Btholvik Skrevet Mai 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2010 (endret) Jeg har en 1992 100 2.3 som plutselig begynnte å lugge noe voldsomt i går. prøvde å kjøre en tur i dag igjen men det samme skjer når jeg gir gass øker ikke turtallet, men så plutselig kan det øke litt og litt men så kan det plutselig kan den gå nedover igjen. Jeg prøvde å sette den i fri å gi maks turtall noe som gikk de første to gangene nå stopper det på rundt 4000 og jeg sliter med å få bilen til å gå i oppoverbakken tilhuset mitt. må hente fart. Den kveler seg selv noen ganger på tomgang også. Noen som kan hjelpe meg? Endret Mai 21, 2010 av henne trengte bedre trådtittel... Siter Opel Astra G 1.4 Stv Ford Curier 96 1.4D Ford Mondeo 04 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 Hva skjer når du ruser motoren og den stopper på 4000? Ligger den stabilt på 4000 eller kutter den helt ut og faller ned på turtall? - Kanskje fordelerlokk og rotor? - Det kan være bensintrykket? - Og kanskje cat'en er tett? Kan være så mangt.. Ta deg en laaang og god kjøretur, der du utforsker feilene, så parkerer du bilen og IKKE slår av motoren, så tar du en diagnose.. http://www.bilforumet.no/audi/175763-guide-feilkodeavlesing-vag-com.html Det er hva jeg kan hjelpe deg med ihvertfall.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Btholvik Skrevet Mai 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 (endret) Hva skjer når du ruser motoren og den stopper på 4000? Ligger den stabilt på 4000 eller kutter den helt ut og faller ned på turtall? - Kanskje fordelerlokk og rotor? - Det kan være bensintrykket? - Og kanskje cat'en er tett? Kan være så mangt.. Ta deg en laaang og god kjøretur, der du utforsker feilene, så parkerer du bilen og IKKE slår av motoren, så tar du en diagnose.. http://www.bilforumet.no/audi/175763-guide-feilkodeavlesing-vag-com.html Tusen takk for svar. Den går opp til 4000 så liger den å jager på rundt 3200 opp og ned. Regner med det kan være litt av hvert, men greit å sjekke hva dere tror det kan være før jeg begynner. plutselig er det noen som har hatt akkurat samme feilen. Endret Mai 21, 2010 av Btholvik Siter Opel Astra G 1.4 Stv Ford Curier 96 1.4D Ford Mondeo 04 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 Sjekk tenningsdelene, og evt bytt om de er slitt. Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 (endret) hmmm... Hørtes ikke helt bra ut.. virker ikke som det er cat'en ihvertfall.. Mer som lavt bensintrykk! EDIT: Når du vrir om nøkkelen (til ACC (Første hakket hvor varsellampene begynner å blinke)), kan du høre bensinpumpen? den skal gå i ca ett sekund for å bygge opp trykk, hvis du IKKE hører lyden, er bensinpumpen gåen.. Du kan også sjekke etter falskluft. Da tar du en boks med startgass og sprayer rundt i motorrommet, rundt pakninger og slik.. Men anbefaler deg å ta en diagnose etter at bilen har stått på tomgang da, for DET kan ikke være bra for motorfestene ved kjøring.. ;) Endret Mai 21, 2010 av forgot10concept Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Btholvik Skrevet Mai 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 Tenkte litt på lavt bensintrykk. skal sjekke bensinfilteret og plugger når jeg skal ut en tur etterpå. Siter Opel Astra G 1.4 Stv Ford Curier 96 1.4D Ford Mondeo 04 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 (endret) Har du mulighet så gå ut å skjekk, fordelerlokk, rotor, tennplugger og tennpluggledninger :) En kompis fikk akkuratt samme problemet med sin Polo 1,3. Her var det rotor og fordelerlokket som var synderen, rotorn var helt brent opp, var bare den lille metall stanga igjen. Jeg bytta da hele tennings systemet for han, å etter det gikk den som en drom :) Så det er det første jeg ville skjekka, enkel jobb. Gjordt på langt under en halv time :) Hvis ikke problemet er her, ville jeg følgt tipset til "forgot10concept" i post 5, for det var alternativ 2 som dukka opp i hue mitt :) EDIT: Ang videoen, så for meg så virker det som den ikke går på alle 5 sylinderene. Skjkk om det er gnist når du først har pluggene oppe :) Den polo'en (nevnt over i innlegget mitt) gikk på 2 sylindere før jeg bytta delene. Så om din går på 3 her, skulle ikke forunder meg, men går bilen fryktlig dårlig, eller er det fremdeles litt drag i den, men stopper rundt det turtallet som vist i videoen? Hvis bilen fremdeles går bra på lavt turtall, går den ikke på 3 syl. Men det kan hende at rotoren ikke klarer å sende ut gnister når turtalet øker. Endret Mai 21, 2010 av Jesper1201 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Btholvik Skrevet Mai 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 Tusen takk for alle svar. skal få sjekket ut mye av tipsene i morgen. må dra ut å få kjøpt noen deler til den. Var å fyrte den opp igjen en tur i dag. bilen gikk da greit ned til butikken men da jeg prøver å kjøre opp turtallet til rundt 4000 så begynner den å tulle igjen med sånn litt rykk og napp kjøring. når jeg gir bunn gass så kan den plutselig akse på men så går den ned igjen. synes jeg hørte en lyd av luft som siger ut en plass under bilen atme bakhjulene i går. Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en slik gjør det selv bok til denne bilen? Siter Opel Astra G 1.4 Stv Ford Curier 96 1.4D Ford Mondeo 04 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 Høres veldig ut som en stor vakumlekkasje også. Jeg hadde nettopp gåen flens på golf2'ern min, og det merket jeg ved at på pådrag så har bilen nesten ingen krefter, og lugger noe voldsomt. Dette kan også være grunnen til at du ikke får den over 4000rpm, at den rett og slett suger for mye falsk luft. Start bilen og hør etter susing, evt spray startgass rundt i mottorrommet for å se om turtallet øker. Evt kjøp deg en vakummåler, og feilsøk litt. Du får det billig for en 150kr på 'tema. Dette er en glemt kunst. Se her for hjelp. http://autospeed.com.au/cms/title_Using-a-Vacuum-Gauge-for-Engine-Diagnostics/A_2393/article.html Siter Inside every small problem is a large problem struggeling to get out. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Mai 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2010 Den susingen ved bakhjulene er bensinpumpen.. :) Høres nesten ut som du har hull i dekket eller ventilen.. :P Så det er ikke noe å bry seg om.. Da vet du ihvertfall at bensinpumpen funker :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Btholvik Skrevet Mai 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2010 Da har jeg vært ute å å skiftet filter. bilen gikk da som ei kule igjen i ca 1/2 time før det samme gjentar seg som før. bilen går veldig dårlig i oppoverbakke å får litt sitt sånn små boost i nedoverbakke men får aldri mer en 4000 omdreinger i nedoverbakke heller. Er det meningen at bensin pumpa skal bråke så mye når bilen går på tomgang? Jeg begynner å få troen på at pumpa ikke klarer å levere nok suppe.. Er jeg på jordet da? Prøvde å kjøre med bensinlokket åpent i dag for å se om kanksje det var vakum eller noe som gjør dette men det var det ikke. Siter Opel Astra G 1.4 Stv Ford Curier 96 1.4D Ford Mondeo 04 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Mai 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2010 hvor spilte du inn lyden? Fra bakdekket? Da pleier lyden å være slik. Jeg har effektanlegg og hele pakken, men bensinpumpelyden kommer frem uansett.. Sjekk fordelerlokk, rotor, og pluggledninger. Du må måle motstanden i pluggledingene, og motstanden skal være temmelig lik på på alle 5 :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Btholvik Skrevet Mai 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2010 hvor spilte du inn lyden? Fra bakdekket? Da pleier lyden å være slik. Jeg har effektanlegg og hele pakken, men bensinpumpelyden kommer frem uansett.. Sjekk fordelerlokk, rotor, og pluggledninger. Du må måle motstanden i pluggledingene, og motstanden skal være temmelig lik på på alle 5 :) Jeg sto atme bilen når jeg spillte inn lyden.Kikket på pluggene i dag. synes de så greie ut, men er ikke noen verdensmester akkurat. skal skifte pluggene, fordelerlokket og rotoren imorgen for å se om det blir bedre da. tidligere eier opplyste at bensinpumpa var skiftet for 3 måneder siden men han hadde plukket den av en annen bil sammen med en ny tank som ble montert i samme slengen. Siter Opel Astra G 1.4 Stv Ford Curier 96 1.4D Ford Mondeo 04 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Mai 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2010 bare en liten heads up til deg ang. pluggledningene.. De koster ca 900kr på Torshov, kjøpte det forrige uke til min 2.3 :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Btholvik Skrevet Mai 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2010 bare en liten heads up til deg ang. pluggledningene.. De koster ca 900kr på Torshov, kjøpte det forrige uke til min 2.3 :) Såpass ja. blir det ikke bedre i morgen så må jeg sjekke litt rundt i bygda for å finne noen som kan audi til å se på den før jeg skifter ut så mye mer som kanskje ikke trenger å bli skiftet. Siter Opel Astra G 1.4 Stv Ford Curier 96 1.4D Ford Mondeo 04 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.