Gå til innhold

Passer disse delene i min 1987 chevrolet van 350 tbi motor?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg har motoren ute av bilen og tenkte at jeg skal gå over den samtidig slik at jeg slipper og ta den ut senere...

 

Jeg tenkte og kjøpe dette gjennoppbygnings settet fra Summit racing. Link: http://www.summitracing.com/parts/FEM-MHP126-000/

 

Dette settet og et ARP bolt sett så burde det vel bli bra...

 

Noen som vet om dette vil passe min motor?

 

Mvh

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Settet du linker til er ikke for en one piece rear main seal som du sannsynsligvis har, da de kom i 1987

 

Jeg TROR du skal ha enten dette:

 

http://www.summitracing.com/parts/FEM-CSMHP761-000/

 

Eller dette:

http://www.summitracing.com/parts/FEM-CSMHP762-000/

 

Men for å være sikker, bør du gå til denne siden for å dekode motoren din:

http://www.nastyz28.com/decode.php

 

Det vil gi deg svar på on din motor har one piece rear main seal eller two piece rear main seal. Dette er bestemmende for hvilket overhalings sett som passer.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener og ha hørt at jeg skal ha one piece rear main seal, men er det noe jeg ser på motoren?

 

Jeg ser at forskjellen på de to settene er kompresjonen, hva har det og si?

 

Og hvordan er det og bytte stempler og ringer uten og gjøre noe med sylindrene?

 

Jeg er egentlig usikker på om jeg trenger og bytte så mye, men har jo motoren ute nå så nå ligger jo allt til rette for og gå over den...

 

Jeg ser også at det er nevnt overdim og under dim for veiv lager og rådelager. Må jeg måle for og finne ut det eller står det merket på de lagrene som står i?

 

Blir vist noen spørsmål her men blir jo ikke klok uten og spørre ;)

 

-Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har onepice seal ser du om du kryper under og lyser mellom flexplate og blokk. Ser du et aluminiumshus så har du onepiece. Dvs -86 opp. Denne motoren skal og ha senterbolt på toppdekslene. De første med onepice hadde begge deler så dette er litt usikkert. Midterste bolter på innsuget skal og ha annen vinkel. Du bør demontere, rengjøre og måle opp alt før du bestiller deler.

 

Her er og info om decode motoren din.

 

http://www.mortec.com/

 

Olav

Endret av Olav'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringene kan byttes hvis de er dårlige, men da bør sylindrene hones.

 

Bytte stempler gjør man bare hvis de er skadet, eller man vil endre kompresjonen. Da må man også bytte stempelringer og ballansere veiv.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsåvidt en komptester liggende, men toppene er tatt av motoren...

 

Betyr det at jeg ikke får vite om de bør byttes før toppene kommer på igjenn?

 

Men hvordan er dette med råde og veiv lager egentlig...

Jeg har kjøpt Plastigage men er litt usikker på hva klaringene skal ligge på...

 

Noen som vet?

 

-Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det loddrette riper eller slitekanter i sylindrene?

Har den gått MANGE km?

Gikk den ikke/dårlig før du demonterte?

 

Kan du svare ja på en eller flere av disse, ville jeg virdert å demontere veivparti med stempler.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren gikk fint den og den har ikke gått noe ekstremt, men den lakk olje et par steder...

Det er ikke noen slitekanter etter riper i sylindrene, men det er noe sot på noen av stemplene...

 

Er boltene på veiv og råder strekk bolter eller kan jeg bruke de på nytt?

Skal det være noe gjengelåsning på de?

 

-Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt meg en Chevy small block bok og lest litt.

Ikke at det er noe "feil" med å stille disse spørsmålene her, for all del.

Men har du en bok, har du informasjonen på ett sted. Du får svar på spørsmålene dine, og ikke minst: Du oppdager ting du ikke hadde tenkt på i det hele tatt!

Jeg var selv helt grønn på dette for 7-8 år siden da jeg kjøpte brukt motor til hot rod prosjektet, og kjøpte bøker for å lese meg opp.

 

Dersom du ikke har mistanke om at det er noe feil med motoren, ville jeg bare brukt den som den er i første omgang.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår