Roy001 Skrevet April 20, 2010 Rapporter Share Skrevet April 20, 2010 Har kjøpt ny ECU til Golfen, en 96 GT TDI 90HK. Den gamle hjernen funker etter at jeg lodda den, men det er kjekt å ha en i reserve (har kjøpt trimchips også). Men den "nye" hjernen (samme delenr. og versjonsnr.) stopper motoren etter 2 sekunder. Det er nok startsperren... Men min bil har ikke dette... Så jeg må få programmert bort dette. Har VAG com med programvare 409, men vet ikke hvordan jeg skal gripe dette an. Noen som kan hjelpe med gode (eller mindre gode) råd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet April 20, 2010 Rapporter Share Skrevet April 20, 2010 Om ECU er beregnet på tilkobling til startsperre, så mener jeg at du ikke får programmert det bort med VAG-COM. Har i hvert fall ikke funnet noen slik mulighet, tross iherdige søk. Sikker på at du ikke har startsperre? En spoleenhet rundt tenningslåsen, og Controller 25:Immobilizer synlig i VAG-COM. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet April 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2010 VAG com sier 01177 - Engine control unit 65-10 Unauthorized Intermittent Men motoren starter, men stanser etter 1-2 sekunder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet April 20, 2010 Rapporter Share Skrevet April 20, 2010 Feilkoden du får, går ut fra et det er fra 25-Immobilizer, (alternativt 17-Instruments) I så fall har du startsperre. For å kode om Immobilizer så den snakker med byttet ECU, kan dette kanskje hjelpe: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/immobilizer2.html At motor stopper etter 2 sek, er typsik startsperreproblem. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VwDude Skrevet April 20, 2010 Rapporter Share Skrevet April 20, 2010 er den såpass ny at den har startsperre så er det visst så at det ikke holder med å bytte hjerne.. men også tenningslås pga koding i nøkkel.. og visstnok også instrumentpanelet Siter 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet April 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2010 Dække mulig. Hvis hjernen får en defekt, så skal tenningslås og instrumentpanel skiftes? Tror ikke det stemmer. Har demontert nøkkelen i dag, og funnet en chip, så det er en startsperre på den. Men er nok redd for at jeg må snakke med noen som kan mer om vag com enn meg for å programmere den nye brukte hjernen til denne bilen. Oppdatering følger, men jeg er forsatt interessert i hjelp fra kolleger her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet April 21, 2010 Rapporter Share Skrevet April 21, 2010 Ser jo lett om bilen har startsperre eller ikke. Om du har, skal du ha en svart boks på dieselpumpa, ved sidenav dyserørene.. Er bare å prøve å kode inn nøklene igjen. Funker ikke det må du se over lesespola Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet April 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2010 Startsperra funker og med den gamle ECU (hjernen) funker bilen som bare det. Men det er når jeg plugger inn en ny hjerne (skal ha en i reserve pga. chipping (må lodde inn nye shipper)) at bilen stopper med en gang. Derfor må vel enten hjernen fortelles at den har fått nytt hjem, eller i det minste nye nøkler... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet April 21, 2010 Rapporter Share Skrevet April 21, 2010 Tror linken i post #4 forklarer det du trenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet April 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2010 Har en mistanke om det jeg også, men bskrivelsen der fordrer at en forhandler må kontaktes, og en kode må gis ut fra denne forhandleren. Kan vanskelig tenke meg at jeg får noen kode fra en VW forhandler, de vil nok ha bilen og suge lommeboka mi tom for penger. (kjapt gjort forøvrig...) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet April 22, 2010 Rapporter Share Skrevet April 22, 2010 Sjekk med VAG-COM i.h.t beskrivelsen. Om du har Immobilizer type 1 eller 2 skal det vist ikke være nødvendig med kode for å bytte ECU. Verre om det er Immo 3 eller 4. Ellers er det vel en del chipper som ikke bruker startsperre. Så er man kvitt hele det (potensielle) problemet. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet April 22, 2010 Rapporter Share Skrevet April 22, 2010 Hjernen må kodes til nøklene. Ring møller og bestill time, ta med alle nøklene. Koster 470kr. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet April 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2010 Det er ingen vei utenom? Ingen som klarer dette med vagcom eller lignende? Da blir det vel VW forhandler da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet April 23, 2010 Rapporter Share Skrevet April 23, 2010 Går an med vac com, men du trenger en 4 sifra kode. Aner ikke hvor du finner den. På møller får vi den via online forbindelse fra fabrikken. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.