volvo-r-sport Skrevet Juni 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2010 Hej! I min uvitenhet om at denne dkw'en er en sær skapning så fylte jeg på vanlig ATF olje på servoen. Det var dumt. Det hadde nok begynt å lekke litt da nivået hadde sunket, men etter at den fikk atf olje så har det jo blitt 10 ganger værre. Noen som har prøvd å bytte tetninger før? Evt hvor det kan skaffes? Å kjøpe ei ny tannstang er jo uaktuelt, brukt kan jo være på randen til lekk den også, aldri noen garanti. Så tenkte å prøve å bytte. mvh Ole Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Hej!I min uvitenhet om at denne dkw'en er en sær skapning så fylte jeg på vanlig ATF olje på servoen. Det var dumt. Det hadde nok begynt å lekke litt da nivået hadde sunket, men etter at den fikk atf olje så har det jo blitt 10 ganger værre. Noen som har prøvd å bytte tetninger før? Evt hvor det kan skaffes? Å kjøpe ei ny tannstang er jo uaktuelt, brukt kan jo være på randen til lekk den også, aldri noen garanti. Så tenkte å prøve å bytte. mvh Ole det var ikke dumt, det var max idiotisk :P... spring til Møller og hør om den har nye tetninger :) visst du må bytte hele sjiten så må du ta deg en liten tur på nettet til tyskland :) ikke såå dyrt med dyrt nok.... Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Du er offisielt fucked. Dette har gamle eieren gjort på bilen min.. flotte greier, han sparte sikkert en femtilapp. Jeg har byttet servopumpe i år, tannstag står nok for tur. Disse teningsringene er IKKE lett å bytte selv, da må man vite hva man gjør.. Letteste er å kjøpe overhalt tannstag fra Meca og gyve løs på å skifte det. Som forresten er en ukul jobb. Det FØRSTE du må gjøre er å tømme bilen for olje. Sånn jeg har gjort det: Skru av returnpipe til servotank, få en kompis til å fylle opp servoolje etterhvert som pumpen pumper det igjennom. Når du har fylt på 2 liter er du i mål. Pumpen pumper olje styggelig fort, så dette er egentlig en tremannsjobb. En bør stå klar til å kubbe tenningen. Å la pumpen pumpe luft er også ukult. Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juli 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2010 Ja er litt dumt å bruke atf på denne bilen fant jeg ut. Men etter å ha hatt den i ca 2 år er jeg rimelig imponert over hvor mye dumt de elendige tyskerne har fått til. De luter mot å bytte tannstang mot ei overhalt, skal sjekke opp litt priser. Pumpa svetter ikke noe enda så den tror jeg lever ei stund til. Møller hadde ikke pakningssett, de hadde kun komplett tannstang. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Juli 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2010 fy fader, holdt på å putte atf olje på min i vinter, evig glad jeg ikke gjorde det og gikk til møller og fikk orginal olje! :D Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.