Fiat 131 acing Skrevet Januar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2010 Nye oppdateringer i teknisk regl for BC forbyr originaltank fra i år av. Håper ikke mange av dere har montert plate under tank allerede. Lurer på om det er mulig å holde kravet med minimum 30cm fra karrosseriets ytterside på alle biler. Tenker da spesielt på bobla... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Januar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2010 Hvor står dette? I bilsportsboken for 2010 står det at plate under tank er lovlig, evnt båttank i bagasjerom. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Januar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2010 http://www.bilsport.no Er der regla som er gjeldende står beskrevet. Kan fort skje regelforandringer etter att boka er gitt ut (desverre) så man må stadig vekk innom den sida for å se om det har kommet noen forandringer siden sist. Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2010 Står her: http://bilsport.no/uploads/313_teknisk_reglement-_2010_nett.pdf avsnitt 3.2 3.2 DrivstoffsystemForgasser og innsprøytningssystem er fritt. Kun godkjent drivstofftank beregnet for utenbords båtmotor er tillatt (Maks 25L). Originaltank skal fjernes, eventuelle hull dekkes av karosseriplate. Båttank skal plasseres i bagasjerom. I biler uten atskilt kupe / bagasjerom skal drivstofftank plasseres i væsketett metallkasse bak i bilen, og denne får ikke inneholde elektriske komponenter. Drivstofftank skal alltid plasseres minst 30 cm i sideretning og lengderetning fra karosseriets ytterside. Innfesting av tanken skal skje ved hjelp av en bunnramme og et flattjern på min. 3 x 30 mm. Bunnrammen skal sørge for at tanken ikke skal skli sideveis, og bunnrammen skal sveises eller skrues fast til underlaget. Flatjernet skal plasseres over tanken på tvers og festes med to min. 8 mm gjennomgående bolter med min. 2 mm tykke og 20 cm2 store underlagsskiver. (Se skisse). Tank av plast skal sikres mot sammenpressing Drivstofftanken skal ha utlufting som munner ut på yttersiden av karosseriet og være forsynt med enveisventil. Væsketett metallkasse skal ha drenering med rør/slange (min 10mm) i bunn som munner ut på utsiden av karroseriet. Uoriginale drivstoffrør i kupe skal være av metall og uten skjøt. Drivstoffslanger/rør skal beskyttes mot mekaniske belastninger. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Januar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2010 Jeg kjenner virkelig jeg KOKER innvendig. NBF er en gjeng med amatører! De blir å kvele sporten tilslutt med alle disse reglene, og bilcross som bestandig har vært kjent for å være en "billig" hvermanssport blir så dyr å holde på med at folk holder seg unna. Reglene blir strengere å strengere hvert jævla år, og jeg kjenner at jeg blir forbanna. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jahn-a Skrevet Januar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2010 bedere at det ikke er lov med org tank da for det er så mye om og men og herregud og si at alle biler skal ha båttank er bare vel og bra spør du meg. men skulle ha vært lov med mer lodd:) Siter Volvo 245 Bilcross Ny motor på gang. Volvo Amazon Type Grom Bilcross VW Golf Bilcross 160hk "solgt" VW Golf Delebil 112hk "solgt" Vw Golf Delebil 90hk "solgt" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Januar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2010 bedere at det ikke er lov med org tank da for det er så mye om og men og herregud og si at alle biler skal ha båttank er bare vel og bra spør du meg. men skulle ha vært lov med mer lodd:) Hvorfor er det bra? Til nå har man kunne selv velge om man vil bruke båt-tank eller originaltank. Hva er om og men her? Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jahn-a Skrevet Januar 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2010 bedere at bare en ting er lov. lettere for teknisk og årskontrollanter Synnes det er lett å se logikk i detta jeg er en bra ting. I svergie er det vel ikke lov med org tank heller! men dom kjører forde dom ! :) Siter Volvo 245 Bilcross Ny motor på gang. Volvo Amazon Type Grom Bilcross VW Golf Bilcross 160hk "solgt" VW Golf Delebil 112hk "solgt" Vw Golf Delebil 90hk "solgt" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Januar 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2010 Eneste jeg er usikker på nå er om jeg har lov til å ha bensinpumpen stående på utsiden av tankkassen inne i bilen.. eller må jag lage en egen vesketett kasse til pumpa også? Noen formeninger om det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2010 Det lurer jeg også på.. Jeg har planer om å ha både tank og pumpe baki bagasjen. Tanken er av metall og er en vanlig båt-tank.. Pumpa er ei orginal volvo innsprut-pumpe.. :| Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Januar 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2010 Må lage tett tank til pumpa også når jeg tenker meg litt om. Er ikke tillat med skjøter på bensinrør i kupeen. Men legger pumpe og filter i res.hjul brønn, lokk over, å tank ved siden av i ny kasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Januar 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2010 Er så heldig at pumpa står i motorromme jeg :p Hvor får jeg tak i båt-tank billig? Ser at biltema har bare i plast, og det vil ikke jeg ha.. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marza Skrevet Januar 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2010 Noen som har noen bilder å vise til når det gjelder væsketett kasse med tanken oppe i? Hehe.. Hadde vært kjekt om noen kunne vist meg dette! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2010 Så man må altså ha en væsketett beholder til bensintank, og en til bensinpumpe..? Dette skal jo stå i bagasjerommet til en bmw E30 med adskilt kupè og bagasjerom. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 Med adskilt bagasjerom slipper du det problemet. Der kan vel tank og pumpe stå sammen å etter hva jeg har fått med meg.. kun det problemet når du har åpen kupe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg