Gå til innhold

kanikkeskru

Bruker
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om kanikkeskru

  • Bursdag 07/02/1969

Contact Methods

  • Bosted
    Vestby

kanikkeskru's Achievements

  1. Niks livstegn med den koblingen. Kan jeg ha ødelagt polene inne i fordelerlokket da jeg pussa vekk noe av dritten med smergelpapir? En annen ting: Fordelerlokket er kun festa med en skrue, en er nemlig brukket av.
  2. Aha, takker for hjelp! Det er altså en 190 E MODELLEINFO Merke: MERCEDES Modell: 190 (201) Typ: E 1.8 Registreringsår: 1990-1993 TYPEINFO Karosserikode: 201 Motorkode: M102.910 Motoreffekt: 80 Skal jeg koble som vist, da?
  3. Bilen er vel fra sent 80, eller begynnelsen 90-tallet, firesylindra, med svært lite rust og ABS, sistnevnte var det vel muligens MB som kom med først? Hvis det kan bedre oddsen for å tippe hvilken mercedes det er. Finnes det noen rimelige antagelser om tenning av plugger og rekkefølgen på fordelerlokket ut fra dette?
  4. Jeg har lest i forumet her at det kan være et clue. Men... jeg forstår ikke hvor de forskjellige tenningene på fordeleren er? Er sylinder nr 1 øverst til høyre eller venstre, og går en med eller mot klokka? Skal rekkefølgen være sylinder 1-3-4-2 på MB også?
  5. Har nettopp skifta plugger på en gammal mercedes samboeren min har lånt fordi bilen gikk ujevnt. Den gikk litt mindre ujevnt etterpå, så jeg tok av fordelerlokket og pusset polene der inne. Satte det så på igjen og passa på at alle pluggledninger satt godt. men da ville ikke bilen starte! Motoren hoppa og rista men den vill bare ikke starte, hva skal jeg gjøre nå?? jeg tror det er en C-mersedes fra sent 80-tall. jeg er litt desperat nå.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår