Gå til innhold

Hvor kan man kjøpe justerbart senkesett til omega b stv?

Ranger emnet


soundlord

Anbefalte innlegg

Har sett litt etter et slikt senkesett på nettet.Hvem selger det beste og billigste settet til gatebruk? Har sett på et senkesett på http://www.senk.no!'>http://www.senk.no! Fant et sett der som virket ganske greit.Så på det til rundt 11 lapper.Er det et godt sett,eller burde jeg kjøpe noe annet? Skal ikke kjøre på bane.Kun til vanlig bruk.Bør være av god kvalitet og ikke så alt for dyrt.Noen som har handlet hos http://www.senk.no før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner coilovere med tuv som er justerbart til rundt 8k.

http://www.partsandretards.no/

 

Veit om flere som har handlet senk fra han her og fornøyd.

Sjøl handlet en del anna hos han, å knall service hele veien.

Sida er noe treg så du veit det.

 

Edit: så att han har ikke fått inn coilovers på sida si.

Den er vel bare noen dager gammel.

Men send han en mail.

 

 

Fant igjen en annonse på OMC forumet med priser på disse 4 typene coiloversett

Highsport kr. 7150,-

Silverline kr. 7900,- (Rustfritt)

Königsport kr. 8800,- (Justerbare Koni-dempere)

Silverline X kr. 9600,- (Rustfritt, Justerbare konidempere)

Endret av Bambo

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg montert det senkesettet fra http://www.senk.no! Ikke helt ferdig enda,men har montert ferdig bak.Har justert den maks ned bak,men syns den er meget høy enda.Hvor lang tid tar det sånn ca før det siger ned til rett høyde.når man monterer nytt senkesett? Er godkjent senket 35-60mm bak,men kan senkes mer står det på hjmmesiden til senk om dette settet.Siden jeg har justert den ned maks.Så skal jeg ha senket over 60 mm.Ser ikke slik ut enda i allefall.omtrent samme høyde som da jeg hadde 40mm fjerer bak.Har stått på i rundt 2 timer nå.Har ikke kjørt bilen enda.Bare latt den stå i ro.Noen som har noen inspill? :)

Endret av soundlord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar vel en 2-3 uker ihvertfall før den siger seg til.

Fjerner du justeringsskaåla bak vil den jo bli ennå lavere ;)

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey.Det blir vel greit etterhvert da tenker jeg.Ja,det kunne jeg ha gjort.Slik at det er kun fjærene bak ja.Er vel ca 1,5 cm til å tjene på det.

 

Har nå også montert fram og justert det helt ned.Målt med skyvelære at det er 5 mm unna gjengenes slutt på begge sider foran.Stusset på at den er 1,5 lavere på den ene siden foran.Er dette normalt og vil det sige etter slik at det er likt på begge sider? Er målt fra hjulbue og ned til senteret av hjulnavet på begge sider. Er likt på begge sider bak.Var vel litt forskjell der også tidligere i dag.Må bare spørre da jeg har lite erfaring med et slikt senkesett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. du har løsna alle foringer som blir berørt av senkinga regner jeg med? Når du senker må alle foringer løsest. Dempere må luftest(les monteringsanvisning fra produsent) Men det med å sette ned bilen med løse foringer er VELDI viktig! viss ikke så får foringene en levetid på ca,en snøball i helvete.! Høgda kan greit bli feil og.

Opel omega 2,5-96

Opel omega 2,5-96 Nr2!

Opel manta-72 2,4i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan det hende jeg har gjort en liten tabbe.Bladde bare kjapt igjennom tuv papirer og monteringsanvisning før montering.Skal se hvordan det ser ut senere i dag.Så får jeg evt plukke de av og montere de på nytt foran.Løsnet ikke annet enn stabstag på hver side jeg.Har ikke kjørt lengre enn ut og inn av garasjen.Så får håpe det gikk greit..Hastverk er lastverk:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå tatt av senksettet foran og målt og sjekket at alt er likt på begge sider.Alt var helt likt.Har også montert demperene på motsatt side av der de sto når jeg tok de av.Slik at jeg utelukker at det er senkesettet det er noe i veien med.Bilen er fremdeles 1,2 cm lavere på den ene side foran.Etter å ha montert alt sammen tilbake på plass.Bilen er også 5 mm lavere på den ene siden bak.Altså diagonalt i forhold til foran.Vil dette løse seg når bilen skal på 4 hjulskontroll? Er jo ikke senkesettet som det er noe i veien med.Da jeg har justert høyden likt på begge sider bak og foran.Samt byttet side på demperene foran.Har nå lest manulen og dobbeltsjekket at jeg monterte alt helt riktig.Blir litt frustret når bilen er lavere på ene siden foran og bak.Når jeg vet at alt er justert og montert rett.

 

La også merke til at det var slakke i de gamle fjærbeinslagrene som jeg monterte over på det nye senkesettet.Bør disse byttes nå,eller får jeg det godkjent en stund til? Er kanskje like greit å bytte de nå.Da jeg går ut i fra at jeg må ha en ny forstillingskontroll ved bytte til nye senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

sånn som det her var ene gamle Omega'n min å..

Ble coilovere der til slutt som ble justert forskjellig for å få rett høyde rundt om.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et slikt sett 21322 KW Inox-Line, Variant 1 på http://www.senk.no

Er kjempefornøyd med dette settet.Bilen har nå hatt 4 hjulskontroll og er nå Eu-godkjent. Ja,ble samme framgangmåte til meg også Bambo.jeg justerte til jeg fikk bilen i lik høyde.Det var fullt lovelig å juster opp/ned på den ene siden for å få bilen i vater.selfølgelig innenfor en grense.skiftet også fjerbeinslager på begge sider foran.Da gikk den rett igjennom visning hos biltilsynet.Er senket helt ned foran og helt ned bak.Litt høy enda, men den siger vel på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår