volvofanatist Skrevet Februar 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2010 Hei! sliter med en 740 som har fått fk motor... Bruker 1990 240 ledningsnett... Problemet er: Dysene åpner ikke, de har strøm inn, og når jeg jorder dem selv så går bilen. Styreenheter er ok, svinghjulsgiver er ok. Noen som har noen triks? eller som kan fortelle meg hvor transistoren får signal fra? En annen ting, bruker lh2.4 5v spenning? for har bare 3,5v ut til svinghjulsgiver... Siter ------------------------------------- '86 Volvo 740GL '01 peugeot expert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2010 Brudd i ledningsnett/feilkobling? Skal vel jordes gjennom ECU om jeg ikke husker feil. Mål motstand mellom dysene og den brune(?) pluggen på ECU kontakten. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofanatist Skrevet Februar 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2010 ja det er jeg klar over, jordes gjennom en transistor i ecu... ledninger er ok... men hva gir signal til transistoren? Regner egentlig med at det er svinghjulsgiver, men ledningene fra den går til tenningshjernen... går signalet fra tenningshjernen til bensinhjernen da ell? Siter ------------------------------------- '86 Volvo 740GL '01 peugeot expert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet Februar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 er ikke startsperre i hjernen din da?. dysene har jo konstant pluss og signal med jord igjennom hjernen. kan jo låne hjerne i fra noen å prøve. Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Minge Skrevet Februar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 Er det riktig motstand da? Siter *Just because I don't care doesn't mean I don't understand* *If something's hard to do, then it's not worth doing* *I'm in no condition to drive...wait! I shouldn't listen to myself, I'm drunk!* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Februar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2010 Hvis boksen er ifra en 940 etter 96 så er det nok mest sansynlig startsperre på den. Om du chipper den så skal den være borte. Men en ting skal jeg si deg. Aldri koble dysene direkte på batterispenning i flere sekunder, det kan svi av dysene. Kan kun såvidt bortpå batteriet for å verifisere at de åpner, ikke mer. Og ja, de aller fleste aktive givere bruker 5V drivspenning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofanatist Skrevet Mars 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2010 Jajajajaja.... Som skrevet over, hjerner er ok, UTEN startsperre, motstand er ok svinghjulsgiver ok... Så drit i det.. Og ja selfølgleig jorder jeg ikke dysene konstant, bare pulser dem, men da starter den og går.. Hvor kommer signalet til transistoren i ECU fra? er det jeg vil vite... Siter ------------------------------------- '86 Volvo 740GL '01 peugeot expert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2010 Har du sk støyrele til dysene? Sitter normalt ved kjølevæskebeholderen. Vanlig problem er dårlige loddinger der Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofanatist Skrevet Mars 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2010 Sitter ikke noe rele til dysene annet enn bensinrele under dashen, kan du utdype isåfall? Siter ------------------------------------- '86 Volvo 740GL '01 peugeot expert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg