Gå til innhold

Hjelp! Fordelerlokket?!?


kanikkeskru

Anbefalte innlegg

Har nettopp skifta plugger på en gammal mercedes samboeren min har lånt fordi bilen gikk ujevnt. Den gikk litt mindre ujevnt etterpå, så jeg tok av fordelerlokket og pusset polene der inne. Satte det så på igjen og passa på at alle pluggledninger satt godt. men da ville ikke bilen starte! Motoren hoppa og rista men den vill bare ikke starte, hva skal jeg gjøre nå??

jeg tror det er en C-mersedes fra sent 80-tall. jeg er litt desperat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å vite, siden du ikke sier hva slags mercedes dette er, og hvilken motor du har. Det fantes ingen c-klasse på sent 80-tall...

 

Står det ingenting på fordelerlokket eller? Står ofte små tall der som angir sylindernr.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er vel fra sent 80, eller begynnelsen 90-tallet, firesylindra, med svært lite rust og ABS, sistnevnte var det vel muligens MB som kom med først? Hvis det kan bedre oddsen for å tippe hvilken mercedes det er. Finnes det noen rimelige antagelser om tenning av plugger og rekkefølgen på fordelerlokket ut fra dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, mercedes har flere modeller. Og bilen har et vognkort der all info står. Det er alltid greit å komme med info når man skal spørre om slikt på et bilforum. Sannsynligvis har du en W201 (190, 190E) eller en W124/S124. Og siden den er 4sylindret, kan det være en 200, en 230 eller noen andre varianter.

 

Du får prøve å koble det ut fra tegninga til bwana over her, og se om det funker.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det var en 190E var jo ikke så vrient å gjette seg til og at det uansett var en M102 eller M103 er ikke vanskelig, da alle nyere motorer ikke har fordeler.

 

Hvis du setter motor på tenningsmerket(OT), så ser du at rotor peker en retning oppi fordeleren, dette vil på en M102(4 syl) være enten 1 eller 4, uten å ta av toppdekslet så får man bare prøve seg fram, regne det som 1 og gå 1-3-4-2 rundt med klokka, funker det ikke, flytter du ledningene diagonalt på fordelerlokket og da bør det funke.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting: Fordelerlokket er kun festa med en skrue, en er nemlig brukket av.

 

Jeg tipper det er dette som skaper problemer for deg. 1 skrue=dårlig kontakt.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår