Gå til innhold

Hva har du gjort/ska gjøre med rx7èn din i vinter??

Ranger emnet


fc3s

Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det er ikke noe problem å stille trykket ned selv. hva trykk har du

tenkt å kjøre med da? hadde ikke du nyoverhalt motor`? da

kan du trygt kjøre 0.8 -1 bar så lenge den får nok bensin..kjøp

deg en bensintrykk regulator hos simtech så er du på god vei

tror eg. men hvis småsteinen begynner å knitre opp under

panseret bør du kansje stille ned trykket litt eller gi den mer

bensin :D :D

suzuki swift 06 4x4 sports edition

 

x Rx7 Turbo 2

x mazda 1300 76mod

x mitsu lancerius

x rx7 na

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis trykket kommer opp i 0,8-1 ved å sette på 3 toms så kan jeg jo bare la d vere, hva koster en bensintrykksregulator? Evt hva heter den på Mazdatrix?

 

Hvordan høres tenningsbank ut? hehe, er helt clueless!

 

Er luftmengdemåleren (den boksen som står på luftfilteret) god nok original? Kan jeg bare sette på et konfilter? Tenkte å kjøpe et KN filter for moped til AC luftinnsuget.

 

En kompis sa at jeg burde ta av viften til radiatoren og sette på en elektrisk en, og at dette ville frigi mer hester, stemmer dette?

 

 

 

Hva skulle jeg gjort uten dere!

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

 

:titties:

Just For Fun

91 Mazda Rx7 cab

87 Hilux 4x4 2,4D

83 Honda XL 250 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fc3s

det er ikke noe problem å stille trykket ned selv.

 

Hvordan skal du få gjort dette da? Såvidt jeg veit så er ikke stanga fra actuatoren gjenga eller noe slikt, ihvertfall ikke på turboen jeg har liggende fra en S5. Har hørt at problemet er at wastegaten rett og slett flower for dårlig til å få trykket lavere enn orginalt.

 

(Har ingen erfaring med dette selv)

 

Mvh,

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kompis av meg som er turbohekta(du skal se den GIGANTISKE turboen han har kjøpt til Cossien sin, inngangen på turboen var sikkert 4 tommer, er helt sykt må bare få det ut)

kikket på wastegaten og sa det at det ikke gikk an å stille ladetrykket ned, mente han sa at det ikke gikk an å stille det opp heller, men ta meg ikke på ordet

Just For Fun

91 Mazda Rx7 cab

87 Hilux 4x4 2,4D

83 Honda XL 250 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by phower

en kompis av meg som er turbohekta(du skal se den GIGANTISKE turboen han har kjøpt til Cossien sin, inngangen på turboen var sikkert 4 tommer, er helt sykt må bare få det ut)

kikket på wastegaten og sa det at det ikke gikk an å stille ladetrykket ned, mente han sa at det ikke gikk an å stille det opp heller, men ta meg ikke på ordet

 

Nei, det er det jeg mener. Hvis staget som går ut fra actuatoren og bort til spjellet hadde vært gjenga kunne du justert litt der (poplulært kalt "noen runder på staget" :)). Men du kan justere trykket opp med en boost controller da.

 

--

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. bensin trykk regulator får du kjøpt hos http://www.simtechracing.no , tror den koster 1500

turbosmart tror eg det var.enkel å montere.følger med

monteringsanvisnsning.

 

det er sikkert luftpumpa du tenkter på og ikke AC. kjøp deg

en block off plate hos mazdatrix og få vekk hele dritn. har ingen

nytt for seg, bare stjeler power :D

 

luftmengde måleren er god nok orginal, trenger bare et adapter(

som du får kjøpt hos AST Performance for kr 250) og et

konfilter.

 

Det er en skrue som går på gjenger på staget mellom acuratoren og spjeldet på manifolden,hvertfall på min 88 turbo 2. men det

beste er vell å stille trykket med en boostcontroller..

suzuki swift 06 4x4 sports edition

 

x Rx7 Turbo 2

x mazda 1300 76mod

x mitsu lancerius

x rx7 na

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår