Gå til innhold

eu kontroll med gammel chevrolet

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

var på eu kontroll med bilen for noen uker siden og fikk 2er feil på att det var lengre enn noen og 20 cm mellom hver klamring på bremserørene husker ikke akkurat hvor mange han sa det måtte være. Men jeg sjekket i "factory asembly manual" og det er lengere enn det mellom hver klamring orginalt. alle orginal klammringene er der på min bil og er i orden. kan det da være meningen at jeg må borre nye hull og sette på ekstra klamringer når bilen har vært godkjent i norge i snart 50år uten?

Noen som har peiling på det?

-1992 nissan 200sx

-1987 vw caddy pickup..solgt

-1990 toyota celica 2,0 gt-i...solgt

-1980 toyota corolla 1600 SR

-1990 mercedes 190d...RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bilen er slik orginalt så må det ikke endres

 

det som er tingen er at jeg sa det til fyren på verkstedet og sa at jeg kunne dokumentere det med verksted håndbøker osv. men han rista bare på hodet og sa at jeg måtte sette på flere klamringer. lurer på om jeg skal dra på et annet verksted å se om hva de mener

-1992 nissan 200sx

-1987 vw caddy pickup..solgt

-1990 toyota celica 2,0 gt-i...solgt

-1980 toyota corolla 1600 SR

-1990 mercedes 190d...RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremserør?? På omegaen min er der minst en hallmeter mellom festa under bilen.

Hadde sjønt det viss det var ettermonterte kobberrør til bensintilførsel.

 

jupp bremserør

-1992 nissan 200sx

-1987 vw caddy pickup..solgt

-1990 toyota celica 2,0 gt-i...solgt

-1980 toyota corolla 1600 SR

-1990 mercedes 190d...RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk på det engang.. Bilen tilfredstiller krava fra den dagen den ble bygd. Sålenge røra og klamringa er original, så forblir den slik!

 

bare å prøve å få folka på verkstedet til å skjønne det da. men han fyren nekta jo helt. blir å prøve etter kontroll på ett annet verksted imorra

-1992 nissan 200sx

-1987 vw caddy pickup..solgt

-1990 toyota celica 2,0 gt-i...solgt

-1980 toyota corolla 1600 SR

-1990 mercedes 190d...RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen må da vel klare å spa opp noe regelverk for innfesting av bremserør og detaljer? Kanskje strengere anno 1960/1970/1974 osv enn i 1943?

 

PS! Jeg har bare stripset fast et par meter med 6mm bensinslange på tur´en. Stripset det til returen som var tur orginalt. Vet ikke hvor bra det er...

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at kravet er 20 cm mellom klamringene dersom det er kobberrør! Ved orginale stålrør så er det vesentlig lengre mellom klammringene. Tror ikke det her er noe snakk om en fastsatt avstand.

Leser du veiledningen som følgermed Periodik kontrollskjemate så står det der om din rett til å klage på kontrollen.

Det enkleste er nok å ta etterkontroll på annet verksted.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei sann,

 

jeg har nylig vært på visning for førstegangsregistrering av 64 Buick. Jeg har byttet ALT i bremser unntatt selve bremsetromlene. De gamle rørene var stålrør, men byttet til Biltema sine kobbernikkel som ikke bøy/vibrasjonsherder slik som rene kobberrør gjør.

 

Har brukt samtlige originalfester, men det var opp til 63 cm mellom festene på det lengste. Kontrolløren tittet på dette maaaange ganger og lurte fælt, men til slutt fikk jeg en mangel på dette. Så vidt jeg vet er det ingen fastsatt regler for disse typene rør, men kobberrør må ha max 25 cm.

 

PROBLEM: Borre i ramma uaktuelt!!!

LØSNING: Vaske ramma GODT med isopropanol(blårens) 4x4cm der klamringen skal være og setter på "monteringsplater for bunteband".

Skal på etterkontroll i morgen (i dag egentlig, litt sent nå), så det gjenstår å se hva de sier, men de kan egentlig ikke si noe på det. Disse sitter som bare det så lenge underlaget er skikkelig rent og fettfritt noe isopropanolen tar seg av.

 

Gir rapport om hvordan det gikk og vil gjerne høre hva du gjorde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare dra til et annet verksted og kør med dem, hørtes rart ut hele greia...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår