Gå til innhold

Forslag til anlegg? Mazda 323 buds 3000,- Musikk- mest trance

Ranger emnet


Maazda

Anbefalte innlegg

Hei

 

Nettopp fyllt 18 og har snust litt på å oppgradere lyden i bilen et hakk eller to

 

Har et spinkelt budsjett på foreløpig ca 3000.- Forventer ikke all verden ut av den summen, men et greit anlegg å starte med til min musikksmak.

 

Er også helt grønn på alt med Plassering av høytalere og sub i bilen.

 

Så hadde vært fint om dere kunne hjelpe meg litt på den biten.

 

Pøs på med alt dere har, for jeg er ganske ny på detta planet så det meste av informasjon kommer nok godt med, sellom dere litt mer rutinerte kanskje tar det som en selvfølge :P

 

 

 

På forhånd

 

Takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en 1996 modell :)

 

Alt er som det var orginalt, ingenting på musikksiden er det fiksa noe på.

 

Ja tenkte å kjøpe det meste nytt, hvertfall sjekke hva jeg trenger og se hva det kommer på.

 

Er jo litt nybegynner på hvor manger høytalere jeg trenger for å lage et greit lydbilde,plassering av hver enkelt og komponenter som matcher hverandre så jeg får en bra nok forsterker i forhold til hva de forskjellige tingene trekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tilbud på Torshov nå til begynnelsen av april. 2000 watts forsterker og alle ledningene du trenger til 1298 kr, det er et bra kjøpt for deg som har et stramt budsjett.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 3K er budjett for spiller, 1 par høytalere, sub og 1-2 forsterkere anbefaler jeg bruktmarkedet

 

Se etter eldre modeller fra:

 

JBL

RF

Infinity

Seas

PG

Macrom

Morel

Alpine osv

 

Alt dette er ting som en bør kunne forvente 10+ års levetid OG noenlunde sannferdige specs på (er litt usikker på om det samme kan sies om tidligere nevnte produkter i tråden)

 

Eksempler:

 

Spiller

 

Sub

 

Forsterker

 

Frontsett

 

Med dette har du et oppgraderbart utgangspunkt til 3600,-

 

Suben får riktignok ikke mye effekt med bare 150W inn, men ved en senere anledning kan du legge til en Monoblokk og eventuellt et par 6" til og ha et skikkelig system

 

Ps anbefaler 70L lukket kasse til suben

Endret av FE3T
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for respons :)

 

Btw, Hva står 70"L" for, og hvorfor akkurat det?

 

Bare så jeg lærer og forstår mest mulig og skjønner hvorofor jeg skal gjør som jeg gjør :D

 

Som Transmedia sier. 70 Liter innvendig volum, og kassen skal være lufttett.

 

Hvorfor akkurat 70 Liter?

Kort og godt fordi RF anbefaler nettopp det volumet til denne sub`en og personlig har jeg god erfaring med å følge RF`s anbefalinger når det gjelder deres egne produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med en kar på et "sosse sted" for bilstero som påsto

A/D/S bare var et donald merke.

 

Var detta bare pga selgern så en situasjon til å tjene litt penger eller var det fakta?

 

er masser av folk her inne med enorm peiling, så hva mener dere :P?

 

 

Lurer på å slå til å kjøpe den forsterkern på torshov til 999,- som det er tilbud på. 2000w 5 kanaler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en liten reality check

 

Her oppgies det 4x50Wrms + 120Wrms men det står ikke et ord om dette er målt med 0,1% eller 10% forvrenging (om det første var tilfelle ville ikke det vært brukt for alt det var verdt tror du?)

Eller for den saks skyld målt med ALLE kanalene i drift samtidig.

 

En Klasse AB forsterker kapabel til å levere reelle 320Wrms trekker fort 40-50 Ampere ved 14v. finnes det sikringer som tillater noe slikt?

 

La oss nå si at vi faktisk er så godtroende at vi går på dette at denne saken kan gi totalt 320Wrms. HVOR kommer da disse 2000W i peak effekt som denne skal gi i fra? IKKE engang en forsterker fra en av de mest anerkjente produsentene lover deg en peak effekt på mer enn 600% over rms effekten.

 

Så min konklusjon er at fyren i "sosse butikken" var ekstremt urettferdig i sin uttalelse. Donald ville ikke likt å bli nevnt i samme setning som disse produktene

Endret av FE3T
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår