Gå til innhold

Trenger hjelp! Tenningsfeil Ibiza

Ranger emnet


HenrikSeat

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Seat Ibiza 1,4 75 hk signo 2001 modell. Jeg har i det siste fått opp feilkoden "Cylinder 1 misfire" fulgt av det blinkende motorlyset på dashbordet. Det som skjer er følgende:

Plutselig når jeg kjører mister jeg ganske mye motorkraft, motoren slutter å gå på sylinder 1. Motor rister og hoster og jeg sliter med å komme meg frem. Stopper jeg bilen i noen minutter er den helt fin igjen. Dette skjer helt uregelmessig, er ikkke noe system på det, men det er en utrolig irriterende feil.

 

Jeg har skiftet coil og pluggledning uten hell.. Er det noen her inne som har vært borti noen likandes problemer eller har meninger om hva det kan være? Det hadde jeg satt utrolig stor pris på, er så frustrert nå at det holder på å gå utover den daglige formen. Kan nevnens at motoren også har begynt å tikke i dette tidsrommet. Men det skal ikkje ha noke å si sier verkstedet..

Håper på svar :biker

Endret av HenrikSeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg byttet plugger for ca 3 måneder siden, bilverkstedet mente at de burde være inntakt.. Jeg har prøvd dyserense, forløpig uten resultat. Helt jævlig når den tenningsfeilen oppstår. Håper som sagt noen kan dele råd/erfaringer med meg. Orker ikke dette her lengre.

Endret av HenrikSeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det et verksted som trodde også.. At der kunne være noe med dysen. Jeg skal ha bilen til sjekk på torsdag i neste uke, de jobber vel utifra det regner eg med. Føler jeg har elliminert endel feil som har med tenningen å gjøre, kan ikkje være så mange aktuelle igjen? Noen som har vært borti problemer med dysen før? Kjent problem? SKjer veldig uregelmessig og tilfeldig

 

takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har verkstedet sjekket dysen, og skiftet noen ledninger til den som visstnok var slitt og irret. Men etter en times kjøretur, så er den uregelmessige feiltenningen tilbake.. Skjer tilfeldig på tilfeldig tidspunkt. Er faktisk veldig fortvilet nå, så hvis noen her kunne komt med mulige årsaker til at det fremdeles foregår en feiltenning, så hadde jeg satt utrolig pris på det. Gjentar: Byttet coil, pluggledning, dysen så fin ut, ledninger til dysen skiftet..

Motoren tikker som sagt, antakelig en slitt kamaksling sier de.

 

takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd å sette dysa fra sylinder 1 på en annen sylinder for å finne ut om feilen flytter seg. Hvis du flytter dysa til sylinder 3, og neste gang den begynner å fuske leser du av feilkode for å se om feilen nå er på syl 3. Er den det bytter du dyse

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har byttet dyse, men feilen er fremdeles på sylinder 1. Verkstedet sier at kamakslingen er godt slitt, og så lenge tikkinen har vært til stede, har tenningsfeilen vært til stede... begynner å bli saftig lei nå, finner ikkje ut, e for gale latså! Så det var det ja, eg lurer nemlig på om tikkingen og feilen har en sammenheng..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår