Gå til innhold

Nok et spørsmål angående senk

Ranger emnet


sk0g3y

Anbefalte innlegg

Har lest at dersom man senker golfen 60/40 vil stabstaget foran subbe i drivakslene?? Stemmer dette? Mener da med senkefjærer og dempere. Har også lest at folk kjører greit med 8x17 ET35 m/ 215/40-17. Stemmer dette også? Noen med erfaring?

 

Har nemlig slike felger og dekk, og har lyst å legge bilen noe nærmere bakken ;)

Endret av sk0g3y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at dersom man senker golfen 60/40 vil stabstaget foran subbe i drivakslene?? Stemmer dette? Mener da med senkefjærer og dempere.

 

Kan jeg umulig tenke meg til, stabstaget er langt unna drivakslingene.

Derimot får du en annen vinkel på akslingene, ikke direkte skadelig, men heller ikke helt heldig.

Bare senk ivei u..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan er det med passform på justerbare senkesett på golf 3? Fant et som var billig: http://www.partsandretards.no/webshop/product/45062/6388

 

Noen som har prøvd eller hørt noe om dette?

 

 

Har enda tilgode å høre noen som klager på deler fra Polardego.

Billige justerbare har vel ett rykte på seg for å være i overkant harde, men skal du ha lav bil og komfort må du mangedoble kjøpsbeløpet.

Ellers må du være obs på vedlikehold av gjenger mm.

 

Er jo garanti på det du linker til, send Polardego en pm, så får du sikkert ro i sjelen ..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liten offtopic bare:

 

spurte en som er litt mer dreven enn meg i dette med senkesett, han hadde dette å si:

 

"Ikkje kjøp et billig et, dei blir ødelagt, og heilt forferdelige å kjøre me.

viss du ikkje gidd å bruke en 8-10k++ på senkesett, så e d nesten like greit å ikkje senke i d heile tatt :p"

 

Er dette sant utfra andres erfaringer med billige coilovers?

____________DRIZZLE CREW____________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min G3 variant er skrudd nesten i bunn med TA technix justerbart, ikkeno problem med drivaksler eller stabstag. Eneste er vel at du får en voldsom vinkel på bærearmene.

 

Hvilke type har du da? Er det de jeg har linket til over? Hvordan er passform? Og for eksempel, hvor brede felger har du, og innpresset på dem?

 

Tenker på om felgene subber i coiloversa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liten offtopic bare:

 

spurte en som er litt mer dreven enn meg i dette med senkesett, han hadde dette å si:

 

"Ikkje kjøp et billig et, dei blir ødelagt, og heilt forferdelige å kjøre me.

viss du ikkje gidd å bruke en 8-10k++ på senkesett, så e d nesten like greit å ikkje senke i d heile tatt :p"

 

Er dette sant utfra andres erfaringer med billige coilovers?

 

Absolutt ikke.

 

Jeg har kjørt med billige justerbare senkesett på flere av bilene mine og de har aldri blitt ødelagt mens jeg har hatt bilene (Det er jo ikke snakk om så veldig lang tid, men ser ikke for meg at det blir så veldig fort ødelagt). Dessuten koster det jo ikke så mye for et nytt! ;)

Forferdelig å kjøre med kan det være, alt etter hva du forventer av kjørecomfort. De billige justerbare senkesettene er stive ja, men det må de være om du skal legge bilen din noen cm oppfor asfalten, ellers kommer du til å slå neddi bare det er en liiten hump i veien.

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette settet får man for 1500 + frakt levert fra Belgia på ebay;) Kjørte med samme settet på A4n å kan ikke klage på kvaliteten til den prisen :)

http://cgi.ebay.com/COIL-OVER-COILOVER-VW-GOLF-MK3-VR6-ADJUST-SUSPENSION_W0QQitemZ170458086645QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item27b017fcf5

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke type har du da? Er det de jeg har linket til over? Hvordan er passform? Og for eksempel, hvor brede felger har du, og innpresset på dem?

 

Tenker på om felgene subber i coiloversa...

Jeg har ET 37, er litt plass igjen, tipper det tar borti over ET 45.

Felga mine er 7,5" brede og 17"

 

Er vel samma greiene du linka til ja, bare at mitt sett er for stasjonsvogn. Forskjellige bakdempere.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette settet får man for 1500 + frakt levert fra Belgia på ebay;) Kjørte med samme settet på A4n å kan ikke klage på kvaliteten til den prisen :)

http://cgi.ebay.com/COIL-OVER-COILOVER-VW-GOLF-MK3-VR6-ADJUST-SUSPENSION_W0QQitemZ170458086645QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item27b017fcf5

 

wow!

 

Hvordan var det å kjøre med?

Endret av FR33DY

____________DRIZZLE CREW____________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta tecknix har "komfort" når det står i bunn... kjempefornnøyd med det! Og i hvertfall til prisen(men blir byttet ut i år med air ride :D)

 

8x17Et35 og 205/40 subber når du har skrudd i bunn (er bare en posisjon på justerbart... BUNN)

 

Skulle jeg hatt 17" ville jeg gått for 195/40 og Et30 forran(for å komme klar av fjærbeinet) med litt camber og Et25 bak med camber...

Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

'74 mini cab med sinna motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta tecknix har "komfort" når det står i bunn... kjempefornnøyd med det! Og i hvertfall til prisen(men blir byttet ut i år med air ride :D)

 

8x17Et35 og 205/40 subber når du har skrudd i bunn (er bare en posisjon på justerbart... BUNN)

 

Skulle jeg hatt 17" ville jeg gått for 195/40 og Et30 forran(for å komme klar av fjærbeinet) med litt camber og Et25 bak med camber...

 

Vil felgene mine ta borti fjærbeina, når dimmen på dem er 8x17 ET35?? De tar ikke borti de originale fjærbeina, men de justerbare er vel kanskje tykkere dempere på eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår