Gå til innhold

Polti følger veldig med på bilforumet

Ranger emnet


Shibbs

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Masse sludder

 

Vet ikke hva som skremmer meg mest;

 

At du åpenbart ikke har forståelse for hvor egoistisk det er å utsette andre for fare ved å bruke offentlig vei som lekeplass bare fordi en absolutt skal gjøre halvdårlige forsøk på drifting eller dragrace.

 

Eller at du ikke forstår hvor morsomt det faktisk er å bruke tid på å skru sammen en bil egnet for jaging av rundetider, for å så skru enda mer for å forbedre tiden neste gang..

 

 

Function > Form

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensin er SÅÅÅÅÅÅ forhistorisk!

 

 

Også der tar du feil. Bilprodusentene utvikler bensinmotorer så svetten spruter om dagen. det trengs nemlig så mye rælemikk for å få en dieselmotor til å klare fremtidens avgasskrav at det ikke vil være forsvarlig, hverken økonomisk eller teknisk. Ser jo tydelige tegn på det allerede i dag med tette egr rør og partikkelfilter. Vent tre-fire år så har nok trenden snudd. Da er det direkteinnsprøytede småvolummotorer med overlading som regjerer

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også der tar du feil. Bilprodusentene utvikler bensinmotorer så svetten spruter om dagen. det trengs nemlig så mye rælemikk for å få en dieselmotor til å klare fremtidens avgasskrav at det ikke vil være forsvarlig, hverken økonomisk eller teknisk. Ser jo tydelige tegn på det allerede i dag med tette egr rør og partikkelfilter. Vent tre-fire år så har nok trenden snudd. Da er det direkteinnsprøytede småvolummotorer med overlading som regjerer

 

Jepp. Ser jo allerede at små motorer med turbo er det som blir levert mer og mer. Før eller siden vil diesel bli tvunget ut av markedet pga de strenge kravene, og før eller siden går det i blokk og stokk. Ser det allerede på dieselmotorer med tette egr-ventiler og dyser. Dessuten er det mindre mikkmakk med bensinere, samt lettere å skru på og det er MYE mindre feil.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, mister-skoda, strømstad skal jeg innrømme blir for mye av det gode, mesteparten av bila der er så tragisk stygge at det er flaut, samt bråk og det å drite totalt ut foran media og andre har jeg ikke helt sansen for, ei heller kappa bakfjærer så bilen nærmest kneler totalt bak, sørstatsflagg, rullakka osv osv, nei, det blir bare drøyt, selv for en harry bygdejævel. Jeg liker det harry, men det DER er bare tragisk. Drikking, cruising i helgene og stuk på bila derimot, det har jeg sansen for.

 

Ang bensin(mondeo), joda, men nå du må også tenke på fram til i dag, ellers så er jeg enig i det du sier.

 

Se bare på 70-80-tallet, gamle ford 26m rs, granadaer, consul, mercedes w126, w123, bmw e21,e28, e23,e24, DET var tider det! Da de faktisk lagde ordentlige biler med sjel i! Om det var bensin eller diesel, hadde ikke noe å si, det var rått uansett. Mens på baner i dag? det er jo bare stakkarslige plastvogner med klistremerker. Hvor har det blitt av mk2 cosworth, vingebiler, escort cosworther eller andre grombiler? de blir borte, så er det kjedelig skrot som e30 og sxr som blir brukt. ALLE skal ha det samma! Fins det noe kjedeligere?!

 

Det var lett sarkastisk fra min side med at bensin er så oppbrukt, men sammenliknet med finland så er det jo INGEN gromme diesler i det landet her, derfor burde det blitt langt flere av det da de skiller seg ut på f eks banekjøring, se på le mans audi? båtracing?! De får diesler til å funke jævli bra, men ingen har baller nok til å gå på noe sånt i det landet her..jeg forguder bensinbiler også bare så det er sagt, men diesel finner jeg det veeeesle hakket foran. Det kommer kanskje av at jeg liker store maskiner med mye volum, men syns det er så grov og fin låt i dieseler og liker svartrøyk.

 

Men du Mondeo, du som er den mest vettuge på det forumet her, du er enig i at 70 og 80-tallet var tidene da de lagde skikkelige biler?

 

Jeg savner så de gamle gode tidene, nå blir man nærmest tvunget til å være en gjennomsnittlig kødd, uansett så blir man tredd gjennomsnittligheten ned over øra ..alle skal være helt like og kjøre det samme, sikkert derfor jeg blir så frustrert, ting har blitt så kjedelig, verre vil det jo også bli i framtida.

 

Hvor mange på under 25 år kjører amcar f eks? det er IKKE mange, hvorfor? jo de eier ikke smak! De skal ha e30! For det er verdens tøffeste bil!, er ikke rart at Norge har verdens tristeste bilpark, de har den gråeste massen også

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Men du Mondeo, du som er den mest vettuge på det forumet her, du er enig i at 70 og 80-tallet var tidene da de lagde skikkelige biler?

 

Jeg savner så de gamle gode tidene, nå blir man nærmest tvunget til å være en gjennomsnittlig kødd, uansett så blir man tredd gjennomsnittligheten ned over øra ..alle skal være helt like og kjøre det samme, sikkert derfor jeg blir så frustrert, ting har blitt så kjedelig, verre vil det jo også bli i framtida.

 

Hvor mange på under 25 år kjører amcar f eks? det er IKKE mange, hvorfor? jo de eier ikke smak! De skal ha e30! For det er verdens tøffeste bil!, er ikke rart at Norge har verdens tristeste bilpark, de har den gråeste massen også

Takk for tilliten, men det betyr ikke at jeg er enig med deg. Ikke helt i allefall. For var det egentelig så gromt på 70 tallet? Volvo 144 og 145 express. Opel Rekord 1700. Ford Taunus 1600. Toyota Corolla KE20. Den lokale entrepenøren kjørte MB 200 diesel på 1500 kg og 55 hester.

Det var en gemen hop da som nå. Hvor mange Volvo 145/245 gikk det på den tiden? Omtrent like mange som det går sorte Passater i dag.

Bilene lignet like mye på hverandre da som nå, men selvfølgelig har det vært en utvikling på godt og vondt. Si hva du vil om dagens biler, men kjør 25000 km uten å åpne panseret for annet en spylevæske på en 75 modell, så kan vi snakkes etterpå. Poenget med biler er nemlig at de skal brukes til å frakte personer og gjenstander fra et sted til et annet på en, utfra gitte forutsetninger, best mulig måte. Det er der 245 gjorde jobben på en, med datidens mål, best måte, akkurat som Passat gjør i dag.

Bil har alltid vært dyrt i Norge, og det gjør at de aller aller fleste må tenke både praktisk og økonomisk når det skal handles bil. Derfor har nisjebiler alltid hatt et lite marked her hjemme kontra andre land, og derfor blir det også mye likt. Det kommer en dag da en bil skal selges, og han som valgte utenfor blokka da, får svi på pungen.

En Opel Ascona B med 2.0S på 100 hester var en sprek bil i 78, i dag er Ascona B ubergromt bare man får inn en sprekere motor.

BMW E21 323i var kongen i gata, men du kjører fra den med en 2010 modell 318 diesel..

 

Tenk at du i år 2040 sitter å sikler over Retro magazine med bilde av en hvit 2010 BMW M3 med V8 bensinmotor og tenker på hvor gromt alt var før. Vi har nemlig en tendens til å huske bare det positive.

70 tallet var fullt av brente stifter, sota plugger, forgassere som rant over, sprekte fordelerlokk,gjennomrusta bagasjeromsgolv og elendige dekk. Ingen husker det i dag, vi husker bare 323i, einzer GTI, Kadett GTE, 242 GT, Manta SR osv. Akkurat som om vi om tredve år elsker E90 M3, MB C AMG, Scirocco, Focus RS, Skyline, Megane Sport osv. Alt var som kjent bedre før.

 

Men for all del, jeg digger biler fra 70 tallet og opp til midten av 80 tallet. Fra midten av 80 til ca 95 er en periode som ingen bilentusiaster bør være stolte av. Da styrte blårussen litt for mye og det ble laget mye elendige biler.

 

Skal gi meg nå, ellers må jeg snart gi ut :bok:

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, heller sprekte fordelerlokk og nedsota plugger enn datafeil eller verkstedbesøk for oljeskift/lyspæreskift,bilfabrikkene produserer ikke lenger bilene selv, men delene kommer fra hele verden og blir parra med andre bilmerker, ellers så bør også faktumet nevnes med at bilprodusentene ikke klarer å lage fangere, de har rett og slett glemt igjen støtfangere i krom/stål på fabrikken et sted, for på bilene er det bare megasvære plastbeholdere som skal forestille støtfangere, personlig mener jeg 90-tallet var best i Norge, elle årene 1997-2003.

 

fattern har fortalt en del om 70-80 åra, han og bror hass kjørte om kapp med relativt nye og feite biler den gangen, escort mk2 rs 2000 hadde onkelen min mens fattern hadde 26m med andre kammer, sistnevnte var huska lenge i området pga at den hadde andre kammer som visstnok var helt sinnsvakt og respektabelt den gangen, men det var også mye friere i forhold til hva du kunne gjøra, det var tider da det var "ville vesten" her i Norge, da faktisk folk hadde det sjukt moro.. det var også tida da folk hadde stilen! hockeysveis, byfolka var langt mer folkelige enn i dag, ola-klær eller trygdebunad,hjemmebrenten hamstra, mindre stress og 24t-samfunn, mens i dag? se bare på de stakkars fortapte barna i byene nå til dags, ser jo faen ikke forskjell på dem og jentune..dop, hor og annen elendighet, nei, de gode tidene er forbi dessverre, verre vil det også bli..

 

må også vektlegge det at folk var allsidige før, de likte sport, bil og fest, mens i dag er det ytterst få som er så allsidige, nå er det stort sett kun enten eller. Dessverre

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

care da, ikke jeg som ikke har noe liv, kast bort penger og livet deres på banekjøring, jeg ser ikke helt hva som er så moro med det, tragisk faktisk

Da vil jeg nesten si at det er kuylt å ikke ha noe liv og kaste bort penger på en banebil!

 

Jeg har ikke kjørt så veldig mye på bane enda, men det lille jeg har kjørt har jo gitt meg blod på tann og lysten på mer.

I tillegg så stiller man seg friere på hva man kan gjøre med en sånn bil og i tillegg må du ikke ut med deler til langt over det dobbelte bare fordi det følger med en papirlapp i fra TUV..

Ogsåå har man muligheten til å klemme gasspedalen i bunn og kjøre som en gris, tilogmed mens politiet står og ser på!

 

I tillegg slipper man unna en haug med regelrett unødvendige utgifter

 

cruising og feite sklivogner;) det som gjelder, det får alt annet til å bli trist

Smak og behag.

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Shibbs; får jeg lov å spørre hvor mange ganger du har mista lappen nå..?

 

4 ganger. hehe, klarer bare ikke helt å styre meg dessverre, blr fort gira. Men idag leverte jeg forelegget og godtok ikke så mest sannsynlig får jeg den vel tilbake om ikke så lenge :)

 

 

Å bare å pøse på med kommentarer som "du burde aldri hatt lappen", osv osv. bryr meg ikke :)

 

weeee

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Bensin er SÅÅÅÅÅÅ forhistorisk!

 

SE på birka cup i sverige eller stockholm open, de gjør det på rette måten, bare parkerer noen biler på tvers på motorveien og drar i gang dragrace, men hva skjer i pottitlandet? jo man kaster bort tusenvis av kroner på å kjøre på en stakkarslig åker med gamal asfalt oppå og trur man kjører på bane?! Jo reddere mannen i gata blir, jo mer blod på tann får myndighetene! For de ser profitt i dette! Prat litt med noen gamlinger om åssen tilstander og mye moro dem hadde når dem var unge! Var aldri snakk om å ha sjafør til og fra fest, kjørte sjøl! uten problemer! Hoppa bortover skauvveia i 180 med gamle opler, hvem bryr seg?! Nå i høst blei vi anmeldt med en impreza fordi vi kjørte forbi i GANGfart, den bråka bare litt mer enn normalt, det er SLIKT myndighetene vil ha! Mer MAKT og mer redsel i saueflokken!!

 

Vi bør lære av svenskene, de lar seg ikke pille på nesa! Der er det de som bestemmer hvordan ting skal gjøres/se ut, wild wild west!

 

Er mange som har en banebil med masse pulver i landet, hvorfor ikke bare dra dem ut på gata og leike seg?! Ser ikke helt problemet med det, noe street drifting bør være mulig å "arrangere" på noe svingete veistykker, bare sette opp skilter og en til å passe på i hver ende av ei veistrekke, hvertfall for dere med egna bil! Men neida, vi kaster bort livet på søknader att og fra, kjøring på en stakkarslig åkerbane med oljegrus oppå som er planetens kjedeligste å kjøre på, sett hvordan de gjør det i japan, USA, sverige eller i alle andre land?! Nettopp;) Ta en kjapp søk på det på youtube du!, der går det sidelengs i hovedgatene med en haug med biler! INGEN bryr seg! Har til gode å se noe slikt i Norge, er KANSKJE en og annen som spinner litt på en parkeringsplass. Nærmeste vi kommer den ville vesten er treffet i kongsberg på mandagen, nå er det nærmeste krig i kongsberg pga at asfalten har fått burnemerker på seg,, folk går bananas og skjeller ut bilfolka, er 5 diskusjoner på EI internett-avis ang dette vesle treffet hvor det ble brukt litt dekk på mellom to rundkjøringer,politit har satt inn midler for å ta dem som burna som tilsvarer 10-års finansiering av FBI/CIA og SWAT tilsammen! sånt er jo dagligdags i sverige og andre land! Skal få filma for dere åssen tilstander det er i Polen, hver ENESTE natt i 5 år er det r-sykler som kommer på bakhjulet i 150 forbi leilighetene midt på natta MIDT i uka, INGEN bryr seg!! De er ute og ser på og syns det er fett! Da snakker vi folk med liv;) Gjør du det her blir du tvangspenetrert av naboen og stempla som en kriminell drugdealer, eller morder!

 

Må faktisk være ærlig å si jeg er enig på VISSE pungter...

 

MEN offtopic anyone?

Endret av Bilpleie Gærning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...)Gjør du det her blir du tvangspenetrert av naboen og stempla som en kriminell drugdealer, eller morder!

 

Hehe... du skriver for å provosere litt ekstra, merker jeg? ;)

 

Men du har et poeng. I verden, og da mener jeg virkelig i hele verden, er det fryktelig mange arrogante, nidkjære og nesevise folk som er opptatt av å vise hvor flinke de er; enten det er å lage regler eller følge regler, men aller helst og oftest: Å passe på at andre følger regler de ikke nødvendigvis gidder å følge selv engang.

 

Det gjelder i alle omgangskretser, i alle sosiale sammenhenger, i alle samfunnslag og ikke minst overalt på internett. Forskjellen er bare at noen følger visse regler DE mener er viktige, mens andre følger reglene DE mener er viktige.

 

På den annen side har du jo tendensene selv, når du rakker ned på de som kjører på bane. For det bryter jo med dine egne "regler" for hva som er "kult".

 

Samtidig kan man jo lure på hvorfor jeg skriver dette innlegget? Er det for å hjelpe deg til å innse at du er "lik" alle oss andre? Er det for å vise støtte til deg, siden de andre hakker på deg for å være gaylord? Er det for å vise at jeg er innsiktsfull og reflektert?

 

(Egentlig er det fordi du har Günther som avatar, og Günther er töff).

 

 

Edit: Crap, Neltari! Hvorfor gjenopplive en så gammel tråd? :P Jeg antok jo at dette var en fresh diskusjon! Hehe!

Endret av Miniboom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår