HenrikSeat Skrevet Juni 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 (endret) Hei! Jeg har en Seat Ibiza 1,4 75 hk signo 2001 modell. Jeg har i det siste fått opp feilkoden "Cylinder 1 misfire" fulgt av det blinkende motorlyset på dashbordet. Det som skjer er følgende: Plutselig når jeg kjører mister jeg ganske mye motorkraft, motoren slutter å gå på sylinder 1. Motor rister og hoster og jeg sliter med å komme meg frem. Stopper jeg bilen i noen minutter er den helt fin igjen. Dette skjer helt uregelmessig, er ikkke noe system på det, men det er en utrolig irriterende feil. Jeg har skiftet coil og pluggledning uten hell.. Er det noen her inne som har vært borti noen likandes problemer eller har meninger om hva det kan være? Det hadde jeg satt utrolig stor pris på, er så frustrert nå at det holder på å gå utover den daglige formen. Kan nevnens at motoren også har begynt å tikke i dette tidsrommet. Men det skal ikkje ha noke å si sier verkstedet.. Håper på svar :biker Endret April 2, 2011 av HenrikSeat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Juni 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 Når du byttet pluggledninger, byttet du plugger samtidig da? :P Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikSeat Skrevet Juni 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2010 (endret) jeg byttet plugger for ca 3 måneder siden, bilverkstedet mente at de burde være inntakt.. Jeg har prøvd dyserense, forløpig uten resultat. Helt jævlig når den tenningsfeilen oppstår. Håper som sagt noen kan dele råd/erfaringer med meg. Orker ikke dette her lengre. Endret April 2, 2011 av HenrikSeat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sannerud Skrevet Juni 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2010 Dårlig kontakt til dysa til syl.1 ??? Hjelper ikke med gnist hvis dysa ikke åpner... Siter 350SE 73 350SE 75 300TD 92 C200T 99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikSeat Skrevet Juni 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2010 var det et verksted som trodde også.. At der kunne være noe med dysen. Jeg skal ha bilen til sjekk på torsdag i neste uke, de jobber vel utifra det regner eg med. Føler jeg har elliminert endel feil som har med tenningen å gjøre, kan ikkje være så mange aktuelle igjen? Noen som har vært borti problemer med dysen før? Kjent problem? SKjer veldig uregelmessig og tilfeldig takk for svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Juni 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2010 Sjekke om du har noe lekkasjer rundt dysen da :) Damo har en sylinder som går ujevnt pga dårlig pakning på dyse :) Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikSeat Skrevet Juni 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2010 har verkstedet sjekket dysen, og skiftet noen ledninger til den som visstnok var slitt og irret. Men etter en times kjøretur, så er den uregelmessige feiltenningen tilbake.. Skjer tilfeldig på tilfeldig tidspunkt. Er faktisk veldig fortvilet nå, så hvis noen her kunne komt med mulige årsaker til at det fremdeles foregår en feiltenning, så hadde jeg satt utrolig pris på det. Gjentar: Byttet coil, pluggledning, dysen så fin ut, ledninger til dysen skiftet.. Motoren tikker som sagt, antakelig en slitt kamaksling sier de. takk for svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juni 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2010 Jeg ville prøvd å sette dysa fra sylinder 1 på en annen sylinder for å finne ut om feilen flytter seg. Hvis du flytter dysa til sylinder 3, og neste gang den begynner å fuske leser du av feilkode for å se om feilen nå er på syl 3. Er den det bytter du dyse Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikSeat Skrevet Juni 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2010 takk for svar:D. får prøve det. Men kan man utelukke at tikkingen kan ha noe med dette å gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juni 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2010 Hvis kamakslingen er ordentlig slitt så kan det føre til at ventilen åpner litt for tidlig eller litt for sent, eller at den åpnes for lite. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikSeat Skrevet Juni 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2010 Ja, jeg har byttet dyse, men feilen er fremdeles på sylinder 1. Verkstedet sier at kamakslingen er godt slitt, og så lenge tikkinen har vært til stede, har tenningsfeilen vært til stede... begynner å bli saftig lei nå, finner ikkje ut, e for gale latså! Så det var det ja, eg lurer nemlig på om tikkingen og feilen har en sammenheng.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikSeat Skrevet Juni 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2010 om det hadde vært slitt kamaksling, burde ikkje feilen vært regelmessig? E jo ikkje noe fast tid og rom den oppstår i... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg