wu-style Skrevet Juni 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2010 (endret) Funderer på å kjøpe meg amcar, har kommet over en 1974 mod pontiac firebird espirit 350 med 170-180hk. v8 seff :). Har aldri hatt amcar, å lurer på om det er bra drag i motoren å va jeg kan forvente.evt, om det finnes noen trim deler...? Hvordan er lyden i denne motoren..? høres det ut som en v8er eller..? hva bør jeg se etter, hvor er de vanligste plassene det er rust..? osv.. Endret Juni 17, 2010 av wu-style Siter Audi S4 c4: 034 High output coils , Rs2 manifold , KKK K26turbo , Magnector plug wires , Wg spring preformance. maped by 034 Motorsport. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Pontiac Fiero GT 3,0 Tubo: Garret T3 / T4E Stage 3 , Haltech E6GMX , 500lb injectores , Comp Cam , Forged pistons , Hiflow gas and oil pump , Ferita exhaust 2,5. Custom maped by Anders Ringstad Dyno: whp 380hp / 590nm ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice3d Skrevet Juni 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2010 Ja til alt! Siter Go your own way! 87 Pontiac Firebird Trans Am 91 Chrysler Saratoga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2010 Enig med han over. Ta en titt på http://www.summitracing.com for deler Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wu-style Skrevet Juni 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2010 hmmmm. det med rusten oxo da...? er vel mest innterisert om det er bra drag i motoren, men skal dra å se på bilen i morgen så da finner jeg vel det ut :P Siter Audi S4 c4: 034 High output coils , Rs2 manifold , KKK K26turbo , Magnector plug wires , Wg spring preformance. maped by 034 Motorsport. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Pontiac Fiero GT 3,0 Tubo: Garret T3 / T4E Stage 3 , Haltech E6GMX , 500lb injectores , Comp Cam , Forged pistons , Hiflow gas and oil pump , Ferita exhaust 2,5. Custom maped by Anders Ringstad Dyno: whp 380hp / 590nm ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Juni 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2010 Jeg har en 73' mod. Den orginale 350 motoren er det ikke så mye så mye drag i, men det er ikke stort problem å få mer hester ut av disse motorene. Deletilgangen er upåklagelig, bare sjekk linken som VCE la ut :) Og lyden er porno den ;) Er vel ikke noen vanlige plasser det er rust, men som alltid når man skal kjøpe en bil så må man se nøye på bilen. Det er også et kjent problem at det sprekker i øvre bakkant av sideruten. Sprekken går til øverkant av bakrutehjørnet. Det er fordi takplaten er festet til karrosseriet der. Men ikke stikk fra et kjøp bare på grunn av den sprekken. Ca 80% av alle firebirder har den. Ellers så kommer du nok også til å skifte fjærer og dempere etter hvert. Orginalt er den rimelig myk. Du får kjøpt senkefjærer som er stivere (Med de gjør ikke bilen mye lavere siden den vanligvis har stått så lenge på orginalfjærene at den har synket nedover) Ellers får du bare spørre her så skal jeg hjelpe så godt jeg kan :) Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wu-style Skrevet Juni 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2010 ja var å så på bilen i dag, virket som om den var godt tatt vare på litt overflaterust hær å dær men det er jo ingen fare :) ellers pratet selgeren om at jeg kunne skifte kam får å få mer drag, var også montert highjackers på den på bake, hvordan er det å bytte ut fronten på denne bilen...? Siter Audi S4 c4: 034 High output coils , Rs2 manifold , KKK K26turbo , Magnector plug wires , Wg spring preformance. maped by 034 Motorsport. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Pontiac Fiero GT 3,0 Tubo: Garret T3 / T4E Stage 3 , Haltech E6GMX , 500lb injectores , Comp Cam , Forged pistons , Hiflow gas and oil pump , Ferita exhaust 2,5. Custom maped by Anders Ringstad Dyno: whp 380hp / 590nm ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet September 15, 2010 Rapporter Share Skrevet September 15, 2010 Fronten til 1975-78 Trans am passer rett på. 1970-73 passer ikke, og 1979-81 passer ikke. Hva angår motoren, 350 pontiac fra midten 70 tallet er ikke det beste å trimme på. Bytter du kam uten å bytte topper så blir den effektive kompresjon i motoren så lav at du mister det lille som er av bundrag. Et alternativ jeg kan se for meg er å å få tak i 350HO topper fra 60 tallet, men de gror ikke akkurat på trær.. Men med litt kam da så kan du klare å dra ut 350hk+ De feste ender nok opp med å bytte til en 400cid eller større pontiac motor. Mye lettere å trimme. En tanke kan faktisk være en 389cid, de er billige motorer med rundt 320hk +/-, kanskje ikke det beste å trimme vidre på, men funker bra i orginal stand. Om du skal koste på den motoren du har noe, så bruk penger på det som du kan flytte over på en anne pontiac motor, som forgasser, insug, headers og eksos anlegg (helt sikkert enkelt anlegg på den bilen om du ser under, bare dobbelt fra potta og ut). Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'n Skrevet September 15, 2010 Rapporter Share Skrevet September 15, 2010 Rust, se på rammevangene bak. spesielt bakenfor fremre fjørfestene. Helt bakerst ved bakre fjørfestene/ sjakkel. Ta og vipp ut bastet og ta en kikk hvor gulvet går opp mot kofferten. Du ser punktsveisne til vangene. Setetputene trykkes bakover utav låsingen. Siter http://www.cardomain.com/ride/2233875 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trygvelo Skrevet September 17, 2010 Rapporter Share Skrevet September 17, 2010 Bytt til Chevy 350 med vortec topper :) Billigere og bedre motor går det nesten ikke an å få. 300-400hk avhengig av kam og om toppene er modifisert for ekstra ventilløft. Finnes MASSE artikler om det på nettet. Eller når det gjelder Pontiac hør med Roar Suther, han er ekspert på Pontiac, se i tråden: http://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=21&t=1042 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.