Gå til innhold

Startsperre etter bytte av ECU (hjerne)

Ranger emnet


Roy001

Anbefalte innlegg

Har kjøpt ny ECU til Golfen, en 96 GT TDI 90HK.

Den gamle hjernen funker etter at jeg lodda den, men det er kjekt å ha en i reserve (har kjøpt trimchips også).

Men den "nye" hjernen (samme delenr. og versjonsnr.) stopper motoren etter 2 sekunder.

Det er nok startsperren...

Men min bil har ikke dette...

 

Så jeg må få programmert bort dette.

Har VAG com med programvare 409, men vet ikke hvordan jeg skal gripe dette an.

 

Noen som kan hjelpe med gode (eller mindre gode) råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ECU er beregnet på tilkobling til startsperre, så mener jeg at du ikke får programmert det bort med VAG-COM. Har i hvert fall ikke funnet noen slik mulighet, tross iherdige søk.

 

Sikker på at du ikke har startsperre?

En spoleenhet rundt tenningslåsen, og Controller 25:Immobilizer synlig i VAG-COM.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilkoden du får, går ut fra et det er fra 25-Immobilizer,

(alternativt 17-Instruments)

 

I så fall har du startsperre.

 

For å kode om Immobilizer så den snakker med byttet ECU, kan dette kanskje hjelpe:

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/immobilizer2.html

 

 

At motor stopper etter 2 sek, er typsik startsperreproblem.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dække mulig.

Hvis hjernen får en defekt, så skal tenningslås og instrumentpanel skiftes?

Tror ikke det stemmer.

Har demontert nøkkelen i dag, og funnet en chip, så det er en startsperre på den.

Men er nok redd for at jeg må snakke med noen som kan mer om vag com enn meg for å programmere den nye brukte hjernen til denne bilen.

Oppdatering følger, men jeg er forsatt interessert i hjelp fra kolleger her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo lett om bilen har startsperre eller ikke. Om du har, skal du ha en svart boks på dieselpumpa, ved sidenav dyserørene..

 

Er bare å prøve å kode inn nøklene igjen. Funker ikke det må du se over lesespola

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startsperra funker og med den gamle ECU (hjernen) funker bilen som bare det.

Men det er når jeg plugger inn en ny hjerne (skal ha en i reserve pga. chipping (må lodde inn nye shipper)) at bilen stopper med en gang.

Derfor må vel enten hjernen fortelles at den har fått nytt hjem, eller i det minste nye nøkler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en mistanke om det jeg også, men bskrivelsen der fordrer at en forhandler må kontaktes, og en kode må gis ut fra denne forhandleren.

 

Kan vanskelig tenke meg at jeg får noen kode fra en VW forhandler, de vil nok ha bilen og suge lommeboka mi tom for penger. (kjapt gjort forøvrig...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk med VAG-COM i.h.t beskrivelsen.

Om du har Immobilizer type 1 eller 2 skal det vist ikke være nødvendig med kode for å bytte ECU.

Verre om det er Immo 3 eller 4.

 

Ellers er det vel en del chipper som ikke bruker startsperre. Så er man kvitt hele det (potensielle) problemet.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår