SeaLion Skrevet Mai 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2010 Bingo. Kellison gikk konk i 1961 og Astra tok over formene og produserte bilene under eget navn utover 60-tallet. Jeg vet dog ikke eksakt årsmodell for den Astraen som jeg tok bilde av. Din tur. Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoFoCo Skrevet Mai 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2010 Sweet :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Mai 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2010 dæven, sitter jo på bakaksel klokka jo :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoFoCo Skrevet Mai 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2010 Hint? Amerikansk. Vanlig merke, uvanlig modell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mai 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2010 (endret) Nei, jeg gir opp. Tenkte først Ferrari av noe slag, men når du sa amerikansk, gjorde du saken mye vanskligere :) Endret Mai 16, 2010 av Jesper1201 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoFoCo Skrevet Mai 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2010 Chevrolet. Men hvilken ? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mai 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2010 Nå har jeg sett igjennom alle Chevrolet's sine modeller (tror jeg) og denne har enda ikke dukka opp, så nå sier jeg takk for meg, over og ut!:) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Mai 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2010 Nei, denne bilen er ingen Chevrolet, sorry MoFoCo. Motoren og girboksen ble riktignok hentet fra en Chevrolet Corvette da denne bilen ble skapt i 1964. Konstruktør og produsent var Bill Thomas Race Cars (som var en uavhengig produsent som kun hadde denne ene modellen på programmet). Girboksen ble koblet direkte til bakakselen uten mellomaksel, motoren sitter under forhøyningen rett foran frontruta. Bilen hadde ei lett rørramme og plastkarosseri. Hele bilen veide bare ca 850-900 kg (1700 pounds) og akselerasjonen var enorm. Men til tross for at motoren satt nesten midt i bilen, så var hjulopphengingene relativt primitive, det var dessuten kun trommelbremser, så bilen ble regnet som helt umulig å kjøre. Etter en brann i produksjonslokalet, manglende leveringsvilje fra Chevrolet for motorer/girbokser, og raskt dalende interesse pga. de farlige kjøreegenskapene, var det slutt etter kun 11 bygde biler. Men den så jo ganske stilig ut, så senere har modellen blitt kopiert av en rekke byggesettprodusenter. Modellen fikk navn etter et kattedyr, Cheetah. Byggesettbilene har også hatt dette navnet. Mer om Bill Thomas Cheetah på http://www.cheetahcars.com/ Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoFoCo Skrevet Mai 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2010 Ooops!?! Har lest om denne bilen en gang for mange år siden, og da tror jeg den var omtalt som en Chevrolet. Men kanskje ikke. Skal sjekke litt nærmere neste gang jeg legger ut noe :D (Sorry Jesper) :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mai 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2010 (Sorry Jesper) :P Itt'no problem :) Alle kan gjøre feil ;) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Mai 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2010 Antagelig ikke alt for vanskelig: Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Mai 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2010 Et tips på veien: Den er europeisk. Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2010 Fiat 130 Coupe eller Lancia Fulvia? Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Mai 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2010 Nei, verken Fiat 130 Coupé eller Lancia Fulvia. Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 For å utdype, det verken en Fiat eller en Lancia. Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg