Gå til innhold

Dieselbil hvor langt kjørt?

Ranger emnet


Lasse87

Anbefalte innlegg

hahahaha, 4000rpm+ for å få den til å gire? da er det noe galt, det er det ingen tvil om, den knapper vel rett over 5000rpm helt ny, så at den ikke girer før den omtrent går på sperra er litt spesielt etter min mening

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det var en splitt ny isuzu pickup.. Ble ikke videre imponert over noen verdens tingen ved den bilen de få km jeg kjørte (leiebil/demobil) og følte meg ganske dust i en sånn type bil :D

 

mens det gjør du ikke i en liten konebil? da er du seriøst spesiell(no offence), noe mer maskulint enn en pick up skal du lete lenge etter

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller ha en bil som har gått 300 000 og hatt jevnlig service og vedlikehold, enn en som har gått 70-80 000 uten service og vedlikehold. Hvor langt en motor går er så relativt, for ALT kommer an på

 

- Service

- Vedlikehold

- God olje

- Motorvarmer

- Kjøre "forsiktig" før oppnått driftstemperatur

 

God oppskrift for å holde en motor vedlike. Jeg bytter selv olje og filter ved 5000km og luftfilter ved 10000km. Kjører også oljeflush en gang i året samt injectionrens fra Forte, og passer på at oljen er fin og ren. Nå skal det sies at jeg kanskje er for nøye, men jeg liker å ta vare på det jeg har.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår