Gå til innhold

sliter litt med dugg i vinduet

Ranger emnet


Evelen

Anbefalte innlegg

Helt siden jeg kjøpte min Passat, en Sedan 1,6 100HK fra 1999 (2000 mod) har jeg slit lit med dugg i vinduet, serlig om det er kaldt, jeg må altid ha litt luft mot vinduet for å holde det unna.

 

Dette går greit, men for et par uker siden var jeg i oslo, og skulle litt tidlig på dagen hjem til sørlandet igjen.

Det regnet, om motorveien hadde vann i sporene.

Vel, det var såpass mye vann bla fra andre biler osv at jeg måtte ha vindusvikserne på fult hele tiden får i det heletatt greie å se noe.

Farten varierte vel fra 100km/t til en del over det.

Samt at for å ungå dugg måtte jeg ha all styrke av luft på vinduet.

Vel denne gangen hjalp det ikke.

Helt plutselig ble hele vinduet dekket av dugg, og jeg kunne ikke se så mye som panseret mitt engang, jeg satt da på nødblinklysene og bremset ned og stoppet, deretter tørket jeg vekk dugget akkurat foran meg slik at jeg kunne se siden av veien og kjørte til siden.

Brukte en serviett greie til vinduet for å fjerne alt av dugg og kjørte videre, men ikke mer en max 15 min senere skjedde akkurat det samme.

 

Noen som vet hva dette kan være? og hvordan ungår jeg denne potensielle faren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis varmeapparatregisteret er ok så gjør du følgende:

 

- MF klut og en sterk vindusvask, (Jif eller Mr. Muscle fungerer sikkert like bra som alle dandy produkter som selges for tiden.), så vasker du vinduene innvendig.

- Så tar du en ny MF klut og polerer/behandler vinduene med et antiduggmiddel, f,eks dette.

- Så bytter du kupèfilter <---- Viktig

- Så vasker og renser du mattene i bilen samt støvsuger teppet.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan prøve det, men hvor finner jeg kupefilteret og hvordan buttes dette?

 

Still deg foran bilen:

 

- Åpne panseret, se helt øverst til venstre ved vinduet.

Her skal det være et deksel som du kan ta av, du må sikkert fjerne et par klips e.l., ingen stor jobb.

-Under der vil du se et filter plassert i en boks, mest sannsynlig sitter det i en ramme som du må klipse av,

-Løft ut filteret, sett inn nytt.

 

Filter får du kjøpt hos Mekonomen, BilXtra, VW osv..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår