Gå til innhold

Skifte registerreim

Ranger emnet


svimsa

Anbefalte innlegg

hvor lang tid brukte du? :)

 

altfor lang tid. begynte på skjærtordag brukte hele dagen pga jeg fikk ikke til timinga på veiva på de 20 første forsøkene. samt at diesl pumpa sto 180grader feil tiltross for et riktig hakk (trodd jeg). så fikk en kompis som jobber på møller til å hjelpe meg.

 

Men ..du må av med lampene,støtfanger, og løste de 8 boltene som holder frontbjelken på plass. sett i gjengestagg å dra hele fronten utover ca 10cm ..så du får arbeidsrom. da er resten lett. veivhjul .plastdeksler etc. Men har du ei hanyes bok klarer du jobben fint på 1 dag:P Men det er omtrent 100 skruer som holder fanger/innerskjermer på plass så merk disse når du tar dem av. det gjorde ikke jeg så litt plunder med å finne tilbake til boltene igjen:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altfor lang tid. begynte på skjærtordag brukte hele dagen pga jeg fikk ikke til timinga på veiva på de 20 første forsøkene. samt at diesl pumpa sto 180grader feil tiltross for et riktig hakk (trodd jeg). så fikk en kompis som jobber på møller til å hjelpe meg.

 

Men ..du må av med lampene,støtfanger, og løste de 8 boltene som holder frontbjelken på plass. sett i gjengestagg å dra hele fronten utover ca 10cm ..så du får arbeidsrom. da er resten lett. veivhjul .plastdeksler etc. Men har du ei hanyes bok klarer du jobben fint på 1 dag:P Men det er omtrent 100 skruer som holder fanger/innerskjermer på plass så merk disse når du tar dem av. det gjorde ikke jeg så litt plunder med å finne tilbake til boltene igjen:P

 

såpass ja... men er jo verdt jobben, sparer jo mange tusen på å gjøre det selv. må vel skifte min reg.reim om 25 tusen km. men det kjører man jo fort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skaff deg ei haynes bok. det får du på biltema .utrolig hjelp for meg hvertfall. stikk på ebay å kjøpt "speial verktøyet" som kreves .."jern for å låse kammen, samt bolt sak til å låse diesel pumpe. samt en slik drev dings for å låse veiva i riktig posisjon ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
skaff deg ei haynes bok. det får du på biltema .utrolig hjelp for meg hvertfall. stikk på ebay å kjøpt "speial verktøyet" som kreves .."jern for å låse kammen, samt bolt sak til å låse diesel pumpe. samt en slik drev dings for å låse veiva i riktig posisjon ..

 

har kjøpt meg en haynes bok nå, takk for hjelpen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Feil,det var den siste prosenten som var riktig,nemlig 140000km intervall på de nye passatene.

 

Wow

Har en transporter 2.5tdi, der røyk dieselpumpereima på 107000, og det var bare flaks at det ikke var registerreima da.I servicehefte står det 5 år/120000km(var kun 3 år siden den var skifta sist). Var helt sprøe begge 2. Så visst ikke vw har lagt noe magisk i gummiblandingen hadde ikke jeg ville kjøre 140000 km i vertfall. For den ryker jo altid på et veldigt dårligt tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow

Har en transporter 2.5tdi, der røyk dieselpumpereima på 107000, og det var bare flaks at det ikke var registerreima da.I servicehefte står det 5 år/120000km(var kun 3 år siden den var skifta sist). Var helt sprøe begge 2. Så visst ikke vw har lagt noe magisk i gummiblandingen hadde ikke jeg ville kjøre 140000 km i vertfall. For den ryker jo altid på et veldigt dårligt tidspunkt.

 

Det er jo en annen sak..men du har garanti intil 140000km..jeg har selv 2 av disse bilene,hvor begge reimene er bytta på 140000 på service.

2006 Passat 2,0 TDi Highline Konebil

2006 Passat 2,0 TDI R-Line

1999 Transporter 2,5 Tdi Syncro

1956 Opel Kapitan,1967 Opel Rekord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår