Gå til innhold

Hvilken motorer passer?

Ranger emnet


lollipopp

Anbefalte innlegg

Heisann...

Har vurdert og anskaffe meg en bobble.

Jeg syntes orginalmotorene er litt for late og lurer på hvordan motorer som passer rett inn, og hvordan andre som man kan få til og passe inn (ganske rimelig).

 

Har sett 2.1 syncro og slike passer inn...

Men hadde vært kjekkt med en total oversikt over hvordan motorer som passer inn .

 

Var noen som sa til meg at Golf gti bremseskiver passet på bobbla. Noen som vet om dette er korrekt?

 

Og med ventilerte bremseskiver framme å vanlige bak, kan man ha opp til 165 hk og få dette godkjent av biltilsynet...

 

Takker visst noen kunne tatt tiden og forklare meg dette...

Har googlet meg grønn å blå i øynene :D

 

Mvh

Lollipopp1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingenting annet enn de gamle luftkjølte jævlene som passer rett inn, men en 2.0 fra caravelle/transport passer vel med enkle mods, de er vel vannkjølte tror jeg.

Disse henter de 150hk ut av med litt trim.

Ellers så er det jo enkelte som har putta i subarumotorer, 4-syl boxer av en mye bedre kvalitet.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel også noen som bruker den såkalte "wasserbokseren" (2,1 fra transporter), bare at de bytter sylinderne slik at den blir luftkjølt istedet. Vet ikke hvordan dette gjøres i praksis, men det blir sikkert lettere enn å sette i radiator og slanger/rør fra front til hekk.

 

Det sitter mange entusiaster på http://www.vwnorge.no også, der kan du sikkert søke opp endel tråder om samme tema. :thumb

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Får kanskje en 2.0L type 4 motor snart. Motoren skulle visst starte og gå, men han anbefalte en overhaling. Da lurer jeg på hvilken deler jeg trenger til overhaling og om det selges komplette overhalings sett til disse motorene. (kom gjerne med link til et slik kit, eller info)

 

Denne motoren har 70 hk tror jeg. Hvordan "guffe" den opp?, når jeg først skal overhale den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår