Gå til innhold

girkasse problemer


PerMB

Anbefalte innlegg

hei

 

har en e220 med en en c280 motor og tilhørende girkasse (m104 med 722.4 girkasse)

 

den girer fint helt til jeg gjir jernet, og da går det på turtallsperra helt til jeg letter litt på foten.

 

den er også litt "treg" på 2. og 3. viss jeg gasser sånn passe og holder gassen rolig virker den nesten som en variomatrik men den jobber seg gjennom alle gira uten å endre veldig mye på turtall.

veit ikke om dette er "normal" oppførsel på disse modellene.

 

hoved problemet er at den ikke girer før turtalsperra.

 

noen forslag?

 

poster dette både i E-Klasse og C-Klasse ettersom det er samme girkasse i disse bilene.

'91 W124 230TE

'94 W124 E220 Sportline

'76 W116 280S

('73 W116 280SE)

'87 4x4 D21 KingCab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å sjekk kickdown. høres ut for meg at den er litt vel hard..

ellers så er sikkert en liten service med olje/filterskiftskift tingen :)

er det riktig olje på kassa??

    VW Passat 2.0TDI  2006

 X Audi S6 2,2 20VT  1997

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996

 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992

 X mitsubishi Pajero 3000 1991

 X Volvo V70XC 2,5T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikdown virker faktisk som den skal. overaket over det! men tar jeg kikdown må jeg slipe gassen helt før den girer :/

 

kassa har gått litt over 60 000, ola ser fin ut og lukter ikke brent, men har fortsatt vurdert det!

 

har lyst til å utelukke feil før jeg skifter olje og filter, pga, ikke lett tilgang til utstyr. men antagelig er det det som skal til! :)

'91 W124 230TE

'94 W124 E220 Sportline

'76 W116 280S

('73 W116 280SE)

'87 4x4 D21 KingCab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår