Gå til innhold

Dyr feilsøking

Ranger emnet


gbjoergum

Anbefalte innlegg

Bilen min en Opel Vectra mistet all piffen under kjøring og ble stående. Jeg fikk hjelp av Falck til et lokalt verksted. De lovet å få bilen på fote igjen. Etter tre dager inklusive en dag hvor mekanikeren var syk, hadde de skiftet en føler til kamakselen pluss etter sigende kjørt bilen gjennom et datasøk uten hell.Da jeg kom for å ev. hente den den tredje dagen, måtte de bare inrømme at de ikke kunne finne feilen. Jeg insisterte da på å ta med meg bilen til et merkeverksted. Men først måtte jeg betale kr.3600,- for nær sagt ingenting + en del som ikke hadde noe med saken å gjøre. På merkeverkstedet brukte de ti minutter på å fastslå at katalysatoren var potte tett og årsaken til driftstansen. Nå spør jeg, - er det ikke litt vel drøyt å måtte betale fleretusen kroner til etter min mening inkompetente folk for ikke å få hjelp. Hva kan jeg gjøre med dette ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt ann på hva dere avtalte, men du må også huske at feilsøking også er jobb. At du valgte et verksted som ikke klarte å finne ut av dette kan du ikke si fra deg alt ansvar på.

 

Nei, men så har de overhode ikke levert et produkt.

 

Jeg kan da starte et verksted å "feilsøke" i hutt å pine å ta betalt å si "sorry, jeg bytta motor og girkasse på bilen din men hjulbuene ruster likevel".:hammer

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jo tro at de hadde peiling når følgende sto å lese om verkstedet :

" Vi reparerer og foretar reparasjoner på alle bilmerker til gunstige priser. Våre mekanikere har lang erfaring og blir regelmessig skolert for å møte de stadig mer avanserte bilmodeller."

Jeg ville også ha den føleren de hadde skiftet ut, for å få den testet om den var defekt,- men den kunne de ikke finne !? Har jeg ikke krav på å få med meg delene som blir skiftet ut ?

:angry::angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg ikke krav på å få med meg delene som blir skiftet ut ?

:angry::angry:

Da må du nesten si ifra på forhånd. Om mekaniker ikke får høre fra overordnede at delene skal taes vare på, går det i søpla.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk begynner å få dårlig praksis rundt omkring ja... :) ...kunden betaler for å få med seg de nye delene, og de gamle delene er da også hans, enten de er utslitte rester eller ikke. Kaster man de uten kundens godkjennelse blir det som å ta annen manns eiendeler, regne de som søppel og kaste de. Dvs, man er på fest hos noen, ser at sofaen er slitt og hullete, og så kaster man den ut av vinduet uten å høre med huseier "fordi det er jo bare søppel"... Lett satt på spissen. :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns du det der var dyrt??

 

3.600kr for å feilsøke i 3dager var billig!

 

jeg betalte 12.400kr for å bytte en jævla sikring! enda jeg ga dem 9timers arbeid på ark som jeg selv har feilsøkt og målt! og dette var da betalt for 8timers arbeid hos dem!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår