Gå til innhold

Audi 100 2,3E skranglelyd.. Servopumpe??

Ranger emnet


kimmy960

Anbefalte innlegg

Da trenger jeg litt hjelp av dere experter :)

 

Bilen har fått en rar skrangle lyd, fadern mente på at det måtte være servopumpen, siden den har trøblet litt før..

 

En mekaniker mente også det var sansynlig etter en kjapp titt...

 

Men, den pompa er ekstremt dyr, 5500 hos møller, 5000 hos "no name" verksteder og 3500 hos norsk bildelesenter..

 

Uansett så mener jeg at denne lyden bør bli verre når man snur på rattet, siden servopompa da får belastning, men det blir ikke verre lyd, er liksom konstant skrangling..

 

Så har dere noen andre tips? vil ikke at de skal være den pompa, har ikke råa til den nu :p

 

Trenger også listene som går rundt bilen, noen som vet om noen som selger desse? Old Audiparts er ikke oppe lenger, så en annen forhandler enn dem..

Audi 100 C4 2,3E <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servopumpa har jeg aldri hørt om at skrangler, der er det vel heller at lagrene går/pakningene går og du vil få uling som blir sterkere når du vrir på rattet.

Skrangling? Høres vel mer ut som løst deksel eller løse fester.

Du er sikker på at det kommer fra pumpa?

Hva om du kobler av servoremma (om bilen har dette) blir lyden borte da?

Inside every small problem is a large problem struggeling to get out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skranglelyd? kan du definere lyden litt bedre? Som flere har nevnt, ta av reima og hør om lyden forsvinner. Kan være defekte dynamolager, defekt lager i strammehjulet eller rett og slett vifta som lager skranglelyd? Eller kanskje det er vakumpumpa? I såfall fjerner du staget mellom denne og kammen, trenger den ikke!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vansklig og forklare lyden :p men det er veldig høyt, mange som snur seg og lurer på hva i faen det er som bråker sån :p

 

Men kan være lager som er gåendt da? Høres godt på lavt turtall, å jeg kjenner liksom at hele systemet lugger litt, altså jeg kjenner det i gasspedalen, om dere skjønner ? :p

 

Dårlig til og forklare...

Audi 100 C4 2,3E <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vansklig og forklare lyden :p men det er veldig høyt, mange som snur seg og lurer på hva i faen det er som bråker sån :p

 

Men kan være lager som er gåendt da? Høres godt på lavt turtall, å jeg kjenner liksom at hele systemet lugger litt, altså jeg kjenner det i gasspedalen, om dere skjønner ? :p

 

Dårlig til og forklare...

 

Da får du sette i gang med elimineringsmetoden!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei!

 

Har samme problemet med bilen min, men muligens litt værre.. kjørte litt for lenge med disse lydene tror jeg.

 

Startet først med noe knetting, små smell fra motorrommet. Trodde først det var dynamoen. Etter en dag eller to begynte den velkjente skrapelyden som servoen lager viss det er lite væske f.eks.

Såg nedi dispenseren ,men var som det skulle. Samme kveld så tenkte jeg at jeg skulle se nedi dispenseren igjen, men denne gangen skummet det. stoppet bilen og sjekket igjen etter 5 min for å sjekke om skummet hadde forsvunnet, noe det også gjorde.

Startet bilen igjen, å da begynte det å smelle igjen, som om noe er løst. La meg under bilen for å se og med det samme så fosset det ut væske fra servopumpen.

 

Så regner med at servopumpa er gåen. Det startet på samme måte som det har startet med deg. Muligens at vi har det samme problemet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår