Gå til innhold

E36 Amg


schnell

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by schnell

Syns forøvrig motorlyden hørtes merkelig dieselaktig ut da jeg sto utenfor mens den gikk på tomgang. Som lavmelt tikking eller nesten snekke-dunk-dunk eller hva jeg skal kalle det. Normalt eller et dårlig tegn?

 

Det er overhodet ikke normalt. Motoren skal være svært stillegående når den er varm og står og går på tomgang.

 

Få også sjekket opp hvorvidt toppakning er byttet i det siste, hvis ikke så få sjekket opp om det trengs i nær fremtid. Toppakning var et problem på M104 motorene helt fram til 97 da de endelig fikk fikset det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 90-300te

 

Har en mistanke om at den du kjørte er en av de som Hauk motor har bygget!

Hauk motor

 

den som står om i linken her er en som er solgt til stavanger etter å ha vært på kongsvinger

 

Er bygget om en håndfull av disse i norge!

 

Er ikke levert som original, tviler også på at AMG har bygget noen! Vet dog at Brabus har snekret isammen mye rart!

 

 

ES

 

Får ikke den linken til å fungere, men jeg vet den bilen er bygd om hos AMG :) Den aktuelle bilen sto lenge hos en kammerat av meg før den som sagt sto i Stavnager hos en forhandler en stund...

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Baldrick

 

Får ikke den linken til å fungere, men jeg vet den bilen er bygd om hos AMG :) Den aktuelle bilen sto lenge hos en kammerat av meg før den som sagt sto i Stavnager hos en forhandler en stund...

 

Prøv denne:

http://www.mercedesdeler.no/prosjekter/prosjekter.asp

"mk1classic"

'83 Golf GTI Rabbit

'83 Golf GTI "Prosjekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerte nå, tydligvis bare treg server... og det er definitiv ikke den bilen :) Av den enkle grunn at den jeg har prøvd er sølvfarget (itillegg til at den som sagt er ombygd av AMG:D)! Itillegg hadde den skrudde AMG felger og var lavere enn denne. Skal se om jeg får tak i bilder av den...

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, kan ha vært en av de som Hauk har bygd om, vet de har bygd om ett par stykker! Vet også at det er bygd om ett par stykker i Trøndelag!

For å finne ut hva den egentlig er er det jo bare å finne rammenummeret da! Finnes mange steder på nettet det går an å sjekke ut hva det har vært! ;)

 

 

ES

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 90-300te

Som sagt, kan ha vært en av de som Hauk har bygd om, vet de har bygd om ett par stykker! Vet også at det er bygd om ett par stykker i Trøndelag!

 

Nope. Hauk har bare bygd en. Og det er den blåsvarte. Det finnes en annen blauschwartz også, med den gamle M117 motoren i, og uten 500 skjermer. Det er den bilen det blir referert til tidligere i tråden, men den tilhørte ikke Onkel Tom... Den sølvgrå så jeg til salgs for lenge siden. Kan stemme at den ble bygd av AMG, da stort sett alle tyske MB tunere yndet å putte V8ere i 124 serien på 80 og 90 tallet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Originally posted by fonn

denne bilen ble bygget hos Aarvik bil i trøndelag, er ikke laget e500 amg, bare e500 500e og limited edition,

 

Hvor har du dette fra?? Dette stemmer ikke overens med den sølvgrå stv jeg har kjørt... Dette er en E500 AMG stv som er bygd hos AMG og ikke i Trøndelag ;)

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble bygget i trøndelag, deretter kjørt til tyskland og godkjent hos amg, visst du ser på reg nr, sjekker dette hos biltilsynet finner du ut det, amg har aldri bygget 500 stv(så vidt jeg vet), det er tot bygget 3 500 hos aarvik bil den siste var ferdig i fjor vår, noe av det råeste jeg har sett, d var fettern min som bygget den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det stemmer det Fonn sier så viser det seg at jeg har tatt feil i alle år og bilen jeg har kjørt faktisk ble bygd i Trøndelag og ikke i Tyskland og dermed ikke er org AMG :) Skal høre med tidligere eier for å få dette 100% bekreftet men det ser ut til at Fonn har rett og jeg feil....

 

Her er en annen bil Aarvik har bygd:

 

AUT_8358.JPG

 

Flere bilder

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

E 60 AMG kan jo ikke være toppmodellen.

Forøverig har jeg ikke hørt om at amg trimmer v12er, med unntak av SL 65 AMG.

Toppmodellen må jo være E 55 AMG, med 500 hk. Den går bra, men litt tung og liker absolutt ikke fronten på den.

Ta heller en RS6, ganske lik bil, men som ser mye bedre ut(og quattro er deilig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår