Gå til innhold

Audi 80 B3 med "litt" rust problemer.

Ranger emnet


Tenidox

Anbefalte innlegg

Har en Audi 80 B3 1991 modell, med et "lite" rust problem. Etter hva jeg har skjønt og sjekket rundt om på nette og i Tyskland, så kom B3'en med galvanisert karosseri. Har funnet ut at bilen min vært kollisjons skadet på Høyre side bak, og rust hullet er på størrelse med en fotball (Se bilde).damndamn

 

Bilder av hullet :

img1394v.th.jpg img1395o.th.jpg

 

Nå er saken den at jeg lurer på / søker hjelp, til og finne ut av hvilken typer stål og plate tykkelse jeg bør bruke til og sveise opp igjen karosseriet, å anbefalt sparkel.

Har også vurdert og bruke Zink spray når jeg er ferdig, men er det verdt pengene å spray på det når jobben er ferdig?

 

Noen som kan hjelpe meg litt på rett vei?

'88 mod 240 2.3 GL (Prosjek bil.)

'97 mod V70 Hverdagsbrukis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1mm plate holder i massevis. Bruk metallsparkel eller lignende som tåler spenninger uten å sprekke. Zinkspray koster lite og fungerer også som grunning (også i bagasjerommet. Spray rett på metallet, legg på flere lag og la stå og tørke i minst 3 dager før du går videre med lakk e.l.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så egentlig er det bare å sveise, slipe ned sveisen å spraye på med andre ord? Har snakket med et plate verksted, og det minste de hadde var 1,5mm. Så er litt usikker på om jeg skal ta sjansen på å bruke så "tykke" plater. Så metall sparkel er vel det beste på og sparkle ved rust sveiser osv, men for bulker og sånt så er det vel en fordel og bruke Fin sparkel eller glassfiber sparkel med korte tråder?

 

Får prøve det og se om det blir et bra resultat da.

'88 mod 240 2.3 GL (Prosjek bil.)

'97 mod V70 Hverdagsbrukis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
De selger jo stålplater på Biltema.

 

500 x 1000 mm. Tykkelse: 0.7 , 0.9 og 1.25. Koster fra 129-169 :D Verd ett forsøk ;)

Sant nok, men fikk vite av en kollega på jobben at det var bare og stikke oppom et ventilasjons firma som jeg driver og kjører for å høre med dem om å få noen meter med plater. 1,2mm. Trodde jeg bare skulle få 2-3meter, men endte visst opp med 150meter gitt..

 

Men når du nevner biltema, vet du noe om hvordan asfalt platene og dempnings platene dem's er ?

'88 mod 240 2.3 GL (Prosjek bil.)

'97 mod V70 Hverdagsbrukis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok, men fikk vite av en kollega på jobben at det var bare og stikke oppom et ventilasjons firma som jeg driver og kjører for å høre med dem om å få noen meter med plater. 1,2mm. Trodde jeg bare skulle få 2-3meter, men endte visst opp med 150meter gitt..

 

Men når du nevner biltema, vet du noe om hvordan asfalt platene og dempnings platene dem's er ?

 

150 meter?! I helsike?! Da har du nok :P

 

Har dessverre ikke noe kjennskap til dempningsplatene deres.

84 Opel Kadett E cc

92 Audi 80 2.3E

86 Toyota Hilux 2.4 (non Turbo)

 

"And yes! I would like some Pie with that!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
150 meter?! I helsike?! Da har du nok :P

 

Har dessverre ikke noe kjennskap til dempningsplatene deres.

 

Om jeg har nok, det kan diskuteres du.. Fant litt mere rust enn det som var godt for bilen gitt. men de 150 meterne med plater skal komme godt med ;)

'88 mod 240 2.3 GL (Prosjek bil.)

'97 mod V70 Hverdagsbrukis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår