Jump to content
Bilforumet.no
Stjerp

Bilpleie i Stavanger-området?

Rate this topic

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg er på utkikk etter et bra firma for bilpleie i Stavanger-området, vil gjerne få en full pakke med invendig- og utvendig rens + polering.

 

Er det noen her som har et bra tips til hvor man kan få dette uten å måtte betale en formue for det?

 

På forhånd takk for alle tips.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heisann.

 

Skal du ha dette her gjort skikkelig så koster det nok noen høvdinger. Og det er langt i fra alle (mange) bilpleiefirma som gjør dette her skikkelig. Men det kommer jo helt an på hvor nøye og kresen du er på resultatet.

 

Kan anbefale deg å ta en tur inn på DCN.no å kikke litt der og kanskje høre om det er noen der som har mulighet for å ta på seg en slik jobb? Der har du iallefall en menneskegruppe som har bilpleie som lidenskap og ikke tenker profitt.

 

Og der vil du få mange tips til hvordan du kan passe på bilen og holde den vedlike på en skikkelig måte :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
på forus er det er det noe bilpleie greier. faren min pleier å levere inn begge bilene der. det blir veldig bra resultat. husker ikke helt hva navnet på det er. tror han betaler et par tusen elns.

 

Forus Bilpleie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilbyen Bilpleie, heter det pr 01.01-10:)

 

Bare til å svippe innom så skal jeg ta en befaring av bilen din:)

 

Skal du ha Fullpakke + lakkforsegling ligger prisen på 2550,- + mva.

Fullakke + polering ligger på 1900,- + mva. Har du planer om å beholde bilen så anbefaler jeg selvfølgelig Lakkforsegling m/ 3 års garantiprogram.:)

Er det noe mer som skal gjøres utav lakken enn bare overflate ripefjerning så vil det koste deg litt ekstra, men sannsynlighvis så møter du meg i døren, hvor jeg da kan prøve å fikse en grei pris til deg.

 

DSC00751.jpg

 

DSC00838.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bilbyen Bilpleie, heter det pr 01.01-10:)

 

Bare til å svippe innom så skal jeg ta en befaring av bilen din:)

 

Skal du ha Fullpakke + lakkforsegling ligger prisen på 2550,- + mva.

Fullakke + polering ligger på 1900,- + mva. Har du planer om å beholde bilen så anbefaler jeg selvfølgelig Lakkforsegling m/ 3 års garantiprogram.:)

Er det noe mer som skal gjøres utav lakken enn bare overflate ripefjerning så vil det koste deg litt ekstra, men sannsynlighvis så møter du meg i døren, hvor jeg da kan prøve å fikse en grei pris til deg.

 

Hei Jean Daniél,

Flott 50/50 bilde. Har du våtslipt panseret først?

 

Noen spørsmål fra en amatør som er glad i blank lakk:

- Hva inkluderer egentlig full pakke, siden du har satt + polering? Er det innvendig rens?

Ser du skriver at ripefjerning koster ekstra, men dere fjerner vaskestriper?

 

- Har du noen gode bilder av bilen i korrekt lys, med det mener jeg enten ved bruk av lyskilde som lyser opp lakken(blitz, lykt eller direkte sollys?)

 

- Hvordan fjerner dere hologrammer og kjørespor hvis dere har bonet med grov polish?

 

- Hvor lang tid tar en full pakke?

 

- 3 års lakkgaranti... Holder bilen seg bra i 3 år, eller er det slikt at man må inn å polere hvert år?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hei Jean Daniél,

Flott 50/50 bilde. Har du våtslipt panseret først?

 

Noen spørsmål fra en amatør som er glad i blank lakk:

- Hva inkluderer egentlig full pakke, siden du har satt + polering? Er det innvendig rens?

Ser du skriver at ripefjerning koster ekstra, men dere fjerner vaskestriper?

 

- Har du noen gode bilder av bilen i korrekt lys, med det mener jeg enten ved bruk av lyskilde som lyser opp lakken(blitz, lykt eller direkte sollys?)

 

- Hvordan fjerner dere hologrammer og kjørespor hvis dere har bonet med grov polish?

 

- Hvor lang tid tar en full pakke?

 

- 3 års lakkgaranti... Holder bilen seg bra i 3 år, eller er det slikt at man må inn å polere hvert år?

 

Hei !

 

På den Volvoen du ser der er det ikke gjort annet enn å slipe med Flexipad og MG105. Lakken var så matt som du ser på venstre side når vi fikk den inn.

 

Fullpakke, er innvendig og utvendig rens + polering (Yellow wax til Megs.) Når vi tar en utvendig rens på en bil så blir den først kjemikalvasket med Nilfisks Truck Booster (steamer), tatt inn i hall og clayet. Deretter begynner selve lakkrensen og ripefjerningen. I en basic utvendigrens så fjerner vi overflate riper i korrigeringen. Er ripene så dype at vi må til med vannsliping etc så går det på time priser. (450,- + mva er minsteprisen, uansett)

 

Om vi har korrigert med grovt produkt, så går vi over med Megs Speed Glaze og Quick detailer for å fjerne disse. Deretter blir bilen Steamet godt av i kaldt vann, inn i hallen, tørke av og på med voks. (herdetid ca 40min.)

 

Lakkonserveringen har en levetid på 3år. Selve lakkforseglingen har en levetid på 12 mnd. Dvs du må inn en gang i året til rebehandling. (vi clayer av det som måtte sitte igjen av støv på lakken, deretter legger vi den inn igjen med MG21)

 

En fullpakke på feks en Touran 7-seter vil ta ca 8timer, alt etter hvordan lakk og interiør er. Så egentlig så er det forskjellig fra bil til bil, da ingen er like. Vi har som mål å gi kunden bilen tilbake samme dag.

 

Dette er gammle bilder, så jeg har desverre ikke noen med bra lys på for å få frem defekter.

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om vi har korrigert med grovt produkt, så går vi over med Megs Speed Glaze og Quick detailer for å fjerne disse. Deretter blir bilen Steamet godt av i kaldt vann, inn i hallen, tørke av og på med voks. (herdetid ca 40min.)

 

Lakkonserveringen har en levetid på 3år. Selve lakkforseglingen har en levetid på 12 mnd. Dvs du må inn en gang i året til rebehandling. (vi clayer av det som måtte sitte igjen av støv på lakken, deretter legger vi den inn igjen med MG21)

 

Fjerner dere virkelig hologrammer/kjørespor med en QD?

 

Å levere tilbake en bil samme dagen som MG#21 er påført høres lite lurt ut, 2 lag med korrekt herding sitter aldri ett helt år så hvordan du gir 12mnd garanti uten herdetid høres litt merkelig ut i mine ører:confused:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fjerner dere virkelig hologrammer/kjørespor med en QD?

 

Å levere tilbake en bil samme dagen som MG#21 er påført høres lite lurt ut, 2 lag med korrekt herding sitter aldri ett helt år så hvordan du gir 12mnd garanti uten herdetid høres litt merkelig ut i mine ører:confused:

 

 

Vi har konkludert med at QD er bedre enn Speed Glaze når det kommer til fjerning av kjøresport uansett hvor godt en kjører ut produktet. Våre korrigeringer har hvertfall gitt oss ett kjempe resultat med QD i forhold til Speed Glaze m/ Finishing paden til Megs.

MG21 er jo en hurtig herdende hardvoks, og når vi får inn bilene etter 1 år så ser dem bra ut og lakken er utrolig glatt. Da har ikke kunden hatt bilen i maskinvask heller i løpet av året. Så til nå er både vi og kundene strålende fornøyde:)

 

Edit:

 

Har du noen erfaring med MG85 blandet 50/50 med MG105? Holder på med den blandingen selv på noen lakker og er meget fornøyd med resultatene, samt mindre støv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takker for svaret ovenfor.. Fra Meguiars så anbefales det 6-24 timers herdetid på #21 så jeg vil ikke påstå at det er uforsvarlig å sende ut bilen samme dag, som du sier dere gjør. Det at dere "kun" legger et lag har jeg heller ikke betenkeligheter til så fremt man da er nøye med å få dekket opp alle områder.. Er vel svært få BP sjapper som kosteffektivt kan forsvare å skulle ha en bil stående til herding i 2 døgn... DA maskin hjelper med å få lagt #21 jevnt på i alle fall.

Sterk avfetting ila vinterstid og selvsagt maskinvask stripper også MG #21 er jeg redd.

 

Når du sier at QD fjerner kjørespor, så regner jeg med at dere sprayer QD på en finishing pad og kjører lav hastighet og ikke bare sprayer QD på panel og tørker av?

 

Du skriver litt om blanding av 85 og 105. Det burde ikke være noe problem, men disse er jo bygd opp litt forskjellig. #85 er en diminishing polish mens 105 er litt fra både diminishing og non-diminishing(SMAT). Dvs kortere nødvendig jobbetid på 105 vs 85. Det som gjør at du får lengre jobbetid på 105'en som er en betraktelig bedre polish både i cut og finish, er at at du tilsetter en diminishing polish som er beregnet å jobbes inn ved å nytte Zenith-metoden for optimalt resultat. Noe du også kan teste er å ikke legge ny klædd med produkt på pad'en når du har kjørt et par runder, men rett og slett spraye to sprut med QD på pad'en og så fortsette videre. Da vil du se at polishen våkner til liv igjen etterpå.

 

Er spent på å høre om denne metoden din for å få det holo fritt med QD da..Da tar jeg det som en selvfølge at dere har sjekket dette under sol, blitz eller liknende..

 

Selv klarer jeg som regel aldri å bli ferdig med en bil på under 12 timer, med mindre det kun er snakk om glanspolering da.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Takker for svaret ovenfor.. Fra Meguiars så anbefales det 6-24 timers herdetid på #21 så jeg vil ikke påstå at det er uforsvarlig å sende ut bilen samme dag, som du sier dere gjør. Det at dere "kun" legger et lag har jeg heller ikke betenkeligheter til så fremt man da er nøye med å få dekket opp alle områder.. Er vel svært få BP sjapper som kosteffektivt kan forsvare å skulle ha en bil stående til herding i 2 døgn... DA maskin hjelper med å få lagt #21 jevnt på i alle fall.

Sterk avfetting ila vinterstid og selvsagt maskinvask stripper også MG #21 er jeg redd.

 

Når du sier at QD fjerner kjørespor, så regner jeg med at dere sprayer QD på en finishing pad og kjører lav hastighet og ikke bare sprayer QD på panel og tørker av?

 

Du skriver litt om blanding av 85 og 105. Det burde ikke være noe problem, men disse er jo bygd opp litt forskjellig. #85 er en diminishing polish mens 105 er litt fra både diminishing og non-diminishing(SMAT). Dvs kortere nødvendig jobbetid på 105 vs 85. Det som gjør at du får lengre jobbetid på 105'en som er en betraktelig bedre polish både i cut og finish, er at at du tilsetter en diminishing polish som er beregnet å jobbes inn ved å nytte Zenith-metoden for optimalt resultat. Noe du også kan teste er å ikke legge ny klædd med produkt på pad'en når du har kjørt et par runder, men rett og slett spraye to sprut med QD på pad'en og så fortsette videre. Da vil du se at polishen våkner til liv igjen etterpå.

 

Er spent på å høre om denne metoden din for å få det holo fritt med QD da..Da tar jeg det som en selvfølge at dere har sjekket dette under sol, blitz eller liknende..

 

Selv klarer jeg som regel aldri å bli ferdig med en bil på under 12 timer, med mindre det kun er snakk om glanspolering da.

 

Det som er med MG21 er jo at den etterherder. Kunden vasker ikke bilen på 5-7dager, utenom spyling med rent vann. Klart, vasker en bilen i maskinvask jevnlig så vil jo børstene ta knekken på både lakk og forsegling, samt noen av kjemikaliene i hallene er jo absolutt ikke til å anbefale. På min bil har jeg 2lags MG21 og har kjørt med det siden sommer. Nå når veiene er saltet og den mest tenkelige dritten ligger på veien, samt bilen ikke ser ut i måneskinn så blir den alikevel blank, glatt å ren under høytrykkspyling, selv uten avfetting. Så jeg mener at en lakkforsegling kan vare ut 12mnd om man bare vasker bilen riktig.

 

Vi bruker Rupes til påføring av voks, så produktet blir godt gnidd inn i porene på lakken. Når jeg går over med QD så bruker jeg også finishing paden til Megs å kjører produktet godt ut. Hadde en god del biler i sommer som vi fikk reklamasjon på grunnet kjørespor, og dette pga Speed Glazen. Så QD er verdt ett forsøk om du ikke har prøvd det.

 

Om vi hadde hatt kapasitet til å la bilene til kundene stå i 2 døgn så hadde vi gjort det, men når vi har 4-5000 privatkunder og 20.000 forhandler biler i året så må ting gå rimelig sjapt og på skinner, samt resultatet skal jo være av kvalitet. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om Quick Detailer, ser det er litt forvirring?

 

Litt blanding av kort her er jeg redd, jeg regner med JeanDaniél snakker om MG66 når han snakker om Quick Detailer..?

Dette er en finishing compound med 4 i cut på Meguiar's skala.

"Vanlig" QD blir noe helt annet.. ingen korrigering på slike ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Om Quick Detailer, ser det er litt forvirring?

 

Litt blanding av kort her er jeg redd, jeg regner med JeanDaniél snakker om MG66 når han snakker om Quick Detailer..?

Dette er en finishing compound med 4 i cut på Meguiar's skala.

"Vanlig" QD blir noe helt annet.. ingen korrigering på slike ;)

 

 

Stemmer det Kazzper :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.