Zendora Skrevet Februar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 (endret) Siden det er lite respons på Vectra forumet, så tenkte eg at eg heller skulle slenge prosjektet på prosjektforumet. Jeg kjøpte meg en Vectra b 98 1,6i-16V i mai ifjor. først tenkte eg at eg vet ikke om eg gidd å gjøre noe spess med den, men da jeg hadde hatt bilen i noen dager, testet den skikkelig fant eg ut at det hadde vært DIGG med ett lite prosjekt:D Eg satte da igang søket etter styling, anlegg, etc.. Planer for bilen: Anlegg (x) Styling (kjøpt) Lykter (kjøpt) Ny bakpotte (kjøpt) Plasmaskiver (x, litt rep må gjøres) Mer detaljert: Pioneer radio (x) Pioneer Høytalere (x) Pioneer Diskant (x) Pioneer sub (x) Pioneer forsterker (x) Rieger skjørt foran (kjøpt) Rieger sideskjørt (kjøpt, har 2 sett noen som har lyst på ett sett med M3 (rieger Infinity, sidekjørt)) Rieger hekkskjørt (kjøpt) Nye knapper med led dioder (x) Neon foran (x) Sideblink (x) nye pærer til sideblink (x) Fikse TID (kjøpt ny enhet) DTM sportspotte (kjøpt) Vinge (kjøpt) Svarte Angel eyes (kjøpt) Nye pærer til Angel eyes "Xenon-look"(kjøpt) Neon i bagasjerom for blått lys (x) Panserforlenger (kjøpt) Plasmaskiver (x) Prisoverslag: Pioneer anlegget: 6600,- Rieger: 2700,- extra sideskjørt: 800,- Angel Eyes: 2700,- Sideblink: 450,- Panserforlenger: 550,- TID: 200,- Vinge: 800,- Diverse Neon: 800,- Plasmaskiver: 990,- knapper og brytere med led: 800,- Lyspærer med Xenonlook: 500,- Sportsfilter (biltema): 150,- Diverse: 1500,- totalt: 19540,- (NESTEN HELLAKERING JO!:( ) Diverse er: Primer, lakk, klarlakk, brytere, sikringer, ledning, bilbehandlings produkter. Bilde av bilen da jeg kjøpte den: Ny å finvasket hos Bilbadet i Åsane. Det gikk ikke lenge før eg fant ut at eg måtte ha bedre anlegg en det crappy som stod i, orginalt-.- Så gikk til en kompis som jobber hos expert, fikk ett prisoverslag på høytalersett, spiller med mp3, aux og usb, forsterker. 800W er jo greit nok til å begynne med:) Sub: Radioen: Det gikk ikke lange tiden før jeg kjøpte nye sideblink og øyelokk: Endret Februar 15, 2010 av Zendora Siter Mvh Zendora Første bilen (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zendora Skrevet Februar 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 Så gikk det no en liten stund før det skjedde noe, spesielt.. eg jobbet mye den sommeren, og hadde nesten ikke tid til noe, så en uke på ferie.. å så skjedde det.. FAEN! der skjedde det.. 86 i 60sone hvor veien er til 80 og i tillegg flere som kjøre i samme fart, og til å med fortere. men bare eg som blir tatt! ikke det at det er noen andre sin skyll, men litt teit:( så da satt eg igjen med 10 000 i bot og 6mnd på å finne styling til bilen. og fort strømte pakkene inn. Rieger: Siter Mvh Zendora Første bilen (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zendora Skrevet Februar 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 så ble det en liten photoshoot: under photoshoot'n fant eg rust!;( meen, er ikke noe pees, ska nok få fikset det uten noen spesielle problemer!:D så kom det enda en pakke: det var plasmaskivene:D slik ser de ut med beskyttelsen og uten lys: med lys: komplett uten lys: og så et lite eksempel på hvordan det blir: så begynte eg å bli litt lei av sportsgrillen eg kjøpte hos blomdal for 900spenn!:( så da begynner vi å mekke på den orginale: ferdig resultat: så fant eg ut at eg sku pusse litt på stylingen å litt slikt, fant noe brown'sh nasty stuff på det!:( så dette må pusses vekk: så en liten tur hos biltema for å kjøpe litt primer etc: yosi4 reagerte på dette 1 Siter Mvh Zendora Første bilen (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zendora Skrevet Februar 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 (endret) så da begynner vi med grunningen: da jeg kom hjem fra bergen å så bilen til jul så den slik ut!: etter noen minutter: etter jul begynte det å strømme inn med flere pakker: DTM sportspotten Spoiler: så noen picy's av bilen: Fikk grøftelysene til å funke igjen:D var egentlig bare å skifte pærer da jeg allerede var skiftet bryter og relee til grøftelyset. problemet var at tidligere eier hadde opplevd at det gikk an å slå på grøftelysene, men de ville ikke gå av igjen. så eg tenkte det var kanskje ett relee som var gåent, så tok meg en tur til blomdal, snakket litt med de å fikk da nytt relee og bryter gratis av de:D flotte folk:D så kom det noen dioder:D til setevarmer, varme i rute, retric og varmevelger:D ble MYE bedre: ble hvite lys som standard, og når de er slått på er det rødt istedenfor gult lys i den lille dioden under selve knappen:D Endret Februar 16, 2010 av Zendora Siter Mvh Zendora Første bilen (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zendora Skrevet Februar 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 plasmaskivene installert: men nålene funker ikke:( uten om temp og bensinmåler.. men de skal vell bare resettes og ikke presses så hardt ned, så ska vi nok få de til å funke:D da har jeg faktisk og kjøpt pærer til TID og nålene slik at de nålene blir røde og TID blir hvit:D blir fett:D panserforlengeren som kom: med TUV faktisk:D så fikk eg bestillt Angel Eyes fra blomdal, og 3uker seinere var pakken der:D da var det rett til Arna for å hente en stor svart pakke: wonder what is inside, 2 hvite pakker: og inni de hvite pakkene var der: så da pakker vi de ned igjen til de skal brukes: Har da fått tilbud av en venn å komme til stavanger med bil og styling, så sku vi få låne faren sitt verksted!:D så der tar eg turen mens dama er i tyrkia på treningsleir (fotball, Hordabø Damer rykket nettopp opp til 2.div:D) så da var det bare å vente til mars, for oppkjøring. teorien bestod eg i januar:D 6uker før, med 4feil! flott det:D da håper vi oppkjøringen går like smooth:D en liten photoshoot av bilen med det nye digital kameraet: Siter Mvh Zendora Første bilen (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zendora Skrevet Februar 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 og 2 innvending: Siter Mvh Zendora Første bilen (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zendora Skrevet Februar 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 Så tenker eg at det kanskje er litt smart med en liten NAF test, for å se hva bilen er god til og hva som bør fikses før eg begynner å montere alt her:) så det:) Men så etter testen tar meg å stefaren min en liten tur på frekhaug for å se på noen 17" felger med splitter nye 205/40 dekk:) disse faktisk, å ikke prøv å ta de før meg!;) Siter Mvh Zendora Første bilen (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zendora Skrevet Februar 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2010 Sååå.. da var vi en tur innom NAF idag: tåkelysene er i orden, bare det at sikringsbrettet var litt løst:( fikset det med en gang etterpå:P så deet.. hva skal eg gjøre med fjæringen, ska eg kjøpe nye orginale eller senkesett? Så var vi en tur på frekhaug, så på noen felger.. kom hjem med: så noen av de på bilen, mens eg testet de på for å se hvordan de så ut på bilen:D : yosi4 reagerte på dette 1 Siter Mvh Zendora Første bilen (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zendora Skrevet Februar 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2010 Ikke dumt for 4000kr egentlig:D splitter nye felger med nye dekk:D nais det:D såå fikk vi henta en ny pakke idag:D Siter Mvh Zendora Første bilen (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Februar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2010 ser bra ut detta:) hvorfor ikke bygge om til skikkelig xenon? :) skal nok følge med her:) Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zendora Skrevet Februar 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 Eey.. første komment på denne siden!:P Emm.. eg tenkte at eg ikke ville ødelegge lyktene med en gang, så eg tar det heller på ett seinere tidspunkt:D ja, håper du følger med å føler dette blir bra:) Siter Mvh Zendora Første bilen (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Februar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 hvis pærene passer rett i, så er det jo sånn sett ikke noe som blir ødelagt, men mindre du kjører med 100w ballast:P vet ikke om det er separat fjernlys på denne? hvis det er det, kan du jo montere xenon i fjernlysene:) blir moro å se når du får på stylinga:) Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zendora Skrevet Februar 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 hvis pærene passer rett i, så er det jo sånn sett ikke noe som blir ødelagt, men mindre du kjører med 100w ballast:P vet ikke om det er separat fjernlys på denne? hvis det er det, kan du jo montere xenon i fjernlysene:) blir moro å se når du får på stylinga:) sant så sant. seperat fjernlys? hva mener du?:) Vi får nå se hva som skjer:D ser hvordan det ser ut med disse pærene:) ja, gleder meg veldig. Snakka litt med økonomiansvarlige i familien:P (ho mor) hon sa at når bilen kom så bra gjennom testen ville hon lakket bilen, derfor kan det hende eg gjør dette. og da får eg det kanskje på lånet er eg snill;)xD det står det :respect av ass!:D da lurer jeg på om folk har noen ideer til hva lakk eg skal ta, hvilken farge etc? stilen inni er slik: rødt, svart og hvitt. det må vell passe med det tenker eg? vet ikke eg? selv likte jeg denne.. men den står vel kanskje ikke helt i stil? Siter Mvh Zendora Første bilen (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Februar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 prøver å forklare en gang til da:) der den største ringen er er nærlyset der den minste ringen er er fjærnlyset altså er det 2 forskjellige pærer til nær og fjernlys, derav separat fjernlys den blå fargen der var ikke feil i mine øyne hvertfall:) Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zendora Skrevet Februar 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 prøver å forklare en gang til da:) der den største ringen er er nærlyset der den minste ringen er er fjærnlyset altså er det 2 forskjellige pærer til nær og fjernlys, derav separat fjernlys den blå fargen der var ikke feil i mine øyne hvertfall:) det er ett sett pærer til nær og fjernlys ja, altså 1 sett til hver av de liksom. sant den var fin? passer den til det svarte, røde og hvite inni bilen da? Siter Mvh Zendora Første bilen (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg