kan nevne radiator i plast, termostathus i plast og plastskovler på vannpumpe. Det fine er at det finnes ettermarkedsdeler som gjør at du kan hive all denne tupperwaren.

 

Raklelyder i forstilling er også ganske vanlig på disse, da kan du nesten banne på at det "bare" er raklestagene. Disse er b-b-billige og greie å bytte.

 

Det behøver ikke være dyrt å eie E39 bare du er bevisst og handler der delene er billige. Jeg sverger til koed for slitedeler og gsbildeler for upgrades. Ellers er tilgangen på brukte deler stor på http://www.bimmers.no

 

Ble mye vås her nå, det jeg prøver å si er at min E39 har gitt meg mange gleder. Den er virkelig allsidig! Den føles stor og stabil, den henger godt på veien, styrefølelsen er fantastisk i forhold til ca alt annet man kan frakte familien i, de er gode og varme om vinteren, grei plass til 4 voksne OG de er ganske tidløse. Kan ikke se for meg at E39 blir en bil man hater å se på veien om noen år.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår