Gå til innhold

Rado vil ikke starte...

Ranger emnet


Kaavu83

Anbefalte innlegg

Hey!

 

Har en rado som jeg har bytta toppakning på. Når jeg hadde alt ute så så det meste bra ut men har vaska alle deler osv pga det har vært en stor oljelekasje der tidligere. satt sammen delene å alle ledninger osv har jeg vært nøye med å få på plass riktig å lodda dem som var litt slitt osv... men nå vil den ikke starte...

Det kommr et poff i ny å ne hvis jeg kinner litt men ikke noe videre respons...

 

Noen ideer her??

 

Det er gnist i pluggene å det lukter bensin når jeg tar ut pluggene osv... likedann så begynner vifta å besinpumpa å gå etter jeg ha skrudd av bilen, det begynner ca 15 sek etter... hva kan det være??

 

hmmmmmm......?????

 

alle tips taes imot me takk :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... sjekka igår å trur de er riktige, dvs er litt usikker på hvor merket er på det nederste hjule er, men det er en liten "bulk" så trur det er den. har vaska det med white spirit å finner ingen andre merker... Noen som har bilde av disse merkene på hjula eller? Har ikke lyst til å gi opp heller lissom...

 

ECU vacumslangen er i orden, den fikk jeg oxo streng beskjed om at måtte kobles til før start... :D

 

Ringte forresten til VW forhandler å spurte hva som kunne være galt å de sa at jeg kaskje måtte bruke startgas for å "kicke" den igang første gangen...? men har liten tru på at det vil hjelpe men ska i værtfall prøve...

Endret av Kaavu83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

reimhjulet på kamakselen har fleire merker. Men er der de er to merker som er rett. Kanten på toppen skal ligge mellom dei to merka (litt vanskelig forklart kanskjer)

 

Ta av fordelerlokket og sjå at rotoren peiker mot sylinder 1.

 

Det nederste reimhjulet`s merke skal peike mot ei pil i plastdekselet.

 

Då skulle alt vere klart:)

Har sjølv gjort dette her og den starta på første forsøk. UTEN startgass:)

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg begynner i morra med bilen... Har vært litt hektisk i denna uka men er klar i morra så da får vi håpe at jeg får det til...

 

men det med at vifta og en eller annen pumpe (trur det er bensinpumpa siden det kommer bakfra lissom)starter ca 15 sek etter bilen skrudd av, hva kan det være for noe?? feil kobling kanskje? eller en føler eller noe?? det tapper jo batteriet for det stoper ikke heller...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=

 

men det med at vifta og en eller annen pumpe (trur det er bensinpumpa siden det kommer bakfra lissom)starter ca 15 sek etter bilen skrudd av, hva kan det være for noe?? feil kobling kanskje? eller en føler eller noe?? det tapper jo batteriet for det stoper ikke heller...???[/quote]

 

Kjølevifta di fungerer utmerket som bilen er levert originalt.

Denne funksjonen er nok ganske strømkrevende.

Verdt å vite er at bensinpumpa går samtidig.

 

Går den slik uansett når du stopper bilen, eller kun når du faktisk har hatt motor igang lenge nok til at den blir varm?

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikkej ein følar i motorrommet som starter pga høg temp i motorrom?

 

altså.. når du stopper bilen og dermed også sirkulasjon av kjølevæske så blir strålevarmen nede i motorrommet ganske stor. Då sitt det ein følar som startat vifta (ETTER at bilen er stoppet)

 

det at bensinpumpa starter husker eg ikkje kva var, men er det ikkje noke "test" av lekkasjer i drivstoffsystemet?

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange svar, bra noen har litt peil her... hehe...

 

Fant ut at reg reima var visst ikke riktig satt på :knock: å merkene på reima var lite synlige.:shake var merket på det lille julet jeg sleit med å finne å den var helt feil når jeg fat det ut...

 

Har handla ny reim å håper på å få den innen helga... så da håper jeg det er i orden. :thumb

 

Det med pumpa å vifta begynner rett etterjeg har prøvd å kinne motoren, jeg har da ikke fått start på bilen enda så om den starte om den er varm vet jeg ikke... men det kan jeg finne ut så fort jeg får reima å prøvd å starte den. :)

 

Så til jeg har fått nye reim å fått starta den så får vi nok bare vente, kanskje se en go film :D :D :D :m'm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBS OBS.

 

du seie at det er vanskelig å sjå merka på det små reimhjulet som sitter nederst. Det kan tyde på at kanskje dette er litt slitt. Bør bytte dette då du først har alt av, sidan kilen (som er ein del av reimhjulet) kan bli slitt og fororsake problemer seinare. koster par hundre kroner for nytt

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm ja der sier du noe... ska se hva jeg får tak i... har ikke så mye peng akkurat nå så jeg får se... kunne tenkt meg å få starta den å se om alt annet er i orden før jeg evt begynne å kåste på alt for mye på denna... litt kjipt å legge ut 10 laken oxo starter den ikke ;)

 

Men regner med at alt går bra nå så sant jeg får montert det riktig... hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen folkens!! Desverre så vil den ikke starte men er nok jeg som ike helt får det til... Jeg har nok surra lit med denna reima nå så er litt små irritert på meg selv... hehe... men sorry hvis jeg spørr dumt igjen, men den reima har no bare ett merke å det er 3 hjul som den er festet til. Det nederste hjulet skal da stå med merke opp mot den pila i dekselet, ok, men hva med kamdrevet, ska det stå rett opp eller hva? selv om jeg har merket på reima og merket på kamdrevet likt så kan jo det drevet stå litt til høyre eller venstre e.l. oxo har vi da det drevet som er over litt høyre for detnederste drevet, der er det oxo merker men ingenting på blokka.... huff, dette blei sikkert vankelig å forstå men håper noen kan vise meg på bilde eller noe...???

 

Er litt grønn nå men... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår