Gå til innhold

Originaltank forbudt i 2010

Ranger emnet


Fiat 131 acing

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Står her:

 

http://bilsport.no/uploads/313_teknisk_reglement-_2010_nett.pdf

 

avsnitt 3.2

 

3.2 Drivstoffsystem

Forgasser og innsprøytningssystem er fritt.

Kun godkjent drivstofftank beregnet for utenbords båtmotor er tillatt (Maks 25L). Originaltank skal fjernes, eventuelle hull dekkes av karosseriplate. Båttank skal plasseres i bagasjerom. I biler uten atskilt kupe / bagasjerom skal drivstofftank plasseres i væsketett metallkasse bak i bilen, og denne får ikke inneholde elektriske komponenter.

Drivstofftank skal alltid plasseres minst 30 cm i sideretning og lengderetning fra karosseriets ytterside.

Innfesting av tanken skal skje ved hjelp av en bunnramme og et flattjern på min. 3 x 30 mm. Bunnrammen skal sørge for at tanken ikke skal skli sideveis, og bunnrammen skal sveises eller skrues fast til underlaget. Flatjernet skal plasseres over tanken på tvers og festes med to min. 8 mm gjennomgående bolter med min. 2 mm tykke og 20 cm2 store underlagsskiver. (Se skisse).

Tank av plast skal sikres mot sammenpressing

Drivstofftanken skal ha utlufting som munner ut på yttersiden av karosseriet og være forsynt med enveisventil.

Væsketett metallkasse skal ha drenering med rør/slange (min 10mm) i bunn som munner ut på utsiden av karroseriet.

Uoriginale drivstoffrør i kupe skal være av metall og uten skjøt. Drivstoffslanger/rør skal beskyttes mot mekaniske belastninger.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner virkelig jeg KOKER innvendig. NBF er en gjeng med amatører! De blir å kvele sporten tilslutt med alle disse reglene, og bilcross som bestandig har vært kjent for å være en "billig" hvermanssport blir så dyr å holde på med at folk holder seg unna. Reglene blir strengere å strengere hvert jævla år, og jeg kjenner at jeg blir forbanna.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bedere at det ikke er lov med org tank da for det er så mye om og men og herregud og si at alle biler skal ha båttank er bare vel og bra spør du meg.

 

men skulle ha vært lov med mer lodd:)

Volvo 245 Bilcross Ny motor på gang.

Volvo Amazon Type Grom Bilcross

VW Golf Bilcross 160hk "solgt"

VW Golf Delebil 112hk "solgt"

Vw Golf Delebil 90hk "solgt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bedere at det ikke er lov med org tank da for det er så mye om og men og herregud og si at alle biler skal ha båttank er bare vel og bra spør du meg.

 

men skulle ha vært lov med mer lodd:)

 

Hvorfor er det bra? Til nå har man kunne selv velge om man vil bruke båt-tank eller originaltank. Hva er om og men her?

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bedere at bare en ting er lov. lettere for teknisk og årskontrollanter

 

Synnes det er lett å se logikk i detta jeg er en bra ting.

 

I svergie er det vel ikke lov med org tank heller!

men dom kjører forde dom ! :)

Volvo 245 Bilcross Ny motor på gang.

Volvo Amazon Type Grom Bilcross

VW Golf Bilcross 160hk "solgt"

VW Golf Delebil 112hk "solgt"

Vw Golf Delebil 90hk "solgt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår