Gå til innhold

Rett før topp-pakninga ryker?:S

Ranger emnet


BlekkLeif

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en 91mod passat vr6, som jeg lurer på om har en litt deffekt toppakning! Nå i det siste har den begynt og bruke mye vann. bytta nettop vann på den og det tok ikke mer enn ca en uke før pæra for vannet begynte og lyse. Så har jeg tatt en regelmessig sjekk på oljelokket om det er "hvitt" i olja men har ikke sett noe. Men i dag så kom det;( Så anntydninger til hvite flekker i olja. Så går det ann og redde toppen med og kjøpe nytt toppakningsett og bytte så fort som mulig?

Ser også ut som vannet er alt for mørkt. (olje i vannet?)

[-] 1991 Passat 2,8 VR6 stv

[-] 1989 Mercedes-Benz 190E 2,0l aut

[x] 1990 Passat 1,8 stv

[x] 1986 Bmw E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renset igjennom kjølevæska i dag mens bilen sto i gang for og fjerne alt det gamle rustvannet osv. Så fyllte på med ny kjølervæske. Sjekka oljelokket igjen, men nå var det ingenting hvitt oppi?:P Begynner og lure litt. Men bilen lugga litt nå etter oppstart og en liten kjøretur merka jeg. Skal sjekke litt mer i mårra og se om lugginga har forsvunnet. hadde det før og, men forsvant etter oljebytte... Bilen har ikke kokt.

[-] 1991 Passat 2,8 VR6 stv

[-] 1989 Mercedes-Benz 190E 2,0l aut

[x] 1990 Passat 1,8 stv

[x] 1986 Bmw E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått bekrefta at toppen er helt fin!!! Det med den hvite i topplokket var mest sannsynlig vann fra når jeg fylte på olje med en kanne som hadde stått ute i regnet. SÅ kom nok litt vann oppi. Men bilen "lagger" under gasspådrag noe som den aldri har gjort før...fant hull på en slange i dag som går til en liten boks på venstre side av motoren nede der ved fløyta. Hvilken boks er dette? Er en slags sylinder. teipa fort rundt slangen men ingen forskjell. Men det jeg lurer på er om en av tennpluggene kansje har tatt kveld, vil den oppføre seg slik da?:S Skal sjekke etter gnist i morgen=)

[-] 1991 Passat 2,8 VR6 stv

[-] 1989 Mercedes-Benz 190E 2,0l aut

[x] 1990 Passat 1,8 stv

[x] 1986 Bmw E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke topp pakninga, var at den gikk på 5 sylindre som var feilen. det med nykkinga osv. så kjøpe nye plugger=) og feilen er borte. De skulle har 1200kr for 6 plugger hos meca men stakk opp til hellanor og fikk de for 600kr med god rabbatt fra en kompis:D

[-] 1991 Passat 2,8 VR6 stv

[-] 1989 Mercedes-Benz 190E 2,0l aut

[x] 1990 Passat 1,8 stv

[x] 1986 Bmw E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår