svimsa Skrevet Juni 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2010 Noen som vet hva det koster å skifte regisstereim på en 1,6? (2000 modell) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat_turbo Skrevet Juni 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2010 til min 1.9 tdi koster det ca 8000 kr mener jeg å huske. så til din tipper jeg at det er noe av det samme Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dragster Skrevet Juni 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2010 hvordan bil er det da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Juni 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 kosta meg ca 1500 i deler å skifte på min 1.9 tdi .. men gjorde jobben selv. helt kurrant .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat_turbo Skrevet Juni 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 kosta meg ca 1500 i deler å skifte på min 1.9 tdi .. men gjorde jobben selv. helt kurrant .. hvor lang tid brukte du? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Juni 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2010 hvor lang tid brukte du? :) altfor lang tid. begynte på skjærtordag brukte hele dagen pga jeg fikk ikke til timinga på veiva på de 20 første forsøkene. samt at diesl pumpa sto 180grader feil tiltross for et riktig hakk (trodd jeg). så fikk en kompis som jobber på møller til å hjelpe meg. Men ..du må av med lampene,støtfanger, og løste de 8 boltene som holder frontbjelken på plass. sett i gjengestagg å dra hele fronten utover ca 10cm ..så du får arbeidsrom. da er resten lett. veivhjul .plastdeksler etc. Men har du ei hanyes bok klarer du jobben fint på 1 dag:P Men det er omtrent 100 skruer som holder fanger/innerskjermer på plass så merk disse når du tar dem av. det gjorde ikke jeg så litt plunder med å finne tilbake til boltene igjen:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat_turbo Skrevet Juni 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2010 altfor lang tid. begynte på skjærtordag brukte hele dagen pga jeg fikk ikke til timinga på veiva på de 20 første forsøkene. samt at diesl pumpa sto 180grader feil tiltross for et riktig hakk (trodd jeg). så fikk en kompis som jobber på møller til å hjelpe meg. Men ..du må av med lampene,støtfanger, og løste de 8 boltene som holder frontbjelken på plass. sett i gjengestagg å dra hele fronten utover ca 10cm ..så du får arbeidsrom. da er resten lett. veivhjul .plastdeksler etc. Men har du ei hanyes bok klarer du jobben fint på 1 dag:P Men det er omtrent 100 skruer som holder fanger/innerskjermer på plass så merk disse når du tar dem av. det gjorde ikke jeg så litt plunder med å finne tilbake til boltene igjen:P såpass ja... men er jo verdt jobben, sparer jo mange tusen på å gjøre det selv. må vel skifte min reg.reim om 25 tusen km. men det kjører man jo fort :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Juni 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2010 skaff deg ei haynes bok. det får du på biltema .utrolig hjelp for meg hvertfall. stikk på ebay å kjøpt "speial verktøyet" som kreves .."jern for å låse kammen, samt bolt sak til å låse diesel pumpe. samt en slik drev dings for å låse veiva i riktig posisjon .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Juni 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2010 Her har du en god pekepin..: http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=167704 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat_turbo Skrevet Juli 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2010 skaff deg ei haynes bok. det får du på biltema .utrolig hjelp for meg hvertfall. stikk på ebay å kjøpt "speial verktøyet" som kreves .."jern for å låse kammen, samt bolt sak til å låse diesel pumpe. samt en slik drev dings for å låse veiva i riktig posisjon .. har kjøpt meg en haynes bok nå, takk for hjelpen :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
herrflick Skrevet August 13, 2010 Rapporter Share Skrevet August 13, 2010 Apropo. Når skal en regreim skiften for førse gang på en 2007- modell 2.0 liters passat? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
highline 2001 Skrevet August 13, 2010 Rapporter Share Skrevet August 13, 2010 Apropo. Når skal en regreim skiften for førse gang på en 2007-modell 2.0 liters passat? Visst det er en tdi, så trur jeg 99% sikkert at det er 90000km eller 5 år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWfan Skrevet August 14, 2010 Rapporter Share Skrevet August 14, 2010 Feil,det var den siste prosenten som var riktig,nemlig 140000km intervall på de nye passatene. Siter 2006 Passat 2,0 TDi Highline Konebil 2006 Passat 2,0 TDI R-Line 1999 Transporter 2,5 Tdi Syncro 1956 Opel Kapitan,1967 Opel Rekord Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
highline 2001 Skrevet August 15, 2010 Rapporter Share Skrevet August 15, 2010 Feil,det var den siste prosenten som var riktig,nemlig 140000km intervall på de nye passatene. Wow Har en transporter 2.5tdi, der røyk dieselpumpereima på 107000, og det var bare flaks at det ikke var registerreima da.I servicehefte står det 5 år/120000km(var kun 3 år siden den var skifta sist). Var helt sprøe begge 2. Så visst ikke vw har lagt noe magisk i gummiblandingen hadde ikke jeg ville kjøre 140000 km i vertfall. For den ryker jo altid på et veldigt dårligt tidspunkt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWfan Skrevet August 16, 2010 Rapporter Share Skrevet August 16, 2010 WowHar en transporter 2.5tdi, der røyk dieselpumpereima på 107000, og det var bare flaks at det ikke var registerreima da.I servicehefte står det 5 år/120000km(var kun 3 år siden den var skifta sist). Var helt sprøe begge 2. Så visst ikke vw har lagt noe magisk i gummiblandingen hadde ikke jeg ville kjøre 140000 km i vertfall. For den ryker jo altid på et veldigt dårligt tidspunkt. Det er jo en annen sak..men du har garanti intil 140000km..jeg har selv 2 av disse bilene,hvor begge reimene er bytta på 140000 på service. Siter 2006 Passat 2,0 TDi Highline Konebil 2006 Passat 2,0 TDI R-Line 1999 Transporter 2,5 Tdi Syncro 1956 Opel Kapitan,1967 Opel Rekord Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg