lollipopp Skrevet Mars 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 Heisann... Har vurdert og anskaffe meg en bobble. Jeg syntes orginalmotorene er litt for late og lurer på hvordan motorer som passer rett inn, og hvordan andre som man kan få til og passe inn (ganske rimelig). Har sett 2.1 syncro og slike passer inn... Men hadde vært kjekkt med en total oversikt over hvordan motorer som passer inn . Var noen som sa til meg at Golf gti bremseskiver passet på bobbla. Noen som vet om dette er korrekt? Og med ventilerte bremseskiver framme å vanlige bak, kan man ha opp til 165 hk og få dette godkjent av biltilsynet... Takker visst noen kunne tatt tiden og forklare meg dette... Har googlet meg grønn å blå i øynene :D Mvh Lollipopp1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 Det er vel ingenting annet enn de gamle luftkjølte jævlene som passer rett inn, men en 2.0 fra caravelle/transport passer vel med enkle mods, de er vel vannkjølte tror jeg. Disse henter de 150hk ut av med litt trim. Ellers så er det jo enkelte som har putta i subarumotorer, 4-syl boxer av en mye bedre kvalitet. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lollipopp Skrevet Mars 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 hvilken subarumotor er det di har brukt? Ser folk skrive 1.8, 2.0, 2.1 passer nesten rett inn... Men nesten ingen skriver hvordan motor dette er eller hvilken biler de står i. Caravelle motorer var ikke så enkelt å få tak i uten å kjøpe hele bilen :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mars 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 En kompis av meg brukte en 2,1 boxer fra en transporter i bobla si som han brukte i bc. Denne var vannavkjølt. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 Det er vel også noen som bruker den såkalte "wasserbokseren" (2,1 fra transporter), bare at de bytter sylinderne slik at den blir luftkjølt istedet. Vet ikke hvordan dette gjøres i praksis, men det blir sikkert lettere enn å sette i radiator og slanger/rør fra front til hekk. Det sitter mange entusiaster på http://www.vwnorge.no også, der kan du sikkert søke opp endel tråder om samme tema. :thumb Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lollipopp Skrevet Mars 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2010 Får kanskje en 2.0L type 4 motor snart. Motoren skulle visst starte og gå, men han anbefalte en overhaling. Da lurer jeg på hvilken deler jeg trenger til overhaling og om det selges komplette overhalings sett til disse motorene. (kom gjerne med link til et slik kit, eller info) Denne motoren har 70 hk tror jeg. Hvordan "guffe" den opp?, når jeg først skal overhale den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet April 28, 2010 Rapporter Share Skrevet April 28, 2010 lag deg ein profil på VWnorge.no, og spør der. Der er mange som kan mykje. Ellers burde kanskje denne ligge på old vw eller noko slikt her inne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.